Skrik vid nattning

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skruttfisens mamma

Inlägg av Skruttfisens mamma »

Hej

måste säga att skrattet inte funkade för oss heller. Varannan kväll skrek hon så att hon till slut kräktes. Visserligen var min attityd inte så självklar då heller men vi märkte till slut att hon blev så uppvarvad av att skratta och det funkade inte att bara sluta tvärt, in och lägga henne, säga godnatt och gå ut. Hon förstog liksom inte vad som var på g och började genast ställa en skur av frågor.

Det som till slut funkade för oss var att ta ett varmt och skönt bad, dricka välling direkt efter, sjunga och mysa i knät (skratta också givetvis, men inte busa upp henne), SEN godnatt till lampan, puss på mamma och pappa sen flyga ner i sängen. Hon slocknar direkt utan ett pip sen vi började med detta. Och nu vet hon vad som kommer härnäst efter badet, efter vällingen, myset med mamma o pappa osv.

Hoppas det löser sig för er ockås, det ÄR extremt jobbigt med skrikiga läggningar.
Dotter född i juli 2007
Livi

Samma problem..

Inlägg av Livi »

Hej Henrik!

Känns både skönt och ledsamt att läsa vad du har berättat om din dotter..
Vi har precis samma problem med våran dotter Liv. Och det känns verkligen jättejobbigt att veta att det sista hon gjorde innan vi somnade var att gråta.. VI som hade så roligt tillsamans innan... :(

Vi har i och för sig bara kurat i 4 dagar nu, men man får ju känslan av när man läser Lathunden till kuren att det allt ska vara frid och fröjd dag 4.. Att då sitter allt. Ibland känns det som att vi tillämpar Skrikmetoden, fast det är det sista vi egentligen vill.

Vi ska nu vänta och se om det kommer bli bättre inom nån vecka här elle två..

Men jag skulle gärna höra dina ideer om vad ni ska "hitta på" nu för att förändra situvationen. Jag läste inläggen innan och tycker det lät bra att sjung en sång först och sedan vända på bebisen och buffa lite och säga ramsan på vägen ut.

Har ni problem med dagläggningarna också? det har vi.. HAr gråtit i 20-30 min innan hon somnar.. känns så vemodigt allting..
:!: Men det känns också att detta är rätt platts att få hjälp på. Alla här inne verkar kanom duktiga!!!! Så håll mig gärna lite underrättad hu rdet går så kanske vi kan hjälpa varandra ur det här :?: :!:

Mamma till Liv snart 9 månader
Storasyster L -07 SHN vid 9 månader
Lillebror L -09 SM
Lillasyster B - 11 SM
Lillelille L nov 5 2012
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"