Ska snart dra igån kuren, men...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

OK, vi hade skissat på 11 timmars natt, men då får vi planera om. Jag som trodde den enkla biten var att göra schema - jösses vad det var pilligt! :D
duggan

Inlägg av duggan »

Såklart så kan du behålla 11 h natten, sånnt går ju också att länga i efterhand om man vill det. Men jag är alltid gillar 12 h nätter.

Vill du ha någon hjälp med schemat så hojjt så kan vi slå våra kloka huvuden ihop! :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

Tack Duggan, jag kommer och hojtar om vi kör fast!
duggan

Inlägg av duggan »

:lol:
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

Ok, nu har vi ändrat oss och ska starta natten till söndag som kommer istället - vi mår illa, har sprängande huvudvärk och känner oss allmänt desperata... Jag ska ta de två första dagarna, och jag undrar hur jag ska få honom att sova på utsatta tider på dagen? Vi har dessutom tänkt att han ska sova eftermiddagsluren inne, trots att han hittills BARA har sovit i rullande vagn utomhus. Detta kan alltså stöta på patrull, så jag behöver ladda med goda råd känner jag innan det är dags. Förmiddagsluren blir i vagn så han får lite luft även om vi inte orkar gå ut den dagen (man vet ju aldrig).
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! Dagarna hanterar du på samma sätt som nätterna, jobba in dagramsan så den sitter. Ibland kan man få gå lite mer försiktigt fram eftersom man får mindre tid på sig att jobba in ramsan om du förstår.

Lycka till!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

Hur menar du med jobba in ramsan? Ska man buffa och solfjädra och sen ramsa (med dagramsan) som på nätterna? Hur menar du med att gå försiktigt fram?
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Alltså första dagen följerförsta natten, alltså dag 1 buffar och ramsar du mid minsta pip, andra dagen får ramsan jobba liiite mer, tredje dagen ska ramsan ta över mer osv

//Malin
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

Tack för svaret, då förstår jag!
Första luren tänkte vi ha ute i vagnen, och nu på vintern är det ju en heldel kläder och filtar, då är det kanske svårt att buffa och solfjädra, särskilt som han alltid sover på rygg i vagnen. Några tips?

Är det ok efter uppföljningsveckan att han inte sover tex förmiddagsluren alltid i vagn, eller att vagnen rör sig istället för står still? Och kan man tex låta honom somna i vagnen på eftermiddagen om man är ute på stan?
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Sover han på rygg i vagnen så vagnar du istället för att buffa, men kom ihåg att täck vagnssufletten för att hålla synintrycket ute.

Jag skulle vara koncekvent under själva kuren med stillastående vagn tex och stadssvängen utesluter man nog under kur och uppföljningsvecka, då detta inte riktigt rymms i "minska världen" sedan kan du varva med stillastående eller rullande, men just när du ska sätta alltär det bra om allt är samma.

//Malin
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

Ok, då blir det vagning. Det blir intressant för grannarna... :shock:
duggan

Inlägg av duggan »

Haha jag vet vad du menar, grannarna har nog haft mycket att glo på här hemma och lika glad är jag, attityden du vet :wink: :lol:
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

En fråga från min man: hur snabbt ska man buffa, alltså vilken takt ska man hålla, om man tex utgår från sekunder?
duggan

Inlägg av duggan »

Oj vilken svår fråga, jag har personligen en snabb takt för min gosse har då gillat det, men eftersom buffning är en "förlängning" av vagningen så kan man tänka ung som hur man vagnar tänker jag.

//Malin
HannaNord

Inlägg av HannaNord »

Ja just ja, det är ju istället för vagning!
Tack för svaret, vi börjar bli ordentligt nervösa nu, i morgon kväll drar det igång och vi kommer på en massa detaljer som vi är osäkra på...
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"