Hej SanOsc
Ja, Mera Mat är ofta vad som felas de smâ liven.
SanOsc skrev:En fundering, tror ni det går att köpa 6-månaders burkar redan nu? Hennes mage har än så länge inte reagerat på något.
Det beror nog pâ vad som är i

Skämt âsido, jag skulle ha väntat med kött och fisk tills ungefär halvâret. Men frukt och grönsaker är det bara att lassa i, sâ länge konsistensen passar lilla barnet. Och glöm inte att lägga i lite extra osaltat smör eller olja även i köpematen (särskilt den höll jag pâ att säga

).
Och mosa pâ! Morötter, sötpotatis... det är bara att koka mjukt, mixa med lite mjölk (egen eller ersättning) och klicka i lite smör. Och sâ lite kryddor om man vill. Lusläs Andra Mosboken!

Det är verkligen plättlätt. Jag känner mig lite lurad dâ jag lagt ner en smärre förmögenhet pâ burkmat till son nummer ett och nu har nummer tre som ÄLSKAR min hemlagade mat. Stolt mamma!
SanOsc skrev:Är det enklast att börja inför natten? Tänker att om vi börjar vid en 45 min lur kanske det tar hela luren att lugna?
Ja, jag tycker att du tänker helt rätt.
SanOsc skrev:Om jag börjar med att ta bort nappen ikväll, ska jag buffa vid minsta pip i början eller kör jag på att invänta det ledsna?
Lât verktygen vara tills de verkligen behövs, annars blir det lätt buffningsträsk av det hela.

Glöm inte skrattet till go'nattet, och glöm alla eventuella tendenser till överkoncentration. Lita pâ att du gett liten alla förutsättningar till god sömn och att han faktiskt är trött och vill och behöver sova. Dra igâng med husljud till att börja med om du känner att liten behöver lite hjälp. Och du, "invänta det ledsna" lâter som att du väntar dig att han ska bli ledsen. Sâ behöver det inte alls bli!

Han kanske bara vill gnöla av sig lite innan han inser att han har det ganska skönt där i sin säng och att det är dags att bara somna. Inga negativa förväntningar här inte [-X , de har en tendens att vara självuppfyllande.