Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej alla!
Här står det still och jag har inte varit så värst duktig. Jag har tränat litegrann men även varit mindre strikt med maten. Har faktiskt inte ens ställt mig på vågen. Ska göra det imorgon men räknar inte med någon stor förändring nedåt.

Jeansbantning låter som en bra idé eftersom jag har mina jeans som jag hade när Lovisa var ca 1 år som måttstock för när jag är nöjd. Problemet är bara att de inte går upp över låren ju. I midjan är det nog inte största problemet tror jag. Eller förresten, kanske jag får på mig jeansen nu!? Måte genast prova.....
HA! :shock: :D Det gick! De sitter som korvskinn men de gick på. Det gjorde de inte förut. Vad glad jag blev nu. Känns klart motiverande. Kanske blir en halvtimme på motionscykeln iallafall för jag vill ju bli vältränad också ju!
Kram på er.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Japp, Nancy, cola zero/pepsi max träsk var det här! Jag försöker bara få huvudet över ytan. När det var som värst blev det nästan 1 liter om dagen, nu är jag nere på ungefär 1 liter i veckan! Men det har onekligen varit tufft...dricker ju inte kaffe så det blir mest bubbelvatten nu.

Jeansbantningen lät kul :lol: Mina är som korvskinn nu....det blir mest leggings och stora sköna tunikor! Får prova =)

Förresten har dessutom lyckats ta mig ut på promenad TVÅ dagar denna vecka! SÅÅ stolt, skulle blivit ikväll oxå men tyvärr har jag för mycket att göra här hemma (och det är ingen dålig ursäkt denna gång)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

citerar mig själv från träningstråden:
Fjällfolket skrev:oj, vilken aktivitet! :lol:

Nu är det dags att mjukstarta för mig.

Veckorna ser ut som följer från och med veckan som gått:

ons-morgon Qi Gong (07.30 med instruktör)

lör-morgon Yoga med barna (när maken har sovmorgon) till denna:

http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=259062

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Krümel skrev:Jeansbantning låter som en bra idé eftersom jag har mina jeans som jag hade när Lovisa var ca 1 år som måttstock för när jag är nöjd. Problemet är bara att de inte går upp över låren ju. I midjan är det nog inte största problemet tror jag. Eller förresten, kanske jag får på mig jeansen nu!? Måte genast prova.....
HA! :shock: :D Det gick! De sitter som korvskinn men de gick på.
:D Snacka om liveshow - här är vi med direkt när det händer :wink: :lol: :!: Härligt Krümel :thumbsup:
Jag tycker också din jeansbantning är en mycket bra idé, Nancy, men jag vet att mina fastnar på låren :^o så det är vackert att vänta tills låren smalnat av :roll:

Härligt att du kommit igång med promenerandet, Lingontuva! I morrn kör jag igång igen, den här veckan har varit BLAJ :evil: ...

Fjällmor, frågade dig i träningstråden om dvd:n, är den värd att köpa :?: Är lite tveksam, för jag har sååå dålig disciplin när det gäller hemmaträning... Men jag gillar ju yoga! Så kanske :-k
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, nu såg jag precis att du svarat mig i träningstråden, fjällmor :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har varit på barndop i Finland, jag. :D Ytterligare en bebis räddad från mörkrets makter 8) samt rentvådd "från sina synder" :roll: (för de har man ju på hög och rad när man är tre månader gammal... :roll: just den här biten skulle jag vilja stryka bort med stor rödpenna från dopet: BEBISAR HAR INGA SYNDER ATT FÖRLÅTA :!: )

I alla fall. :lol:

Så har jag gått MASSER. :shock:

Minst 45 minuter både fredag. lördag och söndag. :thumbsup:

Heja alla! :D
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Tack alla som frågar hur det går med lchf, och jag ställde mig på vågen imorse efter helgen och den stod på fantastiskt -3,4 kg , alltså på EN jäkla vecka helt fantastiskt! :lol:

Men jag är fortfarande lite osäker på hur mycket fett man ska få i sig på en dag? Nån som kan vägleda lite där?

