Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej alla träningskompisar!

Här kommer min träningsrapport:

Måndag: promenad 45 min med gåstavar. Vilken skillnad mot utan gåstav - phu!!!

Onsdag: yoga 1,5h

Torsdag: 2:a cytobehandlingen - urk!

Fredag: 35 min promenad.

Fredag - lördag - söndag mår ganska illa efter den senaste cytoomgången. Så mitt mål under kommande vecka är att vara på benen igen för de vanliga promenaderna och yogan.

Yogan var helt fantastisk! Kan varmt rekommendera er som ej provat denna träningsform! :D

Kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Min rapport blir kort!
Har varit på resande fot fyra dagar, så jag tränade i lördags. Det var faktiskt jobbigt.
Känns som att jag inte orkar något. Blodtrycket når väl till fotknölarna ungefär, så det når varken till lungor eller hjärna :roll:

Förresten, vi dansade ju linedance på avdelningsmötet i onsdags. Inte så värst ansträngande, men jag satt ju inte still och vi höll på i nästan en timme :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Go Ottilia! :D

Här kommer min rapport:

\:D/ Mån: 40min
\:D/ Tors: 50min + mage med bebis som vikt, tillsammans med Stordottern Fjällfolk och Lotass!

Båda passen till dvd'n "Fit Mama - Post Natal"

\:D/ Hela veckan utan kryckor!!!

\:D/ Jag har också börjat bära Meja i sjal och fokuserar då på mage/rygg och knip.

Huvudvärken blir galet tuff :evil: efter rörelse, men det sa sköterskan att jag skulle vänta mig.. och bita ihop om :|
Lid och bli frisk, typ :roll:

8)

/Fjällmor (som längtar tills hon klarar backen runt huset)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Här kommer min veckorapport.

Måndag: jogga
Torsdag: promenad
Lördag: jogga

Ingen vidare vecka, men vi har varit lite halvsega hela familjen. Malte har haft hög feber, vi andra mest snoriga. I torsdags var jag JÄTTETRÖTT efter jobbet, så det blev en liten promis istället för joggingen. Ingen skidåkning har det blivit heller. Vi har fortfarande hur mycket snö som helst (snöat i stort sett hela helgen + all snö som redan ligger)

Nästa vecka blir bättre :D

fjällmor: jag tog det suuuuperlugnt efter min HF. Vi låg ju inlagda på neo i drygt sju veckor efter förlossningen, då vilade jag mycket. Det dröjde två månader innan mitt tryck stabiliserade sig tillräckligt mycket för att jag skulle VÅGA röra på mig i ngn större omfattning. Jag är en aktiv person i vanliga fall så det var en stor kontrast att bara ligga still och vila.... Jag åt medicin i ca 5 månader (om jag inte minns fel) och idag är mitt tryck bara något över vad det var före min första grav. Skynda långsamt tycker jag...

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tack Linda :heart:
Så tänkte vi här också, men sen började jag samla vätska igen :? och då ville sköterska och läkare att jag skulle börja röra på mig ändå. Promenader på plan mark var ordinationen :roll: och jag bor mitt i en lång, brant backe.. det är humor! :lol: Ta skotern uppför backen för att kunna promenera plant..? Eller..? 8)

Nåväl, min lösning blev då att börja med träningspassen men i stor lyhördhet för dagsform... Ska på koll igen till veckan och hoppas både vågen och tryckmätaren pekar neråt [-o<

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Bra att vi snart ses kära fjällmor :heart: Jag har hört att naturen strävar efter utjämning - det borde ju göra att våra tryck jämnar ut sig ;) :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

/LO skrev:Bra att vi snart ses kära fjällmor :heart: Jag har hört att naturen strävar efter utjämning - det borde ju göra att våra tryck jämnar ut sig ;) :lol:

/LO
:lol: :heart:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Kul att du gillade Yoga Ottilia! :D
Och fjällmor...jag förstår att du blivit ordinerad träning, men ta det lugnt, lova det! :heart:

Linda Vega, 2 pass jogga och en promenad, det var väl inte dåligt :?: :o

/Lo, läste om ditt låga blodtryck, herregud, det är ju lägre än det jag hade unde grav., och det har jag aldrig stött på någon innan :shock:
Så ta det lugnt du med :!:

Tinis...Hur har vi det med träningen... 8) Kacklar du så mycket så du inte HINNER :?: (sorry, men du ville ju att vi skulle sparka igång dig :wink: )

Jag själv då?

Jo, 3 pass :D Jättenöjd!
Tis: joggade
tors: stavgång, snabbt, snabbt
idag: step-up. Hade vår ledare månne tagit droger idag :shock: :?: :lol: Jösses, vad hon körde hårt med oss :shock: :roll:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lovis

Inlägg av Lovis »

snabbt inlägg:
tisdag styrketräning hemma
onsdag: träningsvärk :D
torsdag: promenad 45min
Tyvärr inget mer...
Bra gjort alla andra!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

NU är jag här!

Missade starten i december, då jag var höggravid. 12 februari kom Herman ut, så NU ska här rullas igång gammal mammakropp!

Ambitionen är:
- 45 minuters promenad 3-4 gånger i veckan. Helst utan barnvagn, men hellre med än ingen prommis alls.

- Flåsiga tränings-DVD-pass (Fit mama Post Natal bland annat. Fjällmor :wink: )de dagar promenader inte låter sig göras.

