SusanD skrev:nte truga så tårarna sprutar, nej, nej. Avled istället, stå upp och mata, gunga lite och mata. Är han supertrött låt honom få en 5-min lur, ta tiden exakt och plocka sen upp och mata igen. Just i den här perioden brukar det lättaste vara att plocka upp ett sovande barn och tratta i flaskan då äter de av bara farten.
:thumbsup: Tack för ditt snabba svar, det hjälpte massor

Det funkar jätte bra att ge honom flaska när jag tar upp honom efter ett sovpass! So far so good
Ger honom 60 ml och sedan kör jag på med bröst. Han är mycket lugnare nu när jag ger honom mycket mat på en gång efter att han sovit, när han fortfarande inte vaknat riktigt! Han är även lugnare vid bröstet när jag ammar.
Så i och med att han ätit bättre så har han sovit MYCKET bättre på dagarna!!
Sen tror jag att jag äntligen har kommit på hur jag ska vagna på riktigt
Har några funderingar..
Jag lägger honom i spjälsängen till kvällen och han somnar bra där. När jag ska buffa honom på natten eller morgonen så funkar inte det lika bra som att vagna. Är det ok om jag byter från spjälsängen till vagnen mitt i natten när han sover efter att jag ammat tex?
Tycker att vagnen är lite smal för att sova i hela natten lång.
Han har vaknat många ggr den senaste tiden, så även i natt och i går natt trots att ätningar och sovningar funka mycket bättre på dagarna.
Igår vakna han tolv, två, fyra och halv sex. Gav honom käk alla gånger och fick buffa honom efter käk vid halv sex fast han somna aldrig om. Det blev inte så bra.
I natt som var så vakna han klockan tio för att gå på toa, sen vid halv två och sen vid fyra för att äta. Efter det vakna han vid halv sex igen och då testa vi att buffa, funka inte så då böt vi till vagnen och vi lyckades få honom att somna om till sju!!
Undrar nu hur jag ska göra.. ska vi vagna honom när han vaknar alla ggr utom vid fyra.. eller ska vi börja med att bara vagna vid halv sex? Eller ska jag köra på med massor med mat och bra sovningar på dagen och se vad det ger?
Känner att det börjar bli läge att få sova mer på natten, börjar bli lite tröttis:D
För övrigt så verkar det inte som att han orkar vara vaken mer än i 1,5 timme på dagen. Han blir grining och trött. Har testat att lägga honom i soffan och buffa för att somna en 20 min men har inte lyckats med det.
kör nu 11-1,5-2,1,5 Borde jag ändra eller köra på och ge honom små lurar?
Idag när vi åkte till mina föräldrar så var allting så spännande att han inte orka mer än en timme då blev han lite gnällig så då lag jag honom i vagnen 45 min innan han skulle sova sista passet. Kan jag göra så eller hur gör man när man är borta och han behöver vila en stund?
I och med att han somna 45 tidigare så fick han sova en halv timme extra och jag det blev en kvart tidigare i schemat.. han skulle ha vaknat vid 17.30 men jag tog upp honom 17.15. I med mat och sedan umgås. Vi åkte bilen hem och slockna i 5-10 min. Sen orka han både med bad och äta bra för att somna utan problem. Blir det för rörigt som jag gjort nu eller?
Han behöver vila mentalt mer när man åker bort verkar det som. Kan jag ge honom "extra" sömn då eller bör jag ge honom mer vakentid någon annan gång under dagen då?
Sen en annan fråga.. om han spyr kastspya eller bara spyr lite, börjar det då bli för fullt i magen eller kan det bero på annat?!
Jag brukar testa ge honom mer fast han spytt.
Folk runt mig brukar kommentera att han är för full för att äta mera så ville bara fråga