Jag har svårt att få i mig smör (vill bara spy när det är mycket...) med med lätthet skulle jag kunna äta grädde litervis 8)

Jo jag har joggat 3 km i ett och gått 2 kg, och det var inte ens jobbigt..har inte sprungit på över 1 år, så det var coolt...jag har ju dock 5 kg mer att bära på än för 1år sedan, men fortsätter det i den här takten så är man ju minst lika lätt igen =)

Grattis alla vad ni jobbar bra, mitt mål är ett par sammetsbyxor som jag hade innan Amanda, men undra om den tanken är realistisk eftersom jag bara vara 17 år då...hmm, kanske inte riktigt får tillbaka dom höfterna :shock: :wink:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Skämtar du Duggan??? 3.4 kg! Det är ju jättebra! Kul!!! Vad gäller fettet så vet jag faktiskt inte.... Själv är jag lite låg idag, har ju "vågat vägra vågen" ett tag men idag ställde jag mig där.... och precis som väntat så har ingenting hänt! Inte ett gram! Och när jag tänker på hur vi har ätit sedan Jimmy föddes fram till för ett tag sen - och hur vi äter nu, så FATTAR jag inte??? Vi åt godis, glass och fikabröd VARJE DAG! Massor av kolhydrater till maten. Milsvida skillnad mot idag, även om vi har en "syndardag" i veckan. Tröstlöst... Det sporrade mig i alla fall att ta en morgonpromenad igen :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

duggan skrev:Tack alla som frågar hur det går med lchf, och jag ställde mig på vågen imorse efter helgen och den stod på fantastiskt -3,4 kg , alltså på EN jäkla vecka helt fantastiskt! :lol:
:D WOW, duggan, vilket viktras :shock: :!: Superkul för dig, du har nog hittat helt rätt :wink: :!:

Lingontuva, oj så jag känner igen mig!
:wink: Lite teorier till tröst:
:arrow: Du är äldre och förbränningen förändras. (nu vet ju inte jag hur gammal du är, men det är väl känt att efter 35 sjunker förbränningen rätt mycket, och DET har jag märkt av :evil: )
:arrow: Du har tidigare "bantat" och din "förbränningsapparat" är satt ur spel och behöver tid på sig att våga släppa ifrån sig fettet.
:arrow: Viktminskningen kommer oftast två veckor efter, så nästa vecka ser du säkert skillnad :D
:arrow: Mer vatten och motion sätter säkert extra fart! Läste igår i nån tidning vad en expert (!) skrivit och det var just att motionen kom före maten om man ville sänka kolesterol och gå ner i vikt...
:arrow: Sen kanske du har en "bra" vikt som din kropp trivs med! Har man haft samma vikt länge tar det tre år för kroppen att vänja den vid en ny vikt. Så lyckas man gå ner i vikt gäller det alltså att hålla den vikten i tre år innan kroppen hajar att det är så den ska vara :roll:

Så - nu har jag peppat mig själv lite också! Stavarna ska fram i eftermiddag, så det så :!:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Tack för pepp Mia! :heart:
Jag är 34, så förbränningen sjönk nog lite tidigare för mig då :lol:
Jag har aldrig bantat...klarar inte sånt! Och har sett på nära håll hur duktiga en del är på att banta och så vips har de gått upp allt och lite till igen... Så jag tror på ett sundare leverne helt enkelt...
Men förhoppningsvis så har du rätt att det händer efter nån vecka :-) Och motionen ska jag få bättre fart på. Det ska då bli tre prommisar i veckan, de dagar storebror är på dagis. (med honom blir det inte direkt raska promenader :D )

Jag hoppas verkligen INTE att min kropp trivs med vikten, för det gör inte jag :shock: :evil: :lol:

Förresten står mina stavar i hallen och väntar oxå! Men jag har ju alltid vagnen med mig så det är liiiite svårt att få till??!!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

duggan skrev:Hejsan :D

Tack alla som frågar hur det går med lchf, och jag ställde mig på vågen imorse efter helgen och den stod på fantastiskt -3,4 kg , alltså på EN jäkla vecka helt fantastiskt! :lol:

Men jag är fortfarande lite osäker på hur mycket fett man ska få i sig på en dag? Nån som kan vägleda lite där?

Jag har svårt att få i mig smör (vill bara spy när det är mycket...) med med lätthet skulle jag kunna äta grädde litervis 8)

Jo jag har joggat 3 km i ett och gått 2 kg, och det var inte ens jobbigt..har inte sprungit på över 1 år, så det var coolt...jag har ju dock 5 kg mer att bära på än för 1år sedan, men fortsätter det i den här takten så är man ju minst lika lätt igen =)

Grattis alla vad ni jobbar bra, mitt mål är ett par sammetsbyxor som jag hade innan Amanda, men undra om den tanken är realistisk eftersom jag bara vara 17 år då...hmm, kanske inte riktigt får tillbaka dom höfterna :shock: :wink:

//Malin
Hej.
Jag har inte alls varit inne i denna tråden innan. Fick bara en hint om en LCHF-fråga. Så jag försöker väl svara då :D .

