Melodifestival -08!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO skrev:
miar70 skrev:Åh :shock:
Christer Sjögren måtte väl komma sist :? (f´låt mamma :heart: )
Nä, inte en chans.
VEM röstar på den låten? Eller är det honom man röstar på???
eeehhhh :? :lol:
många är det nog, iallafall...
men inte jag...
hahahhahaaa, måste bara få skratta lite :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

FEL hade du, Mia... :lol: :lol: :lol:
Kan inte annat än flabba...

Jag tycker f.ö. Björn Gustavsson var jätterolig!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO skrev: Jag tycker f.ö. Björn Gustavsson var jätterolig!
Vicken kille :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

ALLA Vikingarna-fans har nog suttit bänkade ikväll och röstat :shock: . Vad ska man säga, ja inte är det en schlagerlåt!!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

TorsMamma skrev:Äh, de var inte så bra som jag hoppades på. Pytt...
Jag blev positivt överraskad här ju! Bättre kombo än var för sig. Vilken sopran han är pudeln! :lol: Behöver nog ingen salva ändå... 8)

Men annars... svagt som sagt. Men Amy är ju bara för duktig. Lilla tjejen :D

Och Björn Gustavsson är ju bara för underbar!
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Ja, går Christer Sjögren och vinner hela fadderullan, så kommer jag ALDRIG någonsin erkänna mig svensk när jag är utomlands :shock: :shock: 8) :shock: 8) 8) . Då får jag väl låtsas att jag är från Färöarna eller nåt. (Jag gillade låten med killen från Färöarna faktiskt).

Annars så var det ju ganska så trist kväll om man ser till tävlingsbidragen. Man får väl hoppas mera på resten av tävlingarna.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

Säger bara det: Linköping och BWO! :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Morsan röstade på CS.
Kunde inte fatta att inte jag kunde förstå att folk kunde rösta på den låten. Hon kunde förstå att vi har olika smak, men hon tycker att det borde finnas massor med folk i Europa som gillar schlagers...
Mjae, tveksamt. Vad är det för något som vunnit de senaste åren. Östeuropeisk pop - förutom Lordi, men rätt långt österut även där.

Ingen som kollar på ESC (om nu CS skulle gå och vinna) ute i Europa skulle kunna tro att det är på allvar. Det är ju i så fall bättre att dra på honom en hulahula-kjol eller nåt, så det verkligen blir på skoj :lol:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Cyan

Inlägg av Cyan »

Om jag hade haft kladdkaka är jag fortfarande inte säker på att den vunnit. Men över mitt experimentbak vann till och med Christer Sjögren… med sin ofantligt fåniga låt och sitt ofantligt påklistrade leende.

Jag tyckte med andra ord att veckans startfält var ovanligt bra

E-type & The Poodles var förhandsfavoriter och levde upp till förväntningarna. Bra låt (även om den inte var lika bra som Night Of Passion), men främst gillade jag deras röster tillsammans – stämsång är en höjdare. För mig är E-type en storfavorit, för han tillhör samma ovanliga skara som jag – hårdrockare som gillar eurodisco! :D

Brandurs låt var väldigt bra, men passar knappast i dessa sammanhang. Det kändes som om den lika väl kunde gjorts av George Michael… (en av mina storfavoriter)

Amy var poppigt bra som man kunde vänta.

Men den som nockade mig var Suzzie Tapper… jag bara satt och grät! Vilken röst! Vilken låt!

Så röstresultatet var som väntat, fastän CS i final är skandal.
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nej men, nej men, nej men, ALLTSÅ! Nu måste jag bara få lägga mig i!

Jag tyckte också att Brandur var trivsam. Här verkar jag ju ha fler likasinnande. Undrar varför han inte kom bättre till? Alla som gillade honom kanske tänker som jag Nån annan får rösta. Det var inte schlager och ingen vinnare men i det här startfältet så... :shock: :roll:

Amy och Christer funkar bra för mig! Amy är ju Jajas gudfars protegé (stavas det så?) så hon får ju våran röst oavsett vilken låt hon framfört. SÅ opartiska är vi, haha! Nu tyckte jag att det var en liten rolig popdänga hon hittat och hon är proffsig som få, lilla Amy.

Och jag kan inte låta bli att gilla Christer! Han är skööön, guben. Och med sin bas-basröst gör han låten både seriöst och humoristisk på en gång. Jag vet inte vad, det är kultigt bara. Den är hemsk, jag vet, men ändå.... Darlingen ville mest kräkas, speciellt när damerna slog upp sina kjolar med flaggor på, haha!

