Flytta lur nummer ett eller inte?

Nancy

Inlägg av Nancy »

En ursäkt från trådtjuven Nancy också :wink:

Linda: Om du behåller sovtiderna 1,5 tim + 45 min gissar jag att det är bäst att först korta em-luren till 20 för att sedan ta bort den. I samband med kortandet av em-luren kan man ju flytta fram fm-luren ytterligare.

(Och nu sjuder tråden av spänning inför Tessans återinträde för hon har mycket att svara på nu :wink: :lol: :lol:)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Tack fos :D

Jag tror att jag kommer flytta fram första luren 10.30-12.00, korta andra luren 15.30-15.50

Sedan utvärderar jag om ett tag. Jag antar att det blir dags för en lur om ca en månad....tiden går fort :? 8)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Å herregud vad ni har kacklat under tiden jag har solat solarium och tittat på min favorit Sverker Olofsson 8) :lol:

Päivi: Emma sover 14 timmar per dygn fast jag bara har lagt till 30 minuter på nattsömnen och tagit bort dom ifrån dagsömnen!! :P

När det gäller att gå från 2 till 1 lur så kommer jag nog bara rakt av att byta. En 20-minutare kan man ju alltid slänga in vid behov!
Så jag tror att det blir
18.30-07
12-13.30
Som Päivi skrev så har det tagit upp till en vecka men sen har tiderna suttit som en smäck. Kan ju också ha med att göra att ju längre tiden går försvinner vargarna vid nytt schemabyte. (Skrev jag verkligen så där 8) )
Har du bara bestämt dig för att det är dags med en lur så är mitt tips att bara byta. Jag märker att Emma verkligen blir piggare och piggare för var dag som går.
Förvånansvärt pigg har hon varit idag trots att hon vaknade innan 6 som vanligt. Imorgon dock ska hon inte vakna tidigt, det har jag bestämt 8) :D

Linda:
Emma har ju emellanåt också på slutet sovit sin 1,5 timme på fm men jag tyckte ju inte att det var en bra lösning ändå eftersom hon envisas med att vakna på morgonen.. Därför jag kapade på en gång.

När Emma behöver en liten konstpaus så brukar vi sätta oss i soffan och pilla med favoritdockan som hon numer har i sin hand JÄMT. Hon klappar den liksom samtidigt som hon lutar huvudet emot den och ligger i min famn. Dricker också vatten och sen är vi på hugget igen!

Hrm, jag är lite trött nu så jag kanske har svamlat lite väl mycket i det här inlägget :roll:
Hoppas jag har fått fram något vettigt.

Förstår ni att våra små "bebisar" fyller ett inom ett par månader och fasiken Linda, det är inte ens en månad kvar för er :-)

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej :D

Ja vi har ju också bara bytt tider rätt av tidigare. Av någon anledning fick jag för mig att man skulle göra det successivt när det är dags för en lur. :roll:

Idag sov Vega 10-11.30 :? :shock: Vet inte när det hände senast....men till helgen flyttar vi ändå fram en halvtimme 10.30-12.00 + minskar lur två, den får bli 20 minuter istället

Förhoppningsvis kan vi bara byta rätt av sedan.

Jag märker också att Vega orkar längre vakenpass nu. Även om hon vaknar före kl 6 är hon pigg och alert kl 10.00, en omöjlighet för två månader sedan t ex.

Hoppas att Emma tar sig en ordentlig sovmorgon imorgon :wink:

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"