Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Jag hoppas verkligen att min lymfkörtel låter mig hänga med i den här tråden! :cry:

Vågar inte träna ännu och förmodligen blir det ännu värre om Kirurgen får för sig att skära upp och dränera eller plocka bort knölen.. då ska det ju läka också.

Och jag är sååå sugen på att träna! Jag vill ha tillbaka mina muskler, jag vill kunna få skryta med mina 130 kg i benpress igen, bli jättestark och ta alla i armbrytning.. Jag är otroligt fixerad vid att vara stark, märks det?? :wink: :D

Springa överlåter jag till er andra, jag går skogspromenader med hunden och "gymmar", men springa.. glöm det! :D Yoga blir det nog också.

OM jag bara blir frisk snart... jag börjar bli deppad på det här, att ha ont och aldrig bli bra. (Nu fiskar jag lite medlidande av er också!)

Sen tänkte jag mig tappa mina sista 3-4 kg i vår också..
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Här kommer medlidande... :heart: Så frustrerande för dig att aldrig bli bra, när du så gärna VILL komma igång :!: Jag tycker synd om dig! Men vi är bara i början av året, så du har tid på dig att hänga på tråden när du är pigg!

Springa är jag helt förvånad över själv att jag gör :!: Började i somras för att det kändes som att jag ville göra något utomhus, och sedan fortsatte jag med det c:a 1 gång i veckan. Jag :shock: Du förstår inte hur osannolikt det egentligen är blomman!

anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag vill också vara med! :D

Jag behöver muskler i bål och rygg. Jag är tunn upptill och har alltid varit usel på att träna något över midjan :roll: . Däremot var jag en van löpare en gång i tiden... Men nu! Ryggen gör ont av bebislivet och magen bär inte upp något alls just nu. Hållningen är usel. Jag MÅSTE igång! :shock:

Nu ska ni höra vilka sköna förutsättningar jag har och ÄNDÅ inte tränar ett jota just nu:

:arrow: Mitt företag ger 3000 kr i bidrag. Jag kan alltså köpa ett årskort i stort sett gratis!
:arrow: Jag har en fin, avancerad motionscykel med TV och DVD framför. Dessutom diverse utrustning som vikter, gummiband och annat trist.
:arrow: Jag har ett superfint spår 5 minuter bort i härlig terräng
:arrow: Jag har fina promandmöjligheter och skulle kunna med lillan i vagnen ett sovpass om dagen

Jag kommer verkligen inte igång. Jag kommer inte ut på några långa promenader, jag kommer inte iväg hemmifrån på kvällarna och jag tar mig verkligen inte för att träna hemma: Jag tycker det är astrist och helt oinspirerande. Hur gör man? Min dröm för året är:

:arrow: Ett pass i veckan på lokal: Bodypump, pilates eller annat uppbyggeligt för bålen
:arrow: Ett pass i veckan på motionscykeln
:arrow: En långpromenad eller ett joggingpass i veckan

Dessutom har familjen som mål (ja, eller mamma och pappa i alla fall :lol: ) att äta vegetariskt minst en dag i veckan under året.

Sådär ja! Bara att ta fart alltså!

Kram på er!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis - ett tips (till er andra med såklart :wink: ):
köp en träningskalender!
Planera veckan, fyll i dina resultat och mål, dina förbättringar osv...
JÄTTEBRA pepp, själv sitter jag varje söndag och planerar veckans träning, bara att få svart på vitt gör att det går bättre!
Fyll även i den träning du ska göra hemma, t ex 100 situps varje kväll eller så :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Här hoppas jag också kunna skriva in mig ;) jag måste helt enkelt börja träna, för min onda rygg, min dåliga hållning, mina usla muskler, mina feta lår osv. osv. :) Har kommit så långt att jag köpt skor för 800:- så nu måste jag ju börja ;) Ska gå på Bodypump 2 ggr/vecka + promenader, har jag tänkt!

Mia Vad använder du för träningskaleder?
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sussi skrev: Mia Vad använder du för träningskaleder?
Hej Sussi :heart:
Jag har en vanlig kalender, som jag använder ENBART till min träningsplanering! Men jag har haft en "riktig" träningskalender för nåt år sen, med en massa bra saker förtryckt att bara fylla i, men de är så hutlöst dyra :evil: så förra året och i år blir det kalender som sambon får gratis från jobbet :wink: :lol:
Rekommenderas VARMT!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

jamen det är ju super, Mia! :D Jag är en sån som skriver listor och älskar att kryssa för det jag gjort. Så det tipset passar verkligen mig. Ska genast inskaffa en träningskalender.

Sussi, nya dyra skor är jättebra start! Om inte annat får man ju dåligt samvete om man inte använder dom... :lol:

Off we go! :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Fler och fler blir vi här! :D

Tinis: Ja, du har verligen HUR bra förutsättningar som helst! Träningscykel med TV/DVD :!: HUR bra som helst! Förena nytta med nöje! Kolla en bra film samtidigt som man tränar, ja bättre kan det ju inte bli! Bidrag på 3000:- från företaget HUGG! Superbra! Löp-pass, promenader, ja, vad väntar du på?? spark, spark!
Jag känner ju som du, det är SÅ trist! :cry: Men känslan efteråt :!: Nöjd och behaglig, nyduschad i soffan, det är DEN känslan jag vill åt!
Jag tycker miar70:s tips om träningskalender verkar jättebra för dig!

