Förlyld kille sover dåligt

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heja Hampus! :D

Tack för tipsen! :D :D :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

HJÄLP :shock: :D :P
Nu har det hänt, Emma är dyngförkyld. Igår var jag VANSINNIG :twisted: :twisted: efter att ha låtit duschen stå och rinna i ca 15 minuter och inte ens en antydan till ånga bildades i badrummet. Vårt varmvatten är inte det allra varmaste, det har jag gnällt över länge.
:twisted:
Inte heller Näsfrida hade dom på Babyland, dom var slut :shock: :shock:
Vaddå vara ute i god tid... ](*,) Så en mkt snorig Emma lades att sova igår med koksalt i näsborrarna och höjd huvudända. :heart: :sleep:
Kl elva började det och slutade ca tio över sex. Hon har ju självklart inte varit vaken hela tiden men mamma har varit och lyssnat.. nån gång varannan timme har hon frågat lite.
Efter att ha tillbringat natten på mitt täcke på golvet och en filt över mig så ska
Idag inhandlas:
:idea: En madrass
:idea: Nässpray
:idea: Alvedonsuppar

Stackaren har inte sovit bra inatt men ändå en sån solstråle när jag väckte henne kvart över sju :P :P
Jag är ändå faktiskt stolt över mig själv att jag inte släppte in vargarna inatt. :-({|= :thumbsup: \:D/ Ramsade mjukt utanför hennes rum så fort jag hörde henne och det hjälpte varje gång. En gång var jag inne och gav henne mer koksalt för att lösa upp i näsan och då somnade hon om på stört.

Så nu ska laddas till tänderna inför i natt för då ska skruttan sova gott. Men nu när jag inte lyckas få till ett bra "rensa-näsan-bad", finns det något annat sätt att få ut snoret innan sängdags?
Sista undran, hostan, vad kan man göra åt den?
Kan inte heller låta bli att undra hur jag skulle gjort om inte detta forum funnits där alla kloka råd finns...
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Love

Inlägg av Love »

Du kan koka upp vatten i en kastrull och sedan hänga en handduk över huvudet och sitta inne i "tältet" med barnet i famnen. Bra både för näsan och ansiktet :D
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Oh, tack tack! Det ska absolut prövas ikväll!

/Tessan

father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Tips för hostan:

Ställ in en halv lök i sovrummet, inför natten.
Gör thé av anis- och fänkålsfrön. (krossa i mortel och låt dra 5-10 min.)

elinmats

Inlägg av elinmats »

Mot hostan kan jag bidra med ett tips från Mammutmaria: alvedonsupp! Hjälper konstigt nog också mot hostan. Jag har själv provat på min lilla tjej!
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej!
Tack för tipsen. Hostan ska bort inatt!! :lol:

Father of a son:
Jag har sånt amningste som är gjort på de kryddorna du skrev + kummin, kan jag ge det eller ska jag koka eget på bara de fänkål och anis?

mvh Tessan

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej igen
Hur är det med schemat när de små är sjuka. Jag ser en tendens nu till att Emma gärna sover mer än hon ska. Har använt marginalkvartal åt bägge håll men vill ändå sova mer. Hur gör jag?
Låter schemat slira lite nu när hon är dålig?

/Tessan

father of sons

Inlägg av father of sons »

Hej, Tessan!

Jag skulle köpt fröna och gjort eget... Amningsthé till bebis? :lol:

Om inte marginalkvartar räcker så låt henne sova extra. När man är sjuk så vill man oftast sova mer,styr upp det när hon friskat på sig. Det kanske räcker med en extra 5-minuterslur här och där eller en 20-minutare?

Lycka till!

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Men man vet aldrig :lol:
Tänkte jag kunde fråga i alla fall :P
Ska slänga in lite extra lurar här och där!

Tack för hjälpen

/Tessan

Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "