King Mary - du har säkert rätt i att sömnen ger energi!

Min Waldemar är ju ALDRIG still! Jo, om han har något i munnen. Mys i soffan kan man ju bara drömma om. Han ligger still i någon sekund (INGEN ÖVERDRIFT!!!) och sedan står han upp och hoppar, kastar sig över första bästa kudde/dyna/armstöd/mojäng/försöker krypa upp på bordet/osv osv osv. Min mamma suckar bara och säger att hon aldrig sett ett sådant barn.
Samtidigt har han en enorm koncentrationsförmåga och nyfikenhet, som gör att han kan hålla sig själv sysselsatt i evigheter. I Gastsjön, när Anna höll sina föreläsningar, kröp Walle lugnt omkring och kollade möbler, leksaker, snygga brudar... Satt i en halvtimme och pillade med ett plasthalsband.
Jag tror att vi ändå skall vara tacksamma, även om man ibland bara suckar trött och vill ha en gosegris som myser på ens mage i soffan. Den dagen kommer nog (hoppas hoppas hoppas!!!).
Walle är annars lite ur form. Magen, som var helt galen åt spruthållet för ett tag sedan, är numera tvärtom.

Katrinplommon till frukost och sedan skall vi testa messmör i vällingen - tips från en mamma på Öppna förskolan. Han har varit mer grinig än vanligt och igår, när jag skulle väcka för tionde dagen på raken - då snuvande han mig på den och bajsade och bidde upprörd. Inatt har han vaknat igen, fast kort och somnat själv. Har annars sovit tre nätter utan ett pip, så vi kanske är på rätt väg ändå.
Han verkar trött, även om han har sovit bra. Nu skall han egentligen upp om tre minuter, men jag ger honom en marginalkvart idag, faktiskt! Plus att han har vaknat två gånger under luren, så han behöver lite extra. Hellre lite kortare vagnslur, tänkte jag.
Skall vara "ledig" ikväll och sätta mig vid drejskivan!

Skall bli jätteskönt! Ensam med 25 skivor... Tanken svindlar! Sitter annars och klipper OM alla mina Walle-filmer. Har jobbat i fel format! Men nu blir filmerna ännu bättre! Och det är ju tur att jag tycker att det är kanonkul, även om det är lite trist att göra om gammalt. Tack och lov går det fort!