Äventyr i trädgården
Jag fortsätter med trädgårdsäventyr 
Emil och jag hade planterat de nyinköpta rosorna och nu skulle de ha vatten. Jag hämtade vatten i en stor hink för att hälla över rabatten (vattenkannan är på vift). Innan jag hällde så fylldes sonens egna lilla vattenkanna upp och vi vattnade. Mer vatten hämtades och han fyllde på sin kanna ur hinken men när jag skulle hälla över resten av vattnet direkt ur hinken blev det tvärstopp.
- Inte hälla ut mamma!
Nej det är klart, det är ju helt meningslöst att gå efter vatten om jag bara "häller ut det" i alla fall
En annan dag planterades det jordgubbar. Emil och jag hade precis rensat bort en massa gamla rötter där jordgubbarna skulle stå och nu höll vi på och vände runt jorden lite för att underlätta planteringen. Rätt som det var kom lille Jonas krypandes och lade sig platt på mage i rabatten. Aahh vad härligt sa hans kroppsspråk medans han ålade/simmade omkring i jorden. Ja han formligen plöjde omkring
Att jord kan vara sååå kul.
- Inte hälla ut mamma!
Nej det är klart, det är ju helt meningslöst att gå efter vatten om jag bara "häller ut det" i alla fall
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)