Säte!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

CAROLA ROSENFELD skrev: Båda våra har legat i säte också. Varför??? Är det något med livmodern, eller?
Ja, jag har såklart haft samma fundering eftersom det är så tydligt att det oftast är så att en del ALLTID har barnen i säte... Och min barnmorska förklarade så, att en del har en livmoder som är formad som ett "hjärta" upptill, och därför ligger barnen helt enkelt bekvämare i säte :!: Aldrig hört det förut, men låter ju inte alltför otroligt...

Nej, mamman till sönerna, på onsdag ska jag in,men jag känner ju hur bebben, precis som din tvåa, roterar som i värsta torktumlaren därinne :wink: Blir lite orolig med tanke på navelsträngen, nog finns det väl en risk för att de snurrar in sig i den :?:

Usch, BORDE ju inte vara nojig alls - herregud, det är ju mitt SJÄTTE barn, men det blir bara värre för var gång :?

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Hej, igen!

När jag väntade Sonen den yngre, fick vi se på ultraljudet hur han höll i navelsträngen och lattjade runt med den :shock: . Jag frågade då om det inte var farligt :oops: att hålla på sådär..Han kan ju trassla in sig.. Svaret blev; oroa dig inte, navelsträngen är det enda som kan lekas med där inne :lol: ! Lätt att säga och jag håller verkligen med dig om att det blir värre och värre! Nu väntar jag tredje barnet och känner att nojjerierna blir fler och fler.

Lycka till med allt!

/ Mamman till sönerna :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

father of sons skrev: Lycka till med allt!
Tack :heart: - och lycka till själv :wink:

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ja, idag var jag in på vändning - men såklart hade busbebben lagt sig rätt :wink: Igår hos BM låg h*n fel, men hade då vänt sig till idag... Jag är helt säker på att den kommer att vända sig måååånga gånger än, men vi fick ialla fall en viktuppsakttning (3300 g) och fostervatten, moderkaka mm kollades, jag såg t o m lilla uppnäsan :heart:

Nu blir det långa veckor, men den som väntar på nåt gott :!:

Kram på er
Mia
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jaha ja, i morgon går den första tiden ut för mig (ul-tiden är den 19´e) och nu sitter jag här och dricekr hallonbladsthe, efter rekommendationer :wink:
Tydligen ska theét göra så att livmodern börjar arbeta - och det är ju ganska gott, så varför inte prova :!:

Hur den lill* ligger är i dagsläget lite oklart, sen jag var iväg på ultrljudet,har den vänt sig till säte och tillbaka minst 2 gånger - undrar hur jag är byggd, egentligen, som har det utrymmet därinne :shock:

Det är trögt så här på slutet, och eftersom jag har sån :evil: foglossning, så blir dagarna lååånga, och jag känner mig så onyttig :!: Längtar efter att dammsuga - då förstår ni hur tråkigt jag har det :wink:

Har åtminstone fått en tid den 22´a på förlossningen, och troligtvis blir jag igångsatt då, pga barmhärtighet, och det är ju trots allt bara en vecka dit, nedräkningen har börjat :!:

Jag hoppas verkligen inte de skickar hem mig då, min barnmorska lovade till 90% att jag skulle få stanna, så jag hoppas hon har rätt :D

Det är tur jag har detta forum, och alla dåliga såpor på TV, att slå ihjäl tiden med :!:

Kramar till er alla
Mia
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Förlåt att jag ler, bara en blivande sexbarnsmor kan låta så uttråkat lugn inför en förlossning!

Skönt att det inte är lång tid kvar nu, vi är alla nyfikna på vem som gömmer sig i magen. En akrobat?? :D

Kram! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Stooora kramar från fjällen!

Hopp in på hemsidan och dröm :wink:

Håller alla tummar och tår :!: (sa en som också går över, jämt..)

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
/Fjällmor
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hallonbladsthé :?: Vart får man tag på sånt :?:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hälsokostaffärer Frieda! :lol:

Mia - lycka till med den lill* skorpionen... 8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack hörni kära forumister :heart:

Har nu druckit två koppar the, tre per dag är det sagt, och känner mig PRECIS som vanligt :? Men, men, det är säkert nyttigt :wink:

Precis som Päivi skriver så finns det i hälsokosten - förutom här ute i bushen - så jag beställde mitt på nätet: www.brattberg.com, fick hem det på tre dagar.Men det blev dyrt: 77 kronor för en påse... Vad gör man inte :D

Ska snart ge mig in på mugg tre, och hoppas på det bästa :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mia! Fortsätt rapport på Hallonbladsfronten! :lol: Du är min försökskanin.. :P

:heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev: Du är min försökskanin.. :P
Sååå gärna :thumbsup:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Aha :!: Jo den var ju kanske självfallen :oops: Tack Päivi och lycka till miar 70 :D
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Lycka till Mia :D Ser fram emot att höra nyheter snart.

Funderade på dig och hur det hade gått.

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Mamma til Isak f.30.03.06

Inlägg av Mamma til Isak f.30.03.06 »

Hallonblad-te drakk jeg til den store kjøttmedalje (altså mycket! )
Men jeg har lest at det var et kjerringråd mot å revne i skjeden.. men jeg sprakk litt likevel etter en lang, men ganske trivsam fødsel!
Hjemme hos oss kalte vi den for livmor-teen! Min sambo tok også gjerne en kopp :D ... men såå god var ikke vår sort !!

Se: http://www.barnimagen.com/barnimagen_si ... r_f_dselen (igjen den säkra källan the internet...)
Bringebær = hallon. Bare fråga om det er något ni inte forstår!

Håper lillen din snart kommer Mia! :D
Klemmer Anette
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"