Min kära kära vän!!!
Hann inte svara igår, men gick och tänkte på dig hela kvällen! Har tidigare, from time to time, drabbats av panikångest, så jag har en viss aning om hur du känner. Och det är INTE kul! Förnuftet säger kanske en sak, men hela systemet: hjärta, lungor, själ, sinne, känslor - ALLT säger något annat och man kan inte blunda för det.
Men du gör rätt. Du har bett om hjälp! Det här är ju inget att blunda för. Man måste tillåta sig att SKRIKA ut sin ångest och sitt illamående och få hjälp. Familj, släkt, vänner, forum och gärna professionell hjälp - precis som du har bett om. Helt rätt. BRA GJORT!!!
Sedan kan man ju önska att svärisen skulle vara lite mer förstående och stöttande, men jag har ju fattat sedan tidigare att där finns bra mycket mer att hämta... Utan att veta några detaljer gjorde du helt rätt i att åka därifrån!
Du vet var jag finns! Du får hemskt gärna höra av dig när du kommer hem - om du orkar! Jag pm:ar mina uppgifter, så har du dem. Om inte annat har vi ju babblat av oss sväris-situationer tidigare...
Stora kramar, allt stöd och all hjälp du bara kan få!
// Åsa