Vega är en SS sedan länge, men som i några andra trådar lite längre ned har hon krånglat ett tag med långluren.
Hon sover 19-07
10-11.30
15.-15.45
Det tar minst en halvtimme för Vega att somna in på fm. Hon är inte missnöjd, långt ifrån. Hon står upp och hojtar och leker med filten. Jag brukar inte gå in förrän hon blir uttråkad och less på att stå, och låter missnöjd. Då lägger jag henne ned med ramsan och sedan brukar hon somna. Jag brukar förlänga luren som längst till kl 12.00 ( så att hon får sova 1.5 timme om hon vill) Vanligast är att hon vaknar inom marginalkvart ca11.45.
Rätt eller fel att förlänga
Lur nummer två däremot, går som en dans. Hon somnar in fort och sover nästan på pricken 45 minuter.
Jag har lite olika funderingar inbakade i det här
Hon är ganska precis 11 månader ( men bara 9 mån korrigerad ålder) Det verkar lite tidigt med en lur, särskilt eftersom hon gärna sover på em MEN det känns som om första luren kommer allt för tidigt. Jag tror att hon är närmare sin riktiga ålder nu också, dvs jag behöver inte korrigera längre.
Hur har ni andra gjort när det är dags att byta från två till en lur? Allt på en gång eller successivt?
Tacksam för råd
Linda