SM-hjälp för en 5veckors tjej!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lumima

Re: SM-hjälp för en 5veckors tjej!

Inlