Nu håller jag på att läsa SHN för fullt och den är verkligen full av klokskap. Och så vackert skriven också, tack Anna
Annars vaknade jag verkligen på fel sida i morse, tycks det. Gnällig och ledsen känner jag mig
Kanske hormoner där också.
Igår kväll klantade jag mig och visade verkligen hur man INTE ska göra. Jag kom på mig själv med att ligga vaken och oroa mig för Samuel; är han för varm, för kall, får han syrebrist i klädkammaren osv...! Trots att jag just läser om Lugnet, Säkerheten och allt...det är ju nästan komiskt! #-o Så går jag in till honom och tar av honom yllefilten eftersom jag till slut tror att han är för varm. Då vaknar han såklart ](*,) så jag ammar (redan buffat ett uppvak och vill sova). Sen sov han resten av natten men jag gav en solfjäder vid 04.
Jag känner att jag MÅSTE se till att han får hela nätter nu. Han behöver det och så mycket som han åt igår så kan han bara inte vara hungrig (trots att han äter rätt mkt när han ammar där vid 23). Men idag har jag bara inte orken och attityden att sätta igång så det får nog bli imorrn. Alltså hinner ni peppa mig järnet tills dess!! Jag vet inte om det kan kallas kur men en liten minikur blir det ju förmodligen. Hur har det gått för er andra? Han blir ju kära nån 5 månader på måndag, kan ju inte hålla på att småsova så här!!!
SaraMilana: Med ramsdiskussion, menar du då att han frågar, jag ramsar, han frågar ännu mer, jag ramsar (x4?) igen, han frågar osv? Han somnar numera på ramsan dagtid och nu några kvällar i rad även på kvällen! Det är ju något att glädjas över, när jag tänker efter!! :thumbsup: \:D/ MEN om/när han vaknar på natten vid "mattid" typ 23 eller 04 så kan det väl inte funka att ramsa? Då blir han väl bara arg? Visst är det typ buffning/vagning som är bäst då eg.? Så han liksom sover vidare utan att skrika upp sig så mycket? Eller vad säger ni? Ramsa på natten verkar bara funka före 23, typ.
Uppvaket vid 04 tror jag är på väg att ge sig, jag gav en solfjäder i natt (tror jag) och han somnade om. Vaknade till igen sen men somnade om själv. Hur länge tror ni det sitter i?
Har även börjat kladda själv med maten. Väldigt roligt men hm, kladdigt. Morot på allt idag...
Hjälp mig nu med pepp så vi får sova här!! [-o<