Du får ha lite tålamod med oss här inne. Alla här svarar och jobbar på vår fritid och ibland kan det dröja någon extra dag innan man får svar. Ha lite is i magen, vi har som mål att försöka svara alla inom 3 dagar.
Jag tänker fysisk aktivitet, sådant man blir trött av. Hur har ni det med det? Klättra i trappa tex, det är jobbigt det! Sitt bakom älsklingen så att hon under inga som helst omständigheter kan ramla ned. Sen låt henne ta sig upp. Hjälp till lite om det behövs, men låt henne sköta det jobbiga själv. Trött ska hon bli!
Frisk luft? Hur har ni det med de? Får hon vara ute minst 1 timma varje dag? Man blir trött av frisk luft och sover bra efter att man varit ute en längre stund.
Tankar kring det?
Sen känner jag även att det verkar smyga lite vargar kring sovandet. Mammas vargar (pappas oxå kanske). Man kan inte sova åt sin älskling, man kan bara ge förutsättningarna. Om älsklingen vaknar så hade jag valt att ge en ramsa x4, eller x?, ja så många verser som det behövs tills älsklingen är lugn. Sen hade jag gått därifrån och låtit henne vara i fred en stund. Hon kommer säkert bli förbannad, men låt henne vara det ett tag. Arg får man vara. Efter ett tag kan då gå tillbaka och ge en omgång ramsa till och sen lämnar du igen. Gå inte där och vakta. Ramsa och sen sköt ditt och låt älsklingen sköta sitt.
Och ni vet väl, inte ramsa först och sedan gå in [-X Ramsar man först och går in kort därpå så betyder ramsan "Mamma kommer IN". Om ni har ramsat och känner att ni absolut måste gå in så måste ni vänta en bra stund innan ni går in. Sen ramsat ni UT och då betyder ramsan "Mamma går ut, du kan sova tryggt".
Bianca