Vi är snart inne på natt 39, och hittills har vi lyckats få 2 st 12 h nätter. Så inte så många hela nätter ännu. Senast skrev jag att jag har gått in på nätterna när han skrikit och varit ledsen, då tog han tacksamt emot beskedet. Nu har vi fått lite problem vid läggning, han som har somnat på 2 minuter de senaste veckorna har nu börjat gråta och det har tagit upp emot en halvtimme före han somnat. Han har också börjat vakna ofta på nätterna. Inatt var han vaken nästan två timmar. Pust, känner att jag håller på att bli lite galen!
Jag ramsar när han vaknar, har inte hjälpt, sätter om en stund på klassisk musik, vilket inte har hjälpt nu heller. Inatt gick jag in, efter ca 1 timme, och gav beskedet, han blev lugn och somnade om men vaknade på nytt efter 10 min. Jag ramsade och började på nytt. Slutade med att jag solfjädrade tills han somnade!
Dagslurarna har också krånglat, eftersom det varit så kallt ute så har har han sovit inne nu den senaste veckan. Tar ganska länge före han somnar, ca 20 min. Vagnar ganska mycket.
Började fundera om jag skulle ta bort första dagsluren???? Han fyller ett år om några veckor. Nu sover han första dagsluren kl 1015-10.45 och andra 13.30-15. Och natt 20-8.
Känns väldigt frustrerande just nu. Hoppas hela tiden att de ska ändra, men de verkar ju just nu som om de bara blir sämre!??
Men inte tappa hoppet nu!!
Hade bra alla!!