Tack för tipsen!
Förlyld kille sover dåligt
HJÄLP
Nu har det hänt, Emma är dyngförkyld. Igår var jag VANSINNIG
efter att ha låtit duschen stå och rinna i ca 15 minuter och inte ens en antydan till ånga bildades i badrummet. Vårt varmvatten är inte det allra varmaste, det har jag gnällt över länge.
Inte heller Näsfrida hade dom på Babyland, dom var slut
Vaddå vara ute i god tid... ](*,) Så en mkt snorig Emma lades att sova igår med koksalt i näsborrarna och höjd huvudända.
Kl elva började det och slutade ca tio över sex. Hon har ju självklart inte varit vaken hela tiden men mamma har varit och lyssnat.. nån gång varannan timme har hon frågat lite.
Efter att ha tillbringat natten på mitt täcke på golvet och en filt över mig så ska
Idag inhandlas:
En madrass
Nässpray
Alvedonsuppar
Stackaren har inte sovit bra inatt men ändå en sån solstråle när jag väckte henne kvart över sju
Jag är ändå faktiskt stolt över mig själv att jag inte släppte in vargarna inatt.
{|=
\:D/ Ramsade mjukt utanför hennes rum så fort jag hörde henne och det hjälpte varje gång. En gång var jag inne och gav henne mer koksalt för att lösa upp i näsan och då somnade hon om på stört.
Så nu ska laddas till tänderna inför i natt för då ska skruttan sova gott. Men nu när jag inte lyckas få till ett bra "rensa-näsan-bad", finns det något annat sätt att få ut snoret innan sängdags?
Sista undran, hostan, vad kan man göra åt den?
Kan inte heller låta bli att undra hur jag skulle gjort om inte detta forum funnits där alla kloka råd finns...
/Tessan
Nu har det hänt, Emma är dyngförkyld. Igår var jag VANSINNIG
Inte heller Näsfrida hade dom på Babyland, dom var slut
Vaddå vara ute i god tid... ](*,) Så en mkt snorig Emma lades att sova igår med koksalt i näsborrarna och höjd huvudända.
Kl elva började det och slutade ca tio över sex. Hon har ju självklart inte varit vaken hela tiden men mamma har varit och lyssnat.. nån gång varannan timme har hon frågat lite.
Efter att ha tillbringat natten på mitt täcke på golvet och en filt över mig så ska
Idag inhandlas:
Stackaren har inte sovit bra inatt men ändå en sån solstråle när jag väckte henne kvart över sju
Jag är ändå faktiskt stolt över mig själv att jag inte släppte in vargarna inatt.
Så nu ska laddas till tänderna inför i natt för då ska skruttan sova gott. Men nu när jag inte lyckas få till ett bra "rensa-näsan-bad", finns det något annat sätt att få ut snoret innan sängdags?
Sista undran, hostan, vad kan man göra åt den?
Kan inte heller låta bli att undra hur jag skulle gjort om inte detta forum funnits där alla kloka råd finns...
/Tessan
Du kan koka upp vatten i en kastrull och sedan hänga en handduk över huvudet och sitta inne i "tältet" med barnet i famnen. Bra både för näsan och ansiktet 
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
-
father of sons
-
father of sons
Hej, Tessan!
Jag skulle köpt fröna och gjort eget... Amningsthé till bebis?
Om inte marginalkvartar räcker så låt henne sova extra. När man är sjuk så vill man oftast sova mer,styr upp det när hon friskat på sig. Det kanske räcker med en extra 5-minuterslur här och där eller en 20-minutare?
Lycka till!