hej smulan!
Jag förstår att det känns otroligt jobbigt att din dotter skiker upp sig och blir så pass ledsen. Lite gnöl är en sak, men du beskriver nått annat.
Jag hoppas att någon annan kan ge dig det svar du söker angående vagning, jag har inte praktiserat vagning nått särskilt. Jag har däremot gett min dotter en bestämd, handfast men mjuk solfjäder de gånger hon inte kommit till ro själv. En solfjäder där jag förmedlar att det är dags att slappna av och sova, att det inte finns någon varg i sikte och jag finns här och ALDRIG kommer släppa in vargen någonsin.
Men jag tror liksom du att nyckeln till det hela är MERA MAT! Och kanske är överlevnadsångesten ännu inte helt stillad, trots att hon är ganska stor nu. Grundstenarna i SM är ju
mat, mycket mat och mera mat, vilket ger ett nöjt barn med stillad överlevnadsångest. En liten människa med plats för mer mat i magen och med en ostillad överlevnadsångest, somnar inte inte lugnt och nöjt och kommer troligen att fråga en hel del under natten också. För att kunna vagna i ro ska man vara 100% säker på att bebisen är PROPPMÄTT så hon omöjligt kan få ned en gnutta till. Och så ska det vara efter varje SM-mål hela dagen. 4 fullproppade mål och nattslurk som erbjuds för att kompensera vad som kan ha saknats under dagen.
I den här åldern blir dom väldans hungriga och många behöver mer mättande föda. Nattmackan kan du ge redan ikväll -ersättning kan man ju ge nyfödda! Lactiplus är ungefär samma som Sempers magdroppar. Och använder du BabyPlus så innehåller det pulvret redan snälla lactobaciller. Gröten (som jag skrivit om tidigare) kommer göra under för mättnaden och säkert uppkattas av lilla damen! Vi ger gröt+amning som 4:e mål nu. Och nattslurken blir både amning och ersättning. Tills hon omöjligt får ner mer! Och så ordentligt rapande! Och så det viktiga Skrattet till Godnattet! Icke att förglömma!

Man ska ha roligt in i sömnen!

Flyplan ner i sängen/vagnen, stoppa om, på med larmet, skak i handtag, gå (hoppas som sagt att ni får vagningstips av någon annan!). Bekräftelseramsa i insomningsögonblicket, mjukt och fint. Min dotter sov självmant sin första 12-timmars natt i natt, några dagar efter grötpremiären.
Och tänk på att det har varit mycket nu på sistone för lilla Elsa, schemaändringar åt olika håll och så slopandet av insomningsslurken. Det tar lite tid att få det hela att sätta sig. Mer mat är lösningen det är jag övertygad om och en dos av

ATTITYDEN

, så att du kommer tillbaka på banan igen och leder dottern vidare mot lugna nätter och god sömn på mätt mage.
Läs Annas svar igen, med nya ögon. Det är inte en utskällning, men lite att tänka på helt enkelt. I saklig ton. Och ta det för just precis det, något att tänka på.
Stor KRAM och varmt lycka till.
PS: och lite läsning som kanske kan hjälpa!?
Vagning:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... an-vagning
ATTITYDEN:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... alvklarhet
www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
Och har du Barnaboken? Läs. Det finns så mycket som är värt att läsas igen!