Stor kram från Lua med familj!
Lilla (barn)barnet har kommit!!!
-
Lua
Oj vad kul 
Och nu är du gammal, för farmor låter ju faktiskt mycket äldre än mormor
Kram
/LO
Och nu är du gammal, för farmor låter ju faktiskt mycket äldre än mormor
Kram
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Jag blir alldeles till mig och ifrån mig
Och i dag, denna andra dag i lilla Mollys liv efter den allra första natten utanför magen, när man tydligen var lite olycklig av och till (tror jag det
Födelsevikt har rapporterats till 3,2 kg och längden till 49 cm. (Visst utgår man alltid från att just MITT lilla (barn)barn ska intressera hela världen in i minsta detalj
Lyckliga kramar till er alla från FARMOR
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Lillsprudlis
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Sitter här tårögd. Värmen som strömmar emot mig från alla er som skrivit så vackert i tråden här är enorm. Alldeles sällsam. Jag har inga ord. Det är så stort. TACK
Och jag har träffat lilla barnet... och vi kände igen varandra... jag svär, det gjorde vi! (Möjligen ett farmoderligt önsketänkande
Gud har skapat en sällsamt lyckad förening av de ömma. Pappas saftiga underläpp (det är ju modernt nu med stora läppar) men mammas delikat utmejslade amorbåge till överläpp. Pappas breda näsrygg men mammas lilla uppnäsa längst ut. Pappas tydliga ögonbryn men mammas ögon med små "bubblor" inunder som gör att mammas ögon alltid ser leende ut. Det kommer lilla Mollys också att göra! Svart hår med plötsliga blonda stråk, så hon blir ljus som sin far. Små mammaöron som satt tätt, tätt intill huvudet. Runt litet ansikte med nästan inte en skrynkla kvar. De vackraste rosigaste kinder. Och ett minspel, i sömnen, som bara borde filmas... Leenden som brast ut som blommor i solen, precis så länge att man hann se hur ljuvligt betagande hennes "verkliga" leende kommer att bli. De vackraste små händer. Jag slöt en av dem kring min tumme. Två av de små fingrarna fick plats på min tumnagel, de andra två intill nådde inte ner till första tumleden ens. Å, vilken upplevelse hon var, hela lilla hon och båda hennes ömma; alla tre. Jag fick vara med och dela. Kan inte skriva detta utan att tårarna läggs i blöt igen
I morgon ska jag få träffa henne HEMMA. Hon har kommit HEM
Han log i telefonen. "Hon äter", sa han. "Var då?" sa jag. "I soffan? Sängen?" Han svarade: "De sitter på sängen." - "Men vad tycker hon om sängen?" sa jag. Och så vidare...
Klandra mig inte. Jag är farmor. Jag har rätt att vara hur löjligt lycklig som helst
Ja, där finns allting. Allting
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Fjällfolket