Lilla (barn)barnet har kommit!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Lua

Inlägg av Lua »

Grattis till dig, Anna, som finns för oss alla! Vilken lycklig liten Molly Lucia som får en sådan fantastisk farmor!

Stor kram från Lua med familj! :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Oj vad kul :D
Och nu är du gammal, för farmor låter ju faktiskt mycket äldre än mormor :wink: :lol: :wink:

Kram
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Grattis farmor!! :D :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D :heart: Grattis farmor Anna :heart: :D

Underbart vackert namn på lilla tösen :heart:

Kram från Nancy m. familj
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

:D Grattis till ditt nyblivna farmoderskap :D
Kram/Susanne G
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, tack, TACK alla rara, bedårande, förtjusande :heart: och förtjusta :heart: gratulanter :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Jag blir alldeles till mig och ifrån mig :lol: över all er värme.

Och i dag, denna andra dag i lilla Mollys liv efter den allra första natten utanför magen, när man tydligen var lite olycklig av och till (tror jag det :shock: - vilken flytt :!: ) ska jag få träffa henne. Och hålla henne. Och snusa på henne. Och se om vi känner igen varandra :wink: :lol:

Födelsevikt har rapporterats till 3,2 kg och längden till 49 cm. (Visst utgår man alltid från att just MITT lilla (barn)barn ska intressera hela världen in i minsta detalj :?: :!: )

Lyckliga kramar till er alla från FARMOR :!:

:heart: :lol: :heart: :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sommar

Inlägg av Sommar »

GRATTIS ANNA!!!!! :heart:
Och vilken bra dag den lilla valde att födas på! Samma dag som vår Annie fyllde 1 år! :heart:
STORA Kramar Emma
Mamma till Annie 051020
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

:D :D Grattis farmor Anna :D :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

:lol: :heart: JÄTTEGRATTIS till ännu en Sprudlis till jordelivet :!:
Stor kram till en av världens bästa farmor :!:
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Alwa2

Inlägg av Alwa2 »

:D Stort GRATTIS Anna till lilla Molly och grattis lilla Molly till farmor!! :heart:
Mamma till 3; flicka född aug -03, pojke född dec -05 och flicka dec -07
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Grattis till barnbarnet! Och grattis till sonen som väntat så länge! (Och mamman så klart!)

Kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
kokos

Inlägg av kokos »

Stora grattiskramar till farmor Anna från oss! :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
mia75

Inlägg av mia75 »

Åh, vad härligt! Stort Grattis! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack kära, rara alla :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Sitter här tårögd. Värmen som strömmar emot mig från alla er som skrivit så vackert i tråden här är enorm. Alldeles sällsam. Jag har inga ord. Det är så stort. TACK :!:

Och jag har träffat lilla barnet... och vi kände igen varandra... jag svär, det gjorde vi! (Möjligen ett farmoderligt önsketänkande :shock: ) Jag höll henne mot mig i mina händer och vi fick kontakt. Det tog henne en halv minut att få ordning på ögonen, koordinationen - och sedan tittade vi på varandra. Jag presenterade mig och undrade om hon kunde säga FARMOR. Det kunde hon genast. Det hördes inte direkt men det syntes :!: LIlla munnen trutade och lilla tungan åkte ut och in, ut och in. Hon "pratade" alldeles kolossalt. Vi hälsade i tio minuter. Sedan blev lilla ryggen trött och farmor vaknade till sans och insåg att det var alldeles för kallt för lilla barnet, som en och en halv dag tidigare legat i 37 graders värme och nu kastats ut i vargavintern. Det blev inpackning i mammas hemsydda täcke med filten inunder och ett stadigt grepp kring paketet av farmor som smågungande lite och snark, somnade barnet i min famn, på åtminstone illusoriskt återbesök i livmodern. Gud vad mitt hjärta snörpte ihop sig av kärlek :heart:

Gud har skapat en sällsamt lyckad förening av de ömma. Pappas saftiga underläpp (det är ju modernt nu med stora läppar) men mammas delikat utmejslade amorbåge till överläpp. Pappas breda näsrygg men mammas lilla uppnäsa längst ut. Pappas tydliga ögonbryn men mammas ögon med små "bubblor" inunder som gör att mammas ögon alltid ser leende ut. Det kommer lilla Mollys också att göra! Svart hår med plötsliga blonda stråk, så hon blir ljus som sin far. Små mammaöron som satt tätt, tätt intill huvudet. Runt litet ansikte med nästan inte en skrynkla kvar. De vackraste rosigaste kinder. Och ett minspel, i sömnen, som bara borde filmas... Leenden som brast ut som blommor i solen, precis så länge att man hann se hur ljuvligt betagande hennes "verkliga" leende kommer att bli. De vackraste små händer. Jag slöt en av dem kring min tumme. Två av de små fingrarna fick plats på min tumnagel, de andra två intill nådde inte ner till första tumleden ens. Å, vilken upplevelse hon var, hela lilla hon och båda hennes ömma; alla tre. Jag fick vara med och dela. Kan inte skriva detta utan att tårarna läggs i blöt igen :P

I morgon ska jag få träffa henne HEMMA. Hon har kommit HEM :heart: Jag frågade min son vad hon tyckte om sitt hem här på jorden. De har just renoverat hela härligheten och det är så tjusigt. Tyckte hon att det var tjusigt :?: Vad tyckte hon :?: Vad sa hon :?:

Han log i telefonen. "Hon äter", sa han. "Var då?" sa jag. "I soffan? Sängen?" Han svarade: "De sitter på sängen." - "Men vad tycker hon om sängen?" sa jag. Och så vidare...

Klandra mig inte. Jag är farmor. Jag har rätt att vara hur löjligt lycklig som helst :lol: :lol: :lol: Vad då tycker? Vad då säger? Min son sa inte: "Nu snackar du väl ändå smörja, det fattar du väl att hon inte kan TYCKA någonting." Han log i telefonen. "Det är skönt att vara hemma", sa han. "Här finns allting."

Ja, där finns allting. Allting :heart: Nu.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

så klart ni kände igen varandra!

:heart: :heart: :D :heart: :heart:

TACK för att du låter
oss vara med...

:-({|= :-({|= :-({|=

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"