Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Jannika :heart:

Jag tror att det är en liten flicka i magen din :D

Hur gick det förresten för Dig på testet :?: Fick för egen del veta att det var 60% möjlighet till flicka :wink:

Stor kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

:D Hej Nancy! :heart:

Din gissning är noterad. Tack tack!

Jag har 75% chans att få en flicka enligt testet men de svar jag gav idag skulle jag nästan alla gett med de tidigare tre också så... Och två är ju pojkar. :wink: Men det är ändå roligt att göra tester, sitter väl i från Veckorevyn-tiden, haha!

Kram Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:shock: 68% chans att få en flicka och 31 % chans att få en pojke.

Den här undersökningen tror jag inte ett dugg på för Father A säger att han bara kan göra pojkar och sen har jag 1% chans att få, ja vad då? :)

Själv tror jag att vi får en till pojke men, men man vet ju inte förrän Skräpet är fött.

Men jag är HELT säker på att du får en tös Jannika :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Oj Jannika, höll först på att trilla av stolen över din skyhöga siffra lutandes mot tjej men sen läste jag ju resten av ditt inlägg :wink: Tror ändå precis som SusanD att det är en liten flicka denna gång.

:D SusanD, skrattade gott åt ditt inlägg. Har en man här hemma som även han anser sig "göra" en viss sort 8) :wink: :lol: Nu har han ju i och för sig "bevis" för detta tycker han eftersom vi redan vet att vi väntar en flicka till. Skall bli spännande att se om Father A är den han utger sig för att vara :wink: :lol:

Tips på (enligt maken min) vetenskapligt test :wink: :
http://www.familjeliv.se/Gravid/flicka-eller-pojke.html

Kram från Nancy
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Sorry Nancy, du kan hälsa gubben din att den testen inte heller funkade.
Enligt den skulle vi också få en flicka men som jag redan sagt så kan ju Father A, enligt egen utsago, bara göra pojkar :wink: :)

kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: :lol: :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu är det en ordentlig övervikt åt flickhållet.

Men vad ska de lilla barnet heta då? Det är mycket som är eftersatt den här gången. Inga kläder framgrävda eller tvättade, sovplatsen är inte fixad och spjälisen isärskruvad. Sovvagnen utlånad, liksom amningskudde och amningsBH:ar. :shock: Namnfrågan knappt diskuterad, inga självklara favoriter.

Jag har i alla fall skrivit ett förlossningsbrev. Min barnmorska såg en aning förvånad ut, det är tydligen ingen som gör det i Gävle.

:lol: Haha, SusanD! Men nu får Anders bekänna färg, vad baserar han det antagandet på? Hur många oäktingar har han dolda? Eller är han synsk? I så fall måste han vara med i vadslagningen...

Vi har en bekant med tre flickor och en fjärde(?) på väg. Med två olika mammor. DÅ kan man börja vara kaxig.

En annan bekant påstår att familjer med mest/bara pojkar har roligare sexliv! :lol: Detta påstående är baserat på de metoder som sägs ska främja det ena eller andra könet. En rätt subjektiv bedömning kanske? Men jag är benägen att hålla med. :lol:

Nu ska jag prova Father As test...

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Näe, jag menar Nancys gubes test...
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ujuuj...å jag som tänkte komma in och lägga en överraskande röst på flicka...hmmm... inget nytt under solen, märker jag :roll:
VAD månde bliva..

:heart:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:D Tack lilla Fjällmor! :heart: Hur går det med tröttheten? Vilken vecka pratar vi om nu?

Din gissning är också noterad. Det börjar bli en tung övervikt på flicksidan...

Apropå tung, jag är själv förvånad över det faktum att jag tar mig runt överhuvudtaget. Scheesus vad jag är stor nu! :shock: Jag är så kass på allt sånt där med att lägga ut bilder på nätet och dylikt annars skulle ni få se chockerande bilder, haha!

En kär väninna fick sitt första barn igår! En flicka på 4830/54. Jag är svårt avundsjuk! Jag vill också ha en bebi nu...

Kram Jannika
vanna

Inlägg av vanna »

Hej! Jag kan faktiskt skryta med att ha gissat hundraprocentigt rätt på bekantskapskretsens senaste sju bebisar 8)
Nu känner jag ju inte dig men det känns i alla fall som en solklar liten gosse.

Fina namn de större barnen har! Vad står på listan den här gången?
Jannika

Inlägg av Jannika »

:shock: Ohoj vanna! Det var ju en meritlista att skryta med i det här sammanhanget. Då blir liksom din röst ganska tungt vägande... Och listan ja... Vi har inte ens börjat diskutera namn! Så här sena har vi aldrig varit. Det blev så krångligt när vi inte vet vad det är för sort, haha!

Jag och darlingen gjorde på skoj romernas guldring på hårstrå-test och då åkte ringen i cirklar. I en bok jag har (Livsfrukt) betyder det flicka men på hemsidan som jag själv gjort reklam för tidigare i tråden betyder det pojke. Man tycker att det kan samköra sina spåkonster innan de lägger ut dem till förvirrade föräldrar, eller hur? :lol:

Någon mer som vill gissa? Namnförslag? Förlossningsdatum? :D

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Jannika :heart:
Är nyfiken på om du gjorde testet jag länkade till :?:

Sen vill jag avlägga min gissning på förlossningsdatum:

2007-07-07 8)

Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Nancy! :heart:

Det blev en flicka även på ditt test men jag undrar lite över min "astrologiska" ålder i testet som var 39?!? Låter oroväckande högt, jag som knappt vant mig vid att vara 38. :lol: Vad fick du där? Alltså kön, inte ålder. Du har ju ett facit till skillnad från mig. :wink:

7/7! Harry Potter-dagen. Då blir det en kräfta med månen i väduren. Ujujuj. Det blir något att bita i för familjen det!

Tack för gissningen! Vad tror du på för egen del? Före?

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Har fått "Flicka" både med Leia och med lillasyster :heart: Så du förstår säkert varför maken tycker att det är det särklass säkraste testet :wink:

Eget datum :?: Tja, börjar faktiskt tro att det faktiskt blir det inplanerade snittet 24/7. Lillabebisens rörelsemönster är helt olikt Leias. Leia trivdes aldrig i magen har jag förstått. Hon tänjde och bökade så jag trodde många ggr att magen skulle spricka. Dessutom blev hon tvärilsk om jag var oförskämd nog att lägga mig på sidan så hon fick mindre plats. Då sparkade hon ilsket och slutade inte förrän jag lade mig på rygg igen. Väl född låg hon till skillnad från de andra bebisarna på Neonatal nästan aldrig i fosterställning. Hon låg med armar och ben utsträckta :wink: :heart:

Lillasyster är en helt annan sort. Har inget emot att jag ligger på sidan och ligger på sin höjd och mysbuffar mig i revbenen :wink: :D :heart:

Så om man ser till terorin om att det är barnet självt som bestämmer när förlossningen skall sätta igång så...

Får man fråga vilket datum du gissar för din egen del :?:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"