Hej!
Hör och häpnad. Ungen sover:)
För exakt en månad sedan startade vi kuren och nu sitter jag här med en underbar unge som sedan ca 2 veckor somnar utan minsta pip och sen sover gott hela natten. Fortfarande några uppvak, men han klarar det helt själv, och det mesta är nog sömnprat.
Jag har behövt justera lite i schemat, men nu sitter version 2 av detsamma. Skrattet till gonattet dämpade vi ner faktiskt - och det har gett POSITIVA resultat. Vi småbusar lite under kvällslurken, mycket försiktigt dock. Sen skojar vi lite lite lite till i famnen eller sjunger en liten sång, sen bums in till sängen. Och det har fungerat mycket bättre för Martin. När vi var på golvet och lekte innan sängdags så blev det hela otroligt dramatiskt och ledsamt. Men nu märks det att han njuter av att få gå o lägga sig....
vi fick hastigt o lustigt och helt oplanerat sova över hos mormor i helgen som gick. Martin har aldrig sovit i den sängen och i det rummet som finns där. Men vi körde på som vanligt, jag jobbade med attityden - och SÅKLART la han sig bara ner och somnade utan protest. Jag vet att det "ska" vara så, men det är ändå fantastiskt...
Det blir fånigt att tacka mer, men jag säger ändå TACK! Tack till Anna. Tack till forumfolket här och tack till min egen vän som skickade SHN-boken anonymt med posten i september. Där startade hela resan
och nu fortsätter resan
mot det nya livet
när jag får TID med mig själv
underbart
säger