Kristin skrev: Suck, det här med 6 h sammanhängande sömn utan mat då

??? Hur skall vi få till DET? Enligt "Läran" skall ju ett nattmål bort nu...!!!
Det skulle ju vara kanon om han kunde stå sig på detta måls matning (22) i 6 h. På så sätt blir det ju bara ETT nattmål. Men det verkar ju inte så (även om han dricker mindre på 02-målet).
Hej!
Lillen sover inte alls 6 h utan mat

... Han är inte regelbunden på detta. Gör vi något fel? I fredags natt hann vi ta upp honom i sömnen vid 03-tiden och sedan vaknade han vid 06-tiden (han fick mat i sömnen kl 22). Det är detta upplägg vi eftersträvar. Men, igår natt vaknade han "som vanligt", dvs vid två tillfällen (ca 01.30 + 04.30). När han vaknar så nära morgonen så somnar han om och sover fram till 08-tiden.
Vad kan vi göra?
Om vi har "bestämt" att morgon skall vara ca 06.30 och han vaknar upp vid 04/05-tiden och får mat, skall vi ändå "göra morgon" då vid 06.30

??
Han ÄR ju väldigt liten och skulle en "vanlig" förälder höra mig så skulle väl de få dåndimpen.
Är det matningen på dagen som spökar? Jag har nästan lagt av med amningen för lillen verkar tämligen ointresserad (släpper vårtan hela tiden). Han är "tilläggsförstörd"

.. Våra dagslurar är ju inte klockrena än, dvs jag lyckas inte alltid söva om honom om han vaknar i skarvar. När han bara dricker tillägg äter han ca 125 ml. På kvällen kan han äta 150 ml.
Lillen vaknar. Sovit 2 h...
K
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06