Är den vimisga, stressiga, förvirrade mammanden nya trenden?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Håller med, varje månad dyker de upp i dessa föräldratidningar, Hej och hå så fel det blev krönikorna. Visst är det kul ibland, men sen då, inte är väl dessa mammor helt spåniga alla dagar?? Nä fram för lite matigt i krönikorna, ta gärna in någon inte glammig tjänat mer än du gör på en hel livstid mamma, en mamma som kan dryfta relationsproblem, syskonrivalitet, och att mammalivet inte enbart är en cafe latte, och en bulle på något glassigt fik. Alla har inte ens råd med nya kläder på sina barn, och ändå matas vi med bilder om dyra designerplagg, skor från dyra rutiga märken eller märken som enbart djävulen bär :wink: :D . Nä fram för mammor med bilringar på magen påsar under ögonen och som visar att det går att njuta av barnaåren utan att önska sig en massa dyra saker var månad :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Katarina-Mamma duracell skrev: Nä fram för mammor med bilringar på magen påsar under ögonen och som visar att det går att njuta av barnaåren utan att önska sig en massa dyra saker var månad :)
=D> =D> =D>

/Fjällmor
Nian

Inlägg av Nian »

BRA SAGT Katarina-Mamma Duracell!
:D
Jag tror att det faktum att vi håller på och Standardmodellar är att vi som personligheter inte är lika "hoppsan". Jag vet inte, men misstänker att vi här på Forumet är mer den organiserade typen, jord och eld tecken, som Jannika säger.
Kanske vi skulle ha en "vilket stjärntecken är du" tråd?

Jag är jätte-planerad. Fast ibland kan Mannen tycka det är lite tröttsamt med både livrem och hängslen.
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

mmm det skulle vara intressant, men jag vet inte om jag som skytt passar in i den organiserades fack ;)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
br

Inlägg av br »

stjärntecken tråd startad, den heter "vimsig/organiserad stärntecken"
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag har en eminent teori (om jag får säga det själv :lol: ) till den plötsliga uppkomsten av påsar under ögonen och löst skinn där den forna midjan satt. Det är för att ha någonstans att stoppa all extra kärlek som de gudasända ungarna för med sig. Reservkapacitet, helt enkelt. Ju djupare "sovsäckar" och ju fler bilringar, desto mer kärlek ryms! Naturen är vis... :wink:
br

Inlägg av br »

men om det inte bara är löst skinn i de där påsarna :cry:
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Näe just det! KÄRLEK :heart: är vad de är fyllda med. Det lösa är bara reserven. Så vist ordnat av "naturen". :D
inger
Kontakt:

organiserad och virrig är jag

Inlägg av inger »

Jag är väldigt organiserad och planerad i många saker. Kan göra upp scheman för familjen och så vidare.
Men emallanåt är jag ganska virrig. Som häromdagen när jag skulle beställa horoskop av Jannika.
Man skulle välja färg på pappret, jag läste uppge sin ögonfärg. Jag blev så osäker på min ögonfärg att jag måste ropa på min man. Han var lika osäker. Men efter en lång stunds stirrande in i mina ögon sa han:
- De är ju ljusblå.
Så jag skrev och berättade att jag har ljusblå ögon.
Samtidigt tänkte jag vilken intressant teori att både födelseord födelsetid och ögonfärg påverkar horoskopet. :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jaha! Vad det DU! Forum-Inger! Vad kul! Det var ganska gulligt med ögonen tycker jag och helt mitt fel som gjort en så otydlig beställningssida. :heart:

Kram Jannika
inger
Kontakt:

Tyckte bara

Inlägg av inger »

att det var kul efteråt. Vi har skrattat gott åt det hemma.
Förresten hur tänkte jag.
Vissa som beställer horoskop har svarta ögon eller....
kram
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, eller vinröda? :shock: DET är riktigt trötta småbarnsföräldrar det! :lol:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"