Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis Jannika! :) Det är kul att få hem väninnor! :wink:

Själv förundras jag över att jag nu officiellt inte har några bebisar kvar längre. :shock: Sofia går. :cry: :lol: :o :lol:

Jag PM;ade den här länken precis till Fjällmor för den är så himla underbar, men jag måste få dela den med er andra också:

http://www.youtube.com/watch?v=Y5ojV1r1XHM

Det är så på pricken rätt bild av inställningen och attityden som min dotter har gentemot den nya förmågan: "hop, two, three, four..." 8)

Värdighet.

Stolthet.

Tradition.

Sofia :heart: Colonel Hathi

8)
Elle

Inlägg av Elle »

Underbar länk Päivi!

Här har vi haft en underbar dag i solen hela familjen! Avslutade dagen med grillbuffé på en urmysig restaurang vid kanalen. Det var bostadsrättsföreningen som bjöd och det var så trevligt att träffa alla grannar :D

Vi njuuuter så av vår uteplats! I fredags var plattläggaren här och han tog bort vår lilla gräsplätt och lade dit plattor i stället. Nu känns den såååå stor. Åh, vad gott det är med grillat =P~

:heart: till alla underbara surödlor!
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: Solen skiner, barnen badar i zinkbaljan, darlingen pysslar i trädgården och grannarna är glada igen (de var lite sura på vår huligantupp som sandbadat i en känslig plantering men jag har gjutit olja på den vågen). Jag ser nästan presentabel ut i bikini men de är så små skavanker att de med lätthet passerar när man är så närsynt som jag, det borstas en hel del tänder och äts god grillad mat utomhus. Livet leker helt enkelt! :D
Gud så härligt det låter! Och TACK OCH LOV att man är lite närsynt, det kan jag hålla med om - haha!

Visst är det skumt, men underbart, hur livsandarna liksom vaknar till igen när värmen kommer? Att det är slutet av terminen är hur uppenbart som helst hemma hos oss. Storprinsen går på sina absolut sista energireserver och har det lite jobbigt, men med sex skoldagar kvar så tror och hoppas jag att han fixar det ända in i mål... Sedan väntar ett låååååååångt sommarlov. Och jag har en känsla av att det kommer att bli en helt underbar sommar!

Tror ni förresten på 40-årskriser? Jag trodde att det var en myt men jag tror BANNE mig att jag har en just nu. Hade någon erbjudit mig att starta keramikverkstad på Österlen istället för att sitta här och harva tror jag faktiskt att jag hade hoppat på det. Jag. Karriäristen :roll: :roll: :roll:

En annan helt fantastisk sak hände förresten i fredags! Jag hade köpt en present till mig själv (en till :roll: ), nämligen 20-årsjubileumsplattan av U2:s The Joshua Tree (U2 är mina husgudar, har älskat dem sedan 1983, typ). Inuti boxen fanns en DVD-film från en konsert i Paris 1987 som jag var på!!! Kan ni fatta?! Jag tyckte nästan att jag såg mig själv på filmen (jag stod givetvis långt fram & dreglade i villervallan)!! Och det var TJUGOETT år sedan - buhuuuuuuu!! :wink: :roll: :lol: 40-årskris var det ja. Ni unghönor kommer dit så småningom... :lol: :lol: :lol:

Nej, tänk om man skulle jobba lite?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex skrev:Hade någon erbjudit mig att starta keramikverkstad på Österlen istället för att sitta här och harva tror jag faktiskt att jag hade hoppat på det. Jag. Karriäristen :roll: :roll: :roll:
Nä du Gablex, jag tror dig inte ett dugg. För keramik på Österlen låter alldeles för mainstream för att passa dig. Bättre kan du 8)

:heart: Kram till krisande Gablex och till alla andra vackra ödlor från Nancy
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hej hopp!

Hoppar in efter bad och sol! Brände mig på ryggen - men vad f-n man måste väl riskera litet här i världen!? Jag röker inte, jag har alltid bilbälte och jag kör sällan för fort...

I kväll laddar vi för nästa artistuppträdande från Axel. Trivselkväll på skolan och barnen får framföra vad de vill. Han och en kompis ska dansa och sjunga till BWOs Lay your love on me. Han har tränat steg och text i flera veckor. Från början fanns det två alternativ. BWO eller Charlotte Perrelli. Hon trillade ut i och med sin 17e plats i Eurovisionen... :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner :heart:

Ville bara säga att jag lever, inte riktigt kry psykiskt dock. Tvåbarnschocken blev lite övermäktig för mig, så nu hr jag flytt fältet och åkt till Malmö och familjen. Med barnen. Stackars sambon kan tyvärr inte vara ledig :evil: och ta hand om oss, så då fick jag hitta någon annan som kan se efter oss. Själv klarar jag dagen enbart på vilja just nu. Jag förstår nu hur panikattacker kan kännas :cry:.

Får psykologkontakt idag eller imorgon.

Bebbarna har det också lite jobbigt. Abbe ar haft ont i magen i två veckor, vilket nu är avhjälpt. Då har Nästäppan satt in. Så det är inte mkt sömn här... Anton är såklart också snorförkyld, och lite undrande över flängandet i bil som vi ägnat de senaste dagarna åt (vi var hos svärförldrarna först, men fick tyvärr inte stanna kvar där - svärmor och jag är inte bästa kompisar sedan tidigare).

Och alla säger att det är normalt att pendla lite i humöret. Jag förstår inte. Hur kan det vara normalt att bli så rädd att man inte kan andas normalt när sambon går till jobbet..

