duggan skrev:Hejsan
Tack alla som frågar hur det går med lchf, och jag ställde mig på vågen imorse efter helgen och den stod på fantastiskt -3,4 kg , alltså på EN jäkla vecka helt fantastiskt!
Men jag är fortfarande lite osäker på hur mycket fett man ska få i sig på en dag? Nån som kan vägleda lite där?
Jag har svårt att få i mig smör (vill bara spy när det är mycket...) med med lätthet skulle jag kunna äta grädde litervis 8)
Jo jag har joggat 3 km i ett och gått 2 kg, och det var inte ens jobbigt..har inte sprungit på över 1 år, så det var coolt...jag har ju dock 5 kg mer att bära på än för 1år sedan, men fortsätter det i den här takten så är man ju minst lika lätt igen =)
Grattis alla vad ni jobbar bra, mitt mål är ett par sammetsbyxor som jag hade innan Amanda, men undra om den tanken är realistisk eftersom jag bara vara 17 år då...hmm, kanske inte riktigt får tillbaka dom höfterna
//Malin
Hej.
Jag har inte alls varit inne i denna tråden innan. Fick bara en hint om en LCHF-fråga. Så jag försöker väl svara då

.
För det första! Grattis till -3,4 kg.
Man brukar ju räkna energi-% Och en "bra" fördelning när man äter LCHF är 5 E% Kolisar, 20-25 E% Protein och 70-75 E% fett.
Tänk på att rent kött innehåller ungefär 20 E% protein, så man inte tror att det är 100...
Själv är jag inte en person som räknar och mäter (kanske därför aldrig viktväktarna passade mig

)
Jag äter fett kött - mycket sällan mager filé. Bacon (se upp för socker och annat skräp, bara), entrecote, fläskkarré, hel kyckling. Leta efter fet köttfärs (jättesvårt att hitta, men man kan fråga)
Majjo till det mesta - findus ekologiska tycker jag är godast. Har en tydlig senapssmak.
Jag gillar inte heller hårt smör. Däremot kan jag äta bregott i en ostrulle t.ex. Smält smör är gott, så jag ser till att äggen är varma när jag mosar till frukost.
Äggröra går att göra hur fet som helst nästan.
Läste ett recept på keso med smält smör och grädde i.
Fet ost, aldrig magrare än 30% fett är mitt mått.
Se upp för charketurivaror som i princip alltid innehåller socker. Självklart kan man äta dem, men man ska vara medveten om att man gör det.
Själv står jag och stampar, men jag skyller på att jag ammar och just 8) fött barn när småäter för mycket. Problemet är ju att jag inte ens ammar ett helt mål per dygn
Någon gång ska jag ta tag i mig också. Men inte idag
/LO