Hej och tack för de nya tipsen!
Natten till idag gick sådär. Eller ja, han vaknade två ggr (sambon tog natten så jag vet bara vad han sade). Han vaknar och skriker rakt ut direkt så solfjädern har inte funkat alls de senaste nätterna, han får spader och slänger sig runt i sängen.

Inatt så körde sambon med läsa-tekniken och han lugnade sig snabbt båda gångerna. Han hade ingen koll på hur lång tid det tagit men iaf att han tystnade ganska snabbt. Sista gången var runt 04 och sen hämtade pappa honom 07.15 och då var han vaken men inte missnöjd.
Det var ingen dum idé alls men att väva in ramsan, det är ju givetvis beskräftelsen som ska nöta in ramsan, så har jag inte tänkt på det.
Idag när jag lade honom så vinkade han själv till lampan innan jag hunnit börja säga "Gonatt till lampan"

, vi släckte och han borrade ner huvudet i kudden. Sen när jag vänder och går med ramsan så reser han sig igen och protesterar men jag gick ut och lät dörren stå på glänt. Han tystnade inom 2 min när han insåg att jag var utanför och pysslade med tvätten. Sen lät han inget mer så när jag var klar så drog jag en bekräftelseramsax2 och gick ner. Det kom inga protester men han hade kanske redan hunnit somna. Nu har iaf jag natten så jag ska dra in ramsan om vi får läsa lite.
Jag var lite orolig för att det skulle sluta med att man får sitta och läsa och att det skulle ta längre och längre tid men han tystnar nästan direkt när han hör oss utanför.
Nu är det svårt att hinna till honom direkt när han drömmer för vi renoverar vårt sovrum på ovanvåningen så man hör honom inte förrän han vaknat ordentligt. Om jag har babyvakten kan jag inte sova själv för den går ju igång bara han hostar till och då går det inte att sova, man ligger på helspänn. Rummet är troligen klart till helgen så då flyttar vi upp igen. Det måste vara drömmar för ibland är det från noll till hundra och han är väldigt upprörd.
Jag återkommer med rapporter om natten!
Mamma till en härlig liten Bastian, född juli 2005. Dessutom väntas ett litet skräp i slutet av april -07.