Måste gå till barnen igen...
Kram allihopa
Jannika

Inlägg av Jannika »

Älskade älsklings-Jenny! :( :heart: Var det så illa? Då hade jag tänkt mig för lite bättre innan jag skrev mina hurtiga allt-ordnar-sig-inlägg. Been there, i alla fall nästan, också med tvåan.

Bra att du sett till att få hjälp men vad har du för sur-sväris? Kan hon inte hejda sig när hon ser att du är under isen? Blä. Jag önskar dig den bästa hjälp du kan få och ett snabbt tillfrisknande så du kan njuta av dina fina barn. Där du är nu brukar det vara svårt men snart så.... Och massor av krya-pås till småfolket också! :heart:

Det här fixar du vännen men det kanske tar ett tag.

Längsta kärleks-kramen! :heart: Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh Jenny som jag tänkt på dig, men inte anade jag.. :cry: :heart:

LOVA att du ringer om du behöver, eller skriver, eller... allt!!!

Du vet :heart: always..

Storkramen :!:
/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

KRAAAAAM Jenny!
Och BRA att du får hjälp nu! Och att du TAR hjälp!!! :heart:
Hör av dig om du vill! Jag läser mina PM troget!!! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kloka Jenny som ber om hjälp när hon behöver den :!:

Jag vet på ett litet ungefär hur du mår... :roll: usch! Får tråkiga flashbacks från tiden efter akutsnittet! (ryser) VAR snäll mot dig!

:heart:

Päivi
Gablex

Inlägg av Gablex »

Men rara lilla Jenny! Fy vad det där lät trist och jobbigt :( Jag bor ju i Malmö så har du behov av något är det ABSOLUT bara att höra av sig.

Kram från mig också
:heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Min kära kära vän!!!

Hann inte svara igår, men gick och tänkte på dig hela kvällen! Har tidigare, from time to time, drabbats av panikångest, så jag har en viss aning om hur du känner. Och det är INTE kul! Förnuftet säger kanske en sak, men hela systemet: hjärta, lungor, själ, sinne, känslor - ALLT säger något annat och man kan inte blunda för det.

Men du gör rätt. Du har bett om hjälp! Det här är ju inget att blunda för. Man måste tillåta sig att SKRIKA ut sin ångest och sitt illamående och få hjälp. Familj, släkt, vänner, forum och gärna professionell hjälp - precis som du har bett om. Helt rätt. BRA GJORT!!!

Sedan kan man ju önska att svärisen skulle vara lite mer förstående och stöttande, men jag har ju fattat sedan tidigare att där finns bra mycket mer att hämta... Utan att veta några detaljer gjorde du helt rätt i att åka därifrån!

Du vet var jag finns! Du får hemskt gärna höra av dig när du kommer hem - om du orkar! Jag pm:ar mina uppgifter, så har du dem. Om inte annat har vi ju babblat av oss sväris-situationer tidigare... :roll:

Stora kramar, allt stöd och all hjälp du bara kan få!

// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ni är snälla, tack för kärlek och för pm och för förståelse.
Idag är saker lite bättre. Lite svalare. Bara några sammanbrott hittills, och de flesta var inte ens mina utan Antons. Abbe har jag knappt sett till, han har legat i mosters famn hela förmiddagen och sedan slagit rekord i antal millilitrar ersättning :heart:.

Nu är jag ensam utan panik, framsteg! Anton sover, Abbe sover (tror jag).

Kanske ska jag lägga mig på soffan också en stund.

Kram
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Måste bara få klaga av mig över den förbenade idiot som gjort inbrott i min bil!!! :evil: :twisted: :evil: För en pyttekylväska, där det stack upp en PET-flaska! That's it! Och för den väskan står jag nu med glassplitter överallt och ett jäkla meck att få till reparationsdatum mm.

Ja, det var SKITKORKAT att inte plocka med väskan in! Men jag hade för mycket att bära på och sedan glömde jag... :? Men det är också första gången jag sett att någon gjort inbrott i bilar hemma där vi bor.

Hur som helst - det är superirriterande!!!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad skönt Jenny! :heart: Det kommer nog gå lite uppaånera ett tag men förhoppningsvis mest åt rätt håll. Elände är ju lättare att bära tillsammans trots allt. Gulle-moster. :heart:
Gablex skrev:Och det var TJUGOETT år sedan - buhuuuuuuu!! 40-årskris var det ja.
Men Gabban, kan du inte kosta på dig att ha lite klädsam 40-årskris så har du det gjort sen? Passa på att vältra dig i nostalgi och sentimentalitet "bättre förr" och dylikt. Låter nästan lite trevligt. Som en rejäl storstädning eller när man slänger alla grejer från nåt ex som man för länge sen insett att man inte ville ha i alla fall. :lol:

K-ina, hälsa Axel att jag med glädje skulle ha deltagit när det var show time trots att jag inte står ut med the real thing BWO. Trivselkväll. Det låter nåt det! Har brännan svidit klart?

Nu när det är sommar och luftigt klädsel, enkel mat och lättsamma tankar som gäller vill jag gärna veta vad som döljer sig bakom era användarnamn. Ursprung, historia och tankar kring valet. Mitt är ju så ospännande så det inte är sant! Några vet jag redan; Elle (smekis), kvacke (nån dans var det va?), men andra kanske också är nyfnikna. Fjällmor kan man gissa, JennyH, ÅsaB och Päivi är nog lika fantasilösa som jag och valde helt sonika sitt namn men alla andra då? Gablex, Nancy, K-ina, Lua m fl? Om ni vill alltså... :D

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"