Nu är sonen äntligen kurad!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Tack för svar Anna :D

Så fort man skriver hit och ber om hjälp med något problem så tycks problemet försvinna :wink:

Min kloka lilla gosse har inte på några dagar kastat sin kära hund. Och ja, dum är han inte. Jag förvånas dagligen över hur klok han är ( säger jag med mammastolthet i rösten).

Men nu vet jag hur jag ska forsätta om hunden någon kväll kastas på golvet.

Jag vill bara passa på att än en gång tacka dig Anna för den underbara sömn vi alla fått tack vare SHN kuren! :D

Glad fortsättning på sommaren!
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :D Tack för varma ord :lol:

Njut, njut :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hej! :)

Idag under dagsömnen flög hunden i golvet några minuter efter läggning. Jag hade varnat gossen på förväg, precis som du sa Anna. Han började ropa efter hunden och jag ramsade som svar. Han var väldigt arg i en halvtimme. Då han sa något som "jag ska inte kasta hunden mera" eller "jag ska vara snäll med hunden" ramsade jag till svar. Han blev bara mera arg av det. Nåt tag ropade han också att jag skulle sätta täcket på honom. Men efter en halvtimme somnade han. Några minuter före väckning gnällde han lite i sömnen om hunden. Jag gick in då hans klocka väcker honom. Hunden, täcket och dynan låg på golvet. :wink: Han var ganska sur en tid efter det.

På kvällen somnade han bra. Vilket jag gissade att han skulle göra. Då han sovit 20 min, eller i alla fall varit tyst, började han gråta och sa att jag skulle komma och sätta täcket på hunden! :) Han försöker verkligen med alla tricks. Jag ramsade till svar och sen efter det har det varit tyst. Så månne han inte lärde sig att vill man sova men sin hund lönar det sig inte att kasta den på golvet.... :wink:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där, snyggt jobbat, pris och beröm :lol:

Inte så roligt medan det pågår, förstås - men SÅ inte-roligt blir det inte mer än den enda gången. Polletten trillar ner snabbt, om lilla barnet bara får tydliga besked. Vilket tillsynes paradoxalt alltså kan bestå i just ett orubbligt lugnt goddag-yxskaft :!:

Smart liten gosse :wink: :lol:

Och vad skönt för hunden :P

PS Och jag antar att med både täcke, dyna och hund på golvet bar du dig ändå åt som om allting vore underbart i sin ordning och var lika glad som vanligt (minst) :?: :lol:
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

:D Ja, jag var jätteglad då jag gick in till gossen, fast jag bara fick sura blickar på mig. Och jag bar mig åt som om allt vore som det ska :wink:

Igår gick allt sovande som det ska. Men idag vaknade han efter 45min på dagsömnen. Fick en ramsa som besked att han ännu skulle sova. Då flög hunden (stackarn...) i golvet. Han hojtade en stund efter den. Sen somnade han på nytt. Det hela tog kanske 20 min. Gossen var en stund sur då han vaknade, men blev snabbt glad igen. :)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D En klassiker. Du är så duktig :lol: Har han ingenting för sitt surande, dvs inte får något "svar" på det, tror han snart - smart som han är - att han nog egentligen inte var sur alls :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "