Kapa på Anna09! Bra med diskussion!
Ja, han är ju så tidig! Det är det som gjorde mig lite...jag vet inte: nervös (hittar inge annat ord...) Ska jag säga ngt eller inte? Ska jag ställa fram pottan eller inte? Kanske ska jag bara låta det vara så att säga och forts med blöjan?
... tillägg: Ester har en potta ståendes i badrummet. Ibland kan hon sätta sig på den, med kläderna på. En gång stod hon i den, och bajsade, med kläderna på...
Ja, men just! Sådär har Bebis gjort en massa ggr. Men efter det så började han när han kom åt att dra av sig blöjan också. Så det var väl det jag tog som ett tecken på att han inte vill ha den längre vilket är en bra tanke. Pottan är dock fortf mest en märklig grej, men det kommer väl.
När han bajsade i den på riktigt så att säga råkade vi båda vara inne i badrummet och jag var på toa. Då ville han också använda toan men den var ju upptagen så jag drog fram pottan och då satte han sig där. Så var det med det. Sedan tultade han vidare och kissade en bit bort. Det var då han tog pappret och torkade.

Nu torkar han hela tiden överallt så det är väl en skojig manöver som han måste förkovra sig i.
Träna ska man nog inte göra...men förevisa? Enligt denna princip hängde jag upp en klädhängare i Bebis höjd på vilken jag hängde hans ytterkläder. Han fattade direkt. Där ska kläderna vara! Nu stannar han oftast när vi kommit in och väntar på att få stöd att ta av sig och hänga upp. Små små steg...tänkte jag.
Förresten hörde jag ett radio program om Kina. Deras barn har inga blöjor, de bara torkar upp. Så allt går nog bara men inte tjafsar om det. 8)
Kram på dig! /Luvisen