Nej men, nej men, nej men, ALLTSÅ! Nu måste jag bara få lägga mig i!
Jag tyckte också att Brandur var trivsam. Här verkar jag ju ha fler likasinnande. Undrar varför han inte kom bättre till? Alla som gillade honom kanske tänker som jag
Nån annan får rösta. Det var inte schlager och ingen vinnare men i det här startfältet så...
Amy och Christer funkar bra för mig! Amy är ju Jajas gudfars protegé (stavas det så?) så hon får ju våran röst oavsett vilken låt hon framfört. SÅ opartiska är vi, haha! Nu tyckte jag att det var en liten rolig popdänga hon hittat och hon är proffsig som få, lilla Amy.
Och jag kan inte låta bli att gilla Christer! Han är skööön, guben. Och med sin bas-basröst gör han låten både seriöst och humoristisk på en gång. Jag vet inte vad, det är kultigt bara. Den är hemsk, jag vet, men ändå.... Darlingen ville mest kräkas, speciellt när damerna slog upp sina kjolar med flaggor på, haha!
Pudlarna och E-typen, det HADE kunnat bli bra men tyvärr. Alldeles för dålig låt, då spelar det ingen roll hur bra överpudeln sjunger eller hur mycket smäll det är på scenen. Och Cyan, stämsång funkar ju bäst om de som är inblandade sjunger rent var för sig om man säger.

Samuel är dock bandpolers till Nellas gudfar så vi hejade lite partiskt där också. Tycker ändå att det är kul att hårdrock har blivit det nya disco.
Velvet. Kompetent men det fattas något. Karisma? Artisteri? Jag tror att det finns en anledning till att jätteduktiga körsångare sällan fixar att kliva fram. För övrigt dötrist och F&S-hysteriskt.
Suzzie. En av mina favoritröster i Sverige förr i tiden men den där sjukdomen har tyvärr satt sig både på rösten och låtskriveriet. Asdålig låt och tråkigt framförd. Sorry Suzzie.
Vad har vi kvar? Nån Mikael Mikaelsson med snodd låt och det i mååånga takter! Var det bara jag som tänkte på det? Jag har inte sett ett skriveri om det. Jag kommer bara inte på vilken låt det är, men den går på radion för jämnan. Ok låt, anonym artist, inget framförande som stack ut.
Och Face-84. No comments.

Sahara Hotnights light med jättebarnsliga rösten och fladdrande ögonfransar. Funkar inte på tant Jannika iaf.
Så, då har jag varit framme med sågen igen.

Fast så här var det förra året också minns jag. Första deltävlingen var chockerande låg nivå men det tog sig. Alternativt man vänjer sig.
Kram Jannika