Oh, tack, TorsMamma
Du har förstått mitt schema helt rätt

och det fungerar så bra så därför vill jag helst inte ändra.
Vi ramsar men bara som avslutning, när vi ska lägga henne, oavsett om det är för en lur eller för natten så gör vi såhär:
Lägger tillrätta
Vagnar (om hon redan är tyst så bara 2 drag som en markering)
Ramsar x 4, bara som en bekräftelse och lämnar sedan rummet (som tyvärr är vårt sovrum

men det finns tyvärr inget alternativ i denna 2 rummare)
Om hon börjar skrika igen när man bara har kommit till tröskeln så är vi noga med att inte gå in förrän vi har varit ute ur rummet dubbelt så lång tid som vi vagnade, därefter går vi in och kör proceduren igen om behov föreligger, vilket är ganska sällan på daglurarna men på kvällarna får vi ganska ofta gå in 2-3 gånger.

Gör man på samma sätt när man buffar, att man buffar tills hon är tyst, sedan är det solfjäder va

ramsar och lämnar rummet och går bara in när det har gått dubbelt så lång tid som man buffade
Strategi - ja, det är den vi håller på och utarbetar, Linnéa sov nämligen sina 8 timmar fram till 04,00 som en prinsessa från sin 2-månadersdag fram till sin 3-månadersdag då hon började vakna vansinnigt mycket på natten och vi har aldrig förstått riktigt vad det beror på. Efter korrespondans med AW så förstod jag att jag introducerat ramsan lite hårt och försökt använda den som verktyg vilket AW tyckte var lite tidigt och att jag bara skulle låta den gå in "bakvägen" genom att avsluta varje läggning med den men inte använda den som verktyg utan fortsätta med vagningen. Det har vi nu gjort men tyvärr har det inte blivit något bättre. Maten är ett annat problem, hon har nämligen alltid ätit runt 600-700 ml per dag men ändå sovit som en prinsessa, nu har vi försökt att få upp det, men det är väldigt väldigt svårt trots AWs alla goda råd. Därav anledningen till att vi funderar på att ta bort nattmålet och introducera gröt samt den ersättningen som kommer efter babysempen, babyplus som skall vara lite mer mättande. Idag började vi fundera på om vagnen är för liten och då började vi fundera på om vi i samma veva även skulle lägga henne i sin spjälsäng (som också står i vårt sovrum). Mamma och pappa är dock väldigt trötta och lite ledsna efter många nätter utan speciellt mycket sömn och skulle därför uppskatta all vägledning med strategi. Mitt lilla skräp Linnéa är imorgon 3,5 månad gammal.
Jag känner mig osäker på om man måste vänta med gröten och babyplusen tills hon är 4 månader (står ju från 4 månader på paketen) och därmed också med att ta bort nattmålet tills hon är 4 månader eller om vi kan göra det redan nu i veckan, vi börjar nämligen bli lite desperata efter att försöka med något nytt då nuvarande situation inte fungerar.
Hoppas att jag fick med svar på alla dina frågor nu, återkom jättegärna med dina synpunkter
Stort tack på förhand.
/Karin