- Styrkeövnigar i bästa Paolo Robertostilen. 10-15 minuter om dagen - VARJE dag. Varierande kroppsdelar.

Så hur har jag börjat?

Fredag: Benövningar. Blev så ivrig att jag knappt kunde sluta böja benkrakarna. Och alltså knappt kunde gå på dem igår :roll:
Barnvagnspromenad.

Lördag: 45 minuters promenad utan vagn. Axlar och bröstrygg med hantlar.

Söndag: Regn och rusk i Stockholm. Träningsvärk. Höll på att balla ur. Men så bet jag ihop och knatade ut mina 45 minuter. Raskt som fasen. Blev av med jobbig huvudvärk utmed vägen 8)

JAG ÄR SÅ TAGGAD! Måste ta det varligt, dock. Inget hysteriskt, jag födde barn alldeles nyss, men lite härlig vardagsmotion gör att jag mår sååå mycket bättre!

Kram och på återseende här i tråden!
Ulrika
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D HÄRLIGT Nya Mamman!! :D Välkommen!!

Rapport:
tis: joggingtur ÄR SÅ STOLT :!: Joggade i 45 min. UTAN ett enda uppehåll!! Det har aldrig hänt innan, jag har behövt gå mellan varven någon minut för att orka, trots att jag joggat c:a 1 gång/vecka i 1,5 år nu, har jag inte orkat FÖRRAN NU \:D/ :D

tors: Aerolates, med enormt taggad Clara vid min sida, som körde hela passet utan att tröttna :shock: :lol:

sön: Step-up.
Lite kul idag. :D När passet började stormade det in ett gäng på 10 glada tjejer utklädda i -80-tals aerobics-kläder. Strumpbyxor med grälla baddräkter utanpå, pannband, stora örhängen och glasögon, benvärmare...you name it.
De var med på passet, och ledaren fick ett fniss-anfall när de kom, men föll direkt in i sin proffsiga roll som ledare, och körde på som vanligt. Vi trodde det var en möhippa, men det visade sig att det var ledarens tjejkompisar, som firade att hon fyllde 40 :lol:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lovis

Inlägg av Lovis »

:thumbsup: Anna! Grattis till 45:an!!!! Det är RIKTIGT bra gjort!! Du håller i dig med ditt antal pass i veckan och det är starkt! Själv har jag det jobbigt med att få det gjort....det blev bara två pass denna vecka också. Styrkeprogram tisdag och söndag...Några kortare promenader med vagnen har det blivit också men de räknar jag inte.
Det är toppen med veckans rapport här på forumet! Gårdagens pass blev nog gjort för att jag kände att jag i alla fall måste rapportera in något...
Bara kvällarna blir ljusare så hoppas jag att löpningen kommer igång. Jag kan inte springa på asfalt så det är skogen som gäller....inte så bra i mörker...vi har ett elljusspår också men jag tycker inte riktigt om att springa själv där. Springer hellre på mindre skogsvägar.

Bra gjort Nya mamman och välkommen hit! Vi hejar på!!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Bra jobbat allihop, ni är fantastiska! =D> \:D/

Själv har jag inte tränat ett dugg nästan... Har ju haft problem med ryggen ett tag nu, och kom äntligen iväg till en naprapat i tisdags. Fick massage, ultraljud och antiinflammatorisk medicin, så nu börjar jag äntligen känna mig som folk igen :) Var tillbaka till honom idag och fick samma behandling + att han "knäckte" ryggen på mig, och då släppte det! Jag är överrörlig i bäckenet och måste tänka lite på vad jag gör och hur jag gör saker och ting. Kan i alla fall börja träna igen nu, men kommer inte iväg förrän på torsdag (i morgon ska jag på bio, man måste prioritera sånt också ;)). Så summan av kardemumman blev 2 x 30 minuters promenad (idag och igår) + lite styrketräning armar hemma i går.

Ny vecka, nya tag! Och jag är så glad att jag inte tappat sugen än, vilket jag normalt sett skulle ha gjort om det blev en motgång som den här. Synd att det inte går lika bra i VV-tråden, där törs jag inte visa mig längre... :oops:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
nilam

Inlägg av nilam »

anna :D
än är det inte försent att anmäla sig till vårruset, jag och T.P ska starta ihop :lol: 8) säger inte avsluta för man är ju inte så snabb.

Sen finns det ju midnattsloppet i augusti som avlsutar milen med upploppet på Avenyn......

//Malin som tjuvläser hela tiden
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: Vilken insats \:D/ 45 min löpning är bra :D Det mesta sitter i huvudet trots allt. Nu kommer du kunna springa hur långt som helst (när du har sprängt gränsen :wink: )

Nya mamman: Välkommen hit :!: Jag började också komma igång så smått ungefär en månad efter Malte var född. Det är sååå skönt att få komma ut och röra sig ENSAM. Särskilt när man för övrigt är inne i värsta amma-perioden. Mina promenader på em/kväll var gudomligt sköna. Rensade både kropp och själ (och bra för flåset och dallret på magen :wink: )

Min rapport för förra veckan

Mån: löpning
Tors:löpning
Fre: långpromenad
Sön: åka pulka 1 h (dra upp en snowracer upp för backen med 10 kg barn på är JOBBIGT)

Känner mig halvnöjd :roll: Har fastnat lite med mina två löppass. Kommer inte iväg till Friskis i veckorna och vet inte riktigt om jag orkar springa TRE ggr/veckan :-k Får fundera lite. Tips på annan träning som är enkel att utföra?

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"