För det första! Grattis till -3,4 kg. :thumbsup:
Man brukar ju räkna energi-% Och en "bra" fördelning när man äter LCHF är 5 E% Kolisar, 20-25 E% Protein och 70-75 E% fett.
Tänk på att rent kött innehåller ungefär 20 E% protein, så man inte tror att det är 100...
Själv är jag inte en person som räknar och mäter (kanske därför aldrig viktväktarna passade mig ;) )
Jag äter fett kött - mycket sällan mager filé. Bacon (se upp för socker och annat skräp, bara), entrecote, fläskkarré, hel kyckling. Leta efter fet köttfärs (jättesvårt att hitta, men man kan fråga)
Majjo till det mesta - findus ekologiska tycker jag är godast. Har en tydlig senapssmak.
Jag gillar inte heller hårt smör. Däremot kan jag äta bregott i en ostrulle t.ex. Smält smör är gott, så jag ser till att äggen är varma när jag mosar till frukost.
Äggröra går att göra hur fet som helst nästan.
Läste ett recept på keso med smält smör och grädde i.
Fet ost, aldrig magrare än 30% fett är mitt mått.

Se upp för charketurivaror som i princip alltid innehåller socker. Självklart kan man äta dem, men man ska vara medveten om att man gör det.

Själv står jag och stampar, men jag skyller på att jag ammar och just 8) fött barn när småäter för mycket. Problemet är ju att jag inte ens ammar ett helt mål per dygn :roll:
Någon gång ska jag ta tag i mig också. Men inte idag ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Måste bara berätta! Har rensat i förrådet i kväll. Hittade en ica kasse full i gamla bilder. Ungdomssynder ni vet :shock: :oops: :lol: Nå i alla fall, hittade en bild då jag var kanske 20, i kort kort... DE BENEN!!! Är numera min målbild! Hade glömt att jag NÅGONSIN varit så smal.... But I'll get there again :lol: Kanske lite häftigt mål men man måste ju sikta högt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lotta! Var köper du ditt bacon :?: Vilket märke :?:

Själv är jag DUNDERförkyld :shock: och väntar med all form av röra på sig (mål)medvetet tills jag har en hjärna fri från grönt jox igen. :roll:

Undertiden hejar jag på er alla! :)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt med målbilder :D Lingontuva och Duggan!

Ica maxi köper jag bacon. Tulip - Sidfläsk, vatten, salt, antioxidanter (E301 = natriumaskorbat) och konserveringsmedel (E250 = natriumnitrit).
De där två E:na är kanske inte superbra (har faktiskt ingen aning om vad de gör med kroppen), men bättre än så tror jag inte att du kan få...

Krya på dig Päivi så du kan sluta skrämma ungen din ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack för svar om colan Lingontuva, låter nog allt som om vi sitter i samma träsk...

Grattis till viktminskningen duggan :D

:wink: Men hörni, visst kan man jeansbanta även om de "ordinarie" jeans man har i garderoben inte går att få upp över låren ens. Så är det med mina. Jag startade istället med ett par som funkar upp till 57-58 kg, mina "nödjeans efter graviditet". Då jag kom hem från BB satt de som ett korvskinn men nu är de lagom. Så nu bytte jag till ett par i en storlek mindre som jag köpt billigt begagnat. Sen när dessa är lagom byter jag till ytterligare ett par mindre som väntar. Köp alltså ett par i varje storlek från den ni har nu ned till de ni suktar efter i garderoben :wink:

För närvarande 28/32 och en rejäl glipa. Går inte att få upp dragkedjan ens med våld. Långt linne över och tunika över alltså.

Maken himlade med ögonen och tyckte att jag var ute och cyklade som tänkte få upp dragkedjan till den 6/12. Jag blev så jäkla sur men istället för att känna mig nedslagen väcktes en rejäl dos jävlaranamma. Jag skall banne mig visa honom och han skall få krypa till korset, kräla i stoffet, stå där med skägget i brevlådan och sen skall jag skratta bäst som skrattar sist :roll: :twisted: :wink: 8) :lol:

:heart: Kram från Nancy

(ps. det är tillåtet att tvätta byxorna emellanåt... :roll: :wink: :lol: )
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"