Små barn och små hundar / valpar - råd &ou

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hittade en gammal favvotråd, vi går fortfarande i hundköparfunderingar...

Har kontakt med en uppfödare av australisk terrier, en ras jag fastnat för! Är det nån som har nån erfarenhet av den rasen? Har aldrig varit en terrierfantast, men tror jag håller på att ändra mig :wink:
Lagom storlek, tålig, orädd... men negativt då?
Dela gärna med er om ni har nåt :!:

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tjoho :D :!:
Vi är med valp!!!

I morgon klockan 12 hämtar vi lille Concorde - en 4-månaders australisk terrier :heart:
Åh, det gick så fort det här, men det är lite typiskt vår familj 8)
Berättade för Oline när jag nattade henne, hon blev så lycklig :D

Hu, länge sen vi hade valp, det känns SÅ spännande!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vill bara dela med mig av vår valplycka :heart:
Lille Brasse har bott hos oss i två dygn nu, och är en helcool 8) kille, som liksom bara fann sig direkt i vår stora, bullriga familj! Precis som med en liten nyfödd bebis så var det han som fattades oss!
Och till er som funderar på en att köpa en stor hund i liten förpackning, kan jag jätterekommendera australisk terrier!
Nu ligger han här och sussar sött efter att ha eftermiddagsbusat med småtjejerna :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vill bara dela med mig av vår valplycka :heart:
Lille Brasse har bott hos oss i två dygn nu, och är en helcool 8) kille, som liksom bara fann sig direkt i vår stora, bullriga familj! Precis som med en liten nyfödd bebis så var det han som fattades oss!
Och till er som funderar på en att köpa en stor hund i liten förpackning, kan jag jätterekommendera australisk terrier!
Nu ligger han här och sussar sött efter att ha eftermiddagsbusat med småtjejerna :D
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh vad härligt det låter! Blir lite avundssjuk för det var länge, länge sen vi hade valpar av hundtypen här i huset. Till hösten kommer människovalpen men till våren ska vi åtminstone ha en kull valpar som vi tänker gosa intensivt med i åtta veckor för att sen lämna över dem till nya goa ägare.

Vi har ju redan tre hundar så det får räcka, de är ena riktiga gosebullar så gos blir det mycket av i det här huset.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
fjällström
Kontakt:

hundar

Inlägg av fjällström »

Har fått upp ögonen för en annan ras - staffordshire Bull Terrier. Har också läst en del på rassidorna och de verkar trevliga men några frågor har jag såklart till mina vänner här på Forumet.
Ni som har erfarenhet av denna ras kanske kan ge mig tips och råd på hur de fungerar i "verkliga livet"
Har läst om problem med att umgås med andra hundar, envishet (terrier så klart ) rädlsa för skott , eksem etc.
Jag har haft två såna på kurs, och det var ingen trevlig upplevelse :!: Dessa två hade stora problem att vistas nära andra hundar (har du kollat vad rasen är framtagen för?!), och klåda hade de också. Det finns ju förstås "dåliga exemplar" av samtliga raser. Dessa två jag träffade kanske var såna exempel.
Men nog ska det väl finnas bättre hundar!
Dvärgschnauser, verkar ju trevliga. Fartiga, lagom i storlek, TÅLIGA och barnkära :!:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"