Sussi: Välkommen även du! BRA idé att köpa dyra skor, då liksom bara MÅSTE man ju utnyttja dem :!: :thumbsup:

Ja, det där med dålig hållning...det har jag med...Bedrövligt. :cry: Nu har jag ändå varit igång med (för det mesta) 3 pass i veckan hela 2007, men hållningen består. Jag tror det bara är en dålig vana egentligen, och att om man FÖRSÖKER ha det i tanken, att räta på sig, lär man sig till slut. Men hur ska man komma ihåg det :?: :?:

anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag har med taskig hållning, och fått veta att det (oftast) beror på dåliga bålmuskler (hehe, obefintliga i mitt fall :lol: 8) ) och de tränar man bäst med pilates och core, som stabiliserar just de musklerna.
Jag kör nu ett pass vardera av de per vecka, plus övningar jag fått av min kiropraktor - dock måste jag absolut bättra mig på hemmajobbet :oops: för där maskas det...
Om man inte har möjlighet att gå bort och träna, så tror jag det finns rätt bra träningsvideor med både core och pilates...
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej alla!

Tack Tinis för att du körde iväg mig på kvällspromenad ikväll, det är ju NU jag ska börja, inte vänta ngt "bättre" tillfälle :wink:

Jag är också kalender-, pricka av listor- och planeringsmänniska och jag VET att det funkar jättebra med en sån träningskalender. JAg använde vår vanliga almanacka på väggen i köket förra året och skrev STORT om jag hade tränat och vad och hur länge, det är jätteskönt att se i slutet på veckan.

Även jag har oförskämt bra förutsättningar från jobbet och hur jag bor för att kunna träna hur bra som helst, VARFÖR GÖR MAN INTE DET DÅ!!!!???? Men nu så!

Du har har rätt Anna att jag måste ha rimliga mål för att inte ge upp efter en vecka, ska göra en bra plan i min nya kalender...eller när jag har skaffat en :lol:

Pilates vill jag varmt rekommendera. När jag höll på som mest så hade jag mycket bättre hållning och fick starkare rygg och magmuskler också! Ngnting jag har gott om, så är det Pilates DVD:s för hemmaträning. Jag fick en gratis genom en tidning, det var så jag fastnade. SEn så har jag skaffat Winsor Pilates genom TV- shop och tro det eller ej så är de också väldigt bra. Annars har jag skaffat några DVD:s från www.ylab.se (samma instruktör som jag har på min ena skiva som jag fick gratis!) TV-shopens DVD:s är med lite mera fart på och högre tempo än dem jag har från Ylab men båda är bra tycker jag.

Har ni fler tips om hemmatränings DVD:s så kom gärna med dem!

Pepp pepp till alla medkämpare :lol:

/Kajsa
KajsaIE

Fel hemsida!

Inlägg av KajsaIE »

Ursäkta för en felskrivning. Det skulle såklart vara den här siten jag menar:

http://www.ylab.com

/Kajsa
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen kom du också iväg på kvällspromenad, Kajsa? :D

Jag fick en raketstart eftersom grannen går 1,5 timma varje dag (!!! :shock: ) och därmed har världens flås. Vi gick 1 timma i riktigt snabb takt. Jag var genomsvettig och somnade som ett barn igår kväll.

Nu är vi igång!

P.S alltså, jag har en TV och DVD framför min träningscykel, något annat låter väldigt dyrt.... fast det fattade ni nog.

PS2: Jag har också tränat Pilates förr och det var sååå skönt. Så det ska igång igen.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag vet att min svägerska hade/har det så. Cykel framför TVn. Hon fick bara titta på film så länge hon cyklade. När cykeln stannade så stängde hon av filmen. Så det gäller att se spännande filmer, så vill man inte sluta cykla :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag förstod att det var TV framför cykeln :wink: Toppenbra! :thumbsup: Själv brukar jag ha med en bok när jag sitter på träningscukeln, funkar det med.

Vi har alltså ett "gym" uppe på vinden. Vi har 3 våningar i huset (+ källare) , och 3:e våningen är även den inredd, men "gym-delen" är ouppvärmd :? Så det är motigt att ta sig dit och starta sitt pass, men det tar ju bara några minuter att bli varm.
Där uppe har vi:
Motionscykel
Träningsbänk med vikter
Step-upbräda
Gummiband
Stereo :!:
Det är ett sånt där utrymme som "Roomservice" borde sätta tänderna i :wink:

anna
T.P

Inlägg av T.P »

tack jennyh för info... Grattis till bebis i magen :D ! Fick en underbar syn av en höggravid kvinna i joggingspåret :lol: :lol: men nja inte så lyckat kanske :lol: , men ok 09 då kanske!!

anna??? vadå inte visa dej?? i den folkmängden smälter vi "la in :lol:

kram

ps tack för tips om träningskalender...ska genast fixa
barn födda 04/06/08
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"