Exemplariskt vette sjutton, men tack ändå för fin pepp!
Det där att hinna med lite social delaktighet och utomhusvistelse får vi nog jobba på. Innan jag hunnit amma, byta blöja, ge påfyllning, klä på och byta nerkräkta kläder är de än så länge nere för räkning

Vakentiden är ännu på runt 6-7 h/dygn och ibland tror jag de faktiskt somnar av uttråkning medan de väntar på sin tur
Nätterna är det fortfarande lite si och så med men dagarna funkar oftast bra. En hel del skrik och bråk vid amning - ibland verkar det bero på att det kommer för mkt och i land inte snabbt nog ur bröstet. Nattslurken är sedan en tid tillbaka ersättning på flaska då jag bara blir stressad av allt bök som är värre än någonsin vid den här tiden. Magarna verkar dock bli mätta då det (peppar peppar) skarvas väldigt lite. Dock går det säkert i lite till för att få ordning på nätterna. Vi har ännu inte haft nåt 6-timmarspass men oftast går det ganska snabbt att vagna över uppvaken.
Det där att få in 5 mål/dag blev rätt stressigt tillslut. Dock känner jag att vi mår bra av ett mer eller mindre fast schema (med marginalhalvtimmar typ). Så vi satte oss ner och knåpade ihop ett schema som vi med små förändringar i sömn och vakentid kan behålla ganska länge. Valde att satsa på 12-h-natt på en gång eftersom vi behöver få in tiderna för att få ihop det med övriga familjens schema. Inne på andra dagen funkar det faktiskt ganska bra, fast natten har ännu bara blivit 11 h har vi målet för ögonen. Såhär tänkte vi:
7 morgon, mat mm 1,5 h
Sova ca 8:30-10
Mat mm 2 h
Sova ca 12-14
Mat mm 1,5-2 h
Sova ca 15:30/16-17
Mat, bad, kvällsslurk 2-2,5 h
Natt 19 (20 just nu)
Storebror har för övrigt vattkoppor och även tjejerna är snuviga. Sömnen är lite uppoch ner för allihop men vi njuter av varandra!