Tack! Ja vi har jobbat på bra och jag och Freja är duktiga.
Alltså det här med trafik på morgonen stämmer inte riktigt helt. När jag väl har gått in och solfjädrat har det bara varit en gång! Då i syfte att få henne somna. Jag har stått tålmodigt. När hon andats tungt länge och jag verkligen trott att hon sover har jag stått kvar lite till och sen gått ut. Men efter någon minut så har hon då börjat gnälla. Då har jag ramsat en gång och sen låtit henne vara gnällig.
Tanken var som sagt att i några morgnar få henne att sova tungt så att hon lärde sig sova på morgonen. Det fungerade en gång och natten efter sov hon till 06.30. Trodde att det var på gång åt rätt håll. Men så var det inte
Bra idé angående morgonbajsandet.
Jag hade faktiskt tänkt att from idag ge middagsmat lite efter kl 17.00 och sen amma innan läggningen. Lite Gröt, eller frukt kommer hon få till mellanmål kl 14.30. istället för amning.
Det här med att ramsa TYST på henne. ..
Hmm, jag ramsar faktiskt inte alls så mycket. På kvällen ramsar jag en gång. Sen kan hon gnälla lite, stöka och böka, jollra. Men aldrig skrika eller vara arg. Så då låter jag henne bara vara tills hon somnar själv efter typ 10 min.
Har hon protesterat mkt, ja då slänger jag in en ramsa till och behövs det får hon en bekräftelseramsa för att jag ska få sista ordet. Men det händer så sällan att jag behöver ramsa igen.
På nätterna gör jag ingenting, hon sköter sig själv.
På dagluren inne fungerar det som på kvällsläggningen. Jag låter henne mest vara tills hon somnar. Men ibland protesterar hon lite mer och skriker och då kan jag behöva ramsa några fler gånger, men då oxå en bekräftelseramsa som sista ordet.
Eftersom jag inte har behövt ramsat så jättemycket, vet jag egentligen inte om hon har fattat det där med ramsan eller inte....