Pudlarna och E-typen, det HADE kunnat bli bra men tyvärr. Alldeles för dålig låt, då spelar det ingen roll hur bra överpudeln sjunger eller hur mycket smäll det är på scenen. Och Cyan, stämsång funkar ju bäst om de som är inblandade sjunger rent var för sig om man säger. :lol: Samuel är dock bandpolers till Nellas gudfar så vi hejade lite partiskt där också. Tycker ändå att det är kul att hårdrock har blivit det nya disco.

Velvet. Kompetent men det fattas något. Karisma? Artisteri? Jag tror att det finns en anledning till att jätteduktiga körsångare sällan fixar att kliva fram. För övrigt dötrist och F&S-hysteriskt.

Suzzie. En av mina favoritröster i Sverige förr i tiden men den där sjukdomen har tyvärr satt sig både på rösten och låtskriveriet. Asdålig låt och tråkigt framförd. Sorry Suzzie.

Vad har vi kvar? Nån Mikael Mikaelsson med snodd låt och det i mååånga takter! Var det bara jag som tänkte på det? Jag har inte sett ett skriveri om det. Jag kommer bara inte på vilken låt det är, men den går på radion för jämnan. Ok låt, anonym artist, inget framförande som stack ut.

Och Face-84. No comments. :lol: Sahara Hotnights light med jättebarnsliga rösten och fladdrande ögonfransar. Funkar inte på tant Jannika iaf. :wink:

Så, då har jag varit framme med sågen igen. :lol: Fast så här var det förra året också minns jag. Första deltävlingen var chockerande låg nivå men det tog sig. Alternativt man vänjer sig.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:Vad har vi kvar? Nån Mikael Mikaelsson med snodd låt och det i mååånga takter! Var det bara jag som tänkte på det? Jag har inte sett ett skriveri om det. Jag kommer bara inte på vilken låt det är, men den går på radion för jämnan. Ok låt, anonym artist, inget framförande som stack ut.
Visst var det väl Andreas Johnsson han plagierade, både stilmässigt och låtmässigt :shock:. Jag hörde i alla fall mycket "Sing for love" (hette det så, det första schlagerbidraget han gjorde?).
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jo, det sa vi också. Andreas Johnsson blandat med lite Wallstones.
Hade Andreas gjort den låten hade han vunnit igår. Michael Michailoff (hette han väl - messerschmith, jag vet :roll: ). Jag tyckte han sjöng rätt bra, men var för blek.

Jag hade verkligen önskat att jag kunde se något kultigt och kuligt i Christer, för då hade det varit roligt, men jag kan inte se den glimten i ögat. Han kanske har den, men då missar den mig hela tiden...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Bibban

Inlägg av Bibban »

:thumbsup: Suzzi Tapper bäst :!: :!: :!: :!:
E-Type och Poodles godkänt :!: :!:
Resten bla ha :sleep:
Tycker jag :!:

Mitt 6-åriga barnbarns favoriter:
Amy Diamond
Face 84
:o :?:

Kram :heart: Bibban
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tycker också att Suzzi var bra :D . Alltså rösten är så skön, texten var lagom tårdrypande, men det är ju inget att skicka till Serbien.
Och det är ju så jag tänker på Christer också. Han är ju en gammal gubbe som varken kan dansa eller har utstrålning (jo, sjunga kan han, det kan jag ju inte förneka).

Det är ju så man måste tänka, tycker ju jag, när man röstar! Vem/vilka har en chans i Europa.

Men visst. Europa består ju av ganska många olika tycken och smak, så det är svårt att veta...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Här kommer en finländare och lägger sig i :D 8-[

Vi var på fest igår men bandade det och har just tittat genom låtarna. Oj oj oj... :sleep: Svenska melodifestivalen är normalt en höjdpunkt för oss här - den finska tittar vi inte ens på :!: Men nu börjar jag faktiskt undra om vi snart inte är i samma division... Maken raderade programmet från hårdskivan allaredan, om det säger nåt...

Alltså, jag har inget emot Christer och jag kan själv variera med en Vikingarna i bilen mellan all disco och techno, men detta... Snälla Christer, kasta åtminstone ut påfåglarna i Globen! [-o<

Hoppas på svensk revanch nästa lördag! :D
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"