Hej!
Idag under dagsömnen flög hunden i golvet några minuter efter läggning. Jag hade varnat gossen på förväg, precis som du sa Anna. Han började ropa efter hunden och jag ramsade som svar. Han var väldigt arg i en halvtimme. Då han sa något som "jag ska inte kasta hunden mera" eller "jag ska vara snäll med hunden" ramsade jag till svar. Han blev bara mera arg av det. Nåt tag ropade han också att jag skulle sätta täcket på honom. Men efter en halvtimme somnade han. Några minuter före väckning gnällde han lite i sömnen om hunden. Jag gick in då hans klocka väcker honom. Hunden, täcket och dynan låg på golvet.

Han var ganska sur en tid efter det.
På kvällen somnade han bra. Vilket jag gissade att han skulle göra. Då han sovit 20 min, eller i alla fall varit tyst, började han gråta och sa att jag skulle komma och sätta täcket på hunden!

Han försöker verkligen med alla tricks. Jag ramsade till svar och sen efter det har det varit tyst. Så månne han inte lärde sig att vill man sova men sin hund lönar det sig inte att kasta den på golvet....