Nu har maken börjat jobba så nu blir det lite mer vardag. Går och funderar på vad man gör med en så här liten sak hela dagarna... antar att det snart löser sig bara hon blir lite större
I natt sov hon från halv 9 tills jag väckte för mer mat vid kvart i 5. Sen tyckte hon i och för sig att det var morgon vid 7-tiden och inte 8 som vi hade röstat på, men bra jobbat ändå tycker vi. Vi har haft lite gnöl runt 1-2 och 3-tiden flera morgnar tidigare och har nog vagnat lite för mycket ibland. Svårt ibland att gå ifrån det som är lättast för stunden.
Vi börjar sikta lite mer på ett schema och det känns som att hon satsar på en kort morgonlur, sen längre mitt på dagen och sen igen en halvlång framåt eftermiddagen. Hur ska man tänka sen med att somna om på långa sovningar dagtid? Hon vaknar gärna till efter 45 min - 1 tim även om jag tycker att hon borde sova längre. Det blir ibland lite nära inpå med matningarna på dagen, det där med att vänta på maten är inte poppis.
Sen kämpar vi på med ålningen också fast än har hon inte riktigt knäckt koden. Hon har blivit attans stark i alla fall och lyfter huvud och hela överkroppen, bra det där med magsovning helt enkelt! Ibland får hon för sig att köra lite väl mycket sån gympa i stället för att sova när man ligger i sin vagn, bara...