Godbitar födda runt årsskiftet 07, typ...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Susanne*: vi bytte till en lur när Malte var 11 mån ( och en vecka...) Han anpassade sig fint, lite tröttsamt de första dagarna bara. Lade en halvtimme tidigare på kvällen några dagar.

Mattider
7.00 välling
8.00 smörgås/turkisk yoghurt (när resten av familjen äter frukost)
11.00 lunch
14.00 gröt + frukt
17.00 middag
18.30 välling

Malte är fortfarande en storätare, inga tendenser på att aptiten är på väg att minska...

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Det är så skönt att vara hemma att det kan ni bara inte tro! Vi har varit hemma en vecka nu och jag prisar varje morgon när jag kliver upp att jag kliver ur MIN säng! :D

Vi är helt på banan igen och Waldemar är glad och härlig. Han äter som en häst, men till skillnad från Malte håller han nog på att dra ner på hungern lite. Han går fortfarande inte, men tränar på lite stappliga steg mest hela tiden. Han väntar tills balansen är som bäst, då jäklars... Idag har han hållit mina händer stenhårt och nästan sprungit runt i lägenheten och skrattat högt. I helgen var jag så TRÖTT på barn, men det kommer jag knappt ihåg alls! We're back och imorgon kör vi lite familjekalas light - 1-årsdagen äger rum på tisdag!

Nu skall jag uppdatera hemsidan lite. Har gjort ett litet födelsedagskort till Walle där, men det får justeras en del. Så varför inte göra det en fredagkväll när gubben sitter och ljuger hos en kompis? Perfekt!
:D
Kramar alla!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla glada!
Och extra kram till Liw, som fyllt ett år :heart: och sen trillar det in flera ettåringar på rad här - ljuvligt!!!
Tänk, hörni, snart har vi skrivit HUNDRA sidor, på ett år :shock: WOW, säger jag, ett års utveckling har vi här i en enda tråd!
Den blir nåt att skriva ut :wink:

Vi har bestäm att det här nya året ska bli ett särdeles FRISKT år, för hösten var inte kul - Frida kräktes sist på nyårsnatten, det var en ENVIS magsjuka, må jag säga :evil: . Själv fick jag lov att åka till doktorn i går med min rygg, så nu äter jag nån stark medicin (jag som hatar piller...) men jag har verkligen provat ALLT innan jag föll till föga... Får hoppas att de hjälper nu då, blir lite yr och dimmig av dem.
Det är tur att Frida går hela tiden nu, och inte är en "bär-på-mig"-flicka, hon har t o m lärt sig leka jagad med storasyskonen :lol: ! Hon håller armarna framför sig som Frankensteins monster och skriiiker när hon tultar efter sina syrror - hennes absoluta favvolek just nu :!:
Men ute går hon INTE, så fort jag sätter på henne stövlarna får hon gelében och bara sjunker ihop... Det är tur att hon älskar att åka vagn och sparklåda!

Susanne* - det låter nästan för bra för att vara sant... Vilken upplevelse, och snacka om att verkligen få tid att UMGÅS med varandra! Jag som drömmer om en veckas charter :roll: ! Ha det helt underbart, det måste bli svårt att låta bli att ha det underbart på det stället!

Och Åsa, jag är helt med dig! Borta bra, men hemma är då sannerligen bäst i alla väder!

Kram på er alla :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Mia: Den leken ( Frankenstein) gillar Malte också, även om han bara har en syrra att springa efter :wink: Jag förundras varje dag hur lättsam min lille prins(korv) är. Han är i stort sett alltid på gott humör- undantag vid påklädning eller blöjbyte...- han har så nära till bus och skratt och skoj. Räcker att titta på honom så kan han börja gapflabba. Han tokcharmade hela släkten i julas med sina upptåg. Aldrig still, alltid på väg, utforska, jobba, umgås :heart: Mycket ligger såklart i fina rutiner, men lika mycket är ren personlighet. Han är en riktig toker. Storasyrran är såklart också världens bästa :heart: men henne måste man först komma underfund med. Hon väljer ut sina vänner med omsorg. Det roliga är att hon skrattar mycket mer nu när lillebror har börjat "leka" med henne. Det känns så bra, särskilt då det trotsas och testas en hel del här hemma. Så mycket skratt som det har varit i jul tror jag aldrig vi har haft i den här familjen förut.

Kram
Linda
fjällström
Kontakt:

nattstrul

Inlägg av fjällström »

Hej på er :D
Nu sussar Elin så sött ute i vagnen :D Det är en seger! Hon har bara sovit korta snuttar ute, men nu måste jag alltid väcka :wink: Däremot strulas det en hel del på nätterna... I natt vaknade hon sex gånger och lyckades aldrig somna om själv :? ¨Hon håller på att få två tänder, så kanske är det det som ställer till det?! Hon är jättedålig i magen och rätt gnällig och svårflörtad på dagarna också. Två gånger i natt var det bajsblöja-byte. Halv fyra i morse stod jag inte ut längre med allt ramsande, gråtande och en storasyster som vaknat flera gånger av lillasysters skrik. Då tog jag lilla ungen under armen, gick ner i köket, gjorde en flaska välling :oops: som tacksamt togs emot. Sen sov vi gott tills väckarklockan ringde. Gav alvedon till natten + ytterligare en gång i natt i samband med blöjbyte. Tycker inte att det ska vara ont då...

Vad ska man göra? Bara helt enkelt bestämma sig för att nu ska här sovas fanimej :?: :!:
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

ETT STORT GRATTIS TILL MALTE! :heart:
Ha nu en riktig bra dag och ät inte för mycket tårta :)
Dunderkramar från Liw med familj.
/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

*smyger in*

Hurra, hurra, hurra, hurra för Malte på din 1-årsdag! \:D/

Kram Elle

*smyger ut*
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Grattis Malte! Nu är du också med i 1-års-klubben! :D
Walle kom med igår! :lol:
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Elle

Inlägg av Elle »

*smyger in*

:oops: Förlåt Walle :heart: jag missade din stora dag! Grattis i efterskott!

Kramar din beundrarinna
:wink: Elle

*smyger ut*
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Många grattis kramar till dagens och gårdagens 1-åringar.

:heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Malte tackar så mycket för all uppvaktning :heart:

Ett stort grattis till Walle och Rufus som fyllde igår :heart:

Vi firade en stund på morgonen med ett paket, sång och ballonger, sedan blev det lite större presentutdelning på eftermiddagen, pannkaka till middag och extra bus och skoj innan läggdags. På söndag kommer farmor och farfar så då blir det uppvaktning igen + tårta 8) Han får dela den dagen med Jens, som fyller år då ( Hela Jens familj har klarat av sina födelsedagar redan 4 feb, så det är tätt med kalas i januari)

Bästa presenten var en stor låda duplo som vi köpte på tradera före jul. Vi köpte 4.5 kg :shock: :D för en relativt billig penning. Både Vega och Malte satt som uppslukade och lekte efter middagen ikväll. Den lådan kommer försvinna och bara plockas fram regniga dagar (eller vid liknande tillfällen)

Kram alla
Linda
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Tack Linda! Rufus firar sin ettårsdag med en förkylning hittransporterad av kusinerna från Dalby. Som tur var sover han ändå som en liten kung (än så länge) och är glad om än lite trött/gnällig ibland om dagarna. Själv är jag också förkyld igen (suck...) och är nog inte helt återställd efter sommarens och höstens sköldkörtelkollaps (dvs den underproduktion jag har drabbats av). Men förutom det är livet underbart! :lol: Faktiskt! Min sambo och jag har en tung period bakom oss och det ljusnar för varje dag. Det är bara att tacka AW för att vi - och inte minst vår relation - har tagit oss igenom det hela så oskadda som vi trots allt verkar vara.

Som vanligt skriver jag sällan, har inte riktigt ork för det, men jag läser och gläds med alla era ettåringar och allt som pågår i era liv. Nu ska jag inte skriva mer för jag har tagit "knark"-hostmedicin som gör mig lite känslomässigt vek. Haha. Kram på er allihop och ett fantastiskt gott nytt år åt er och era familjer! :heart:

/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Hej igen!

Tänkte passa på att fråga också om någon har några tips när det gäller snuva och hosta. Vi ger näsdroppar (under ilsken protest) när det behövs, det är det enda i nuläget. Jag har förstått att alvedon kan hjälpa mot hosta och rödlöken är ju ett vanligt tips (i bitar med kokande vatten på innan sovdags). Något mer som ni känner till?

Dessutom verkar det som om vällingen är slembildande och han hostar så han kräks på förmiddagen (ett par gånger) efter att han ätit morgonvällingen. I övrigt äter han inte mycket alls. Det oroar mig iofs inte så mycket, jag vet ju hur det är när man är sjuk, men det blir inte så mycket vätska heller. Hur gör ni med vällingen och med vätskan vid förkylning?

/E
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Godmorgon :D

En fråga på morgonkvisten. Hur lång ensamlek har ni? Vi har haft 45 minuter länge nu, funkar bra. Funderade idag på om vi ska förlänga, kanske 1 h. Nyfiken?

Linda
fjällström
Kontakt:

ensamleken...

Inlägg av fjällström »

Ensamleken... Den har vi helt tappat bort någonstans på vägen... Ska ta tag i det.
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"