Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
frk Carlsson

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av frk Carlsson »

Hejsvejs!

Alltså, det ju meningen att f rom ikväll/ inatt så släpper ni helt på buffningen och låter ramsan ta över helt och hållet. OK? I händelse av kris (och det är endast ni som kan bedöma när detta inträffar :wink: ) så tar ni till solfjädern. Men vänta ett tag efter att ni gett ramsan innan ni går in, så att hon inte förväxlar ramsan med att ni kommer in till henne.

"Brytet" i morse tycker jag verkar ganska "normalt" ändå, med tanke på att ni befinner er så tidigt i processen. Ni gjorde rätt som buffade länge och väl trots protester.Det var där ni var i går natt.Nu är det lite nya "utamnigar" som gäller :wink:

Natten som helhet såg jättefin ut tycker jag! Att hon själv somnar om vid ngr tillfällen bådar ju gott! Vargtimmen (04-06) är ingen lek, de tror som att de är utsövda då och så blir de förvirrade/förbannade när man ramsar dem istället för att komma in och ta upp.

:arrow: Att ge enbart EN ramsa x4 , en sk pangramsa (som fungerar glatt och upplysande) och sedan vara tyst och ist använda sig av husljud och musik brukar vara bättre än att ramsa, ramsa, ramsa vid den tiden på dygnet. Men jag tror att man brukar vänta med att ta till pangramsan tills man går in i uppföljningsveckan eftersom man vill ge barnet de 4 kurnätterna för att ha en chans att ta till sig ramsan först.Men förstår du hur jag menar? :)

:thumbsup:
Mababy
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 26 jan 2011, 12:09

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av Mababy »

Kort uppdatering från mobilen.
Natt 3 hände det- Ramsan tog och skatten kunde tom somna om själv vid ett av tillfällena. Vid 04 och 2 gånger vid 06 tiden gick hon igång lite. Jag lyssnade av och gråten gick ner i ton tills hon låg och gjorde mmmmm ljud. Därefter var det tystnad!
Vid 06 ramsade jag en omgång x 8 då skriket stegrades. Mozart gick igång. Tystnad!
Glad morgon precis innan 07;)
Har ej varit inne hos henne alls inatt. Har aldrig hänt innan!
Kan det vara sant detta eller drömmer jag?
Går runt och tror att det är en slump men det bara måste betyda att det fungerar.
Ush nu får jag glädjetårar.... Igen...
frk Carlsson

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av frk Carlsson »

:heart:

Klart att det funkar! :thumbsup: Stå på nu och ta till vara på uppföljningsveckan!

Många kramar Sanna
Mababy
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 26 jan 2011, 12:09

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av Mababy »

Hon är svårare att lägga. Pigg vid läggning för första gången i sitt liv. Svårt att bryta.
Ikväll gick jag in och markerade med kort buffning och ramsan ut.
Nu är det natt 4.
Håll tummarna för oss.
Mababy
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 26 jan 2011, 12:09

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av Mababy »

Får rätta mig själv. Hon är pigg och gråter högt vid läggning. Därför blev det kort buffning. Vill inte att hon somnar in med tårar. Ändå har vi fått in skrattet till gonattet
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av Luvisen »

Ändå har vi fått in skrattet till gonattet
Kanon! Det är ju sååå viktigt! :thumbsup: /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
frk Carlsson

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av frk Carlsson »

Ett litet tips, om det är så att det blir FÖR tråkigt att gå och lägga sig (nu när allt blivit så glatt och man mår så bra :wink: ) det är ju att se till att varva ner i god tid innan sänggåendet, avbryta roliga aktiviteter och bara vara. Skrattet till gonatten kör man ju ändå, men det är en annan slags aktivitet, om du fattar vad jag menar :wink: ?

/Sanna
Mababy
Inlägg: 14
Blev medlem: ons 26 jan 2011, 12:09

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av Mababy »

Tänkte berätta för er att våran skatt sov sin första hela natt- natten till idag.
När vi klev in i morse susade hon så gott i sitt mörka och svala rum. Glad upp över öronen av att se oss.
Det finns ett ord att beskriva detta med: Magiskt!!!
frk Carlsson

Re: Snart dags för kur. Lite frågor på vägen. . .

Inlägg av frk Carlsson »

Härligt att höra! Jag vet precis vad du känner just nu :D !

Ha det fortsatt bra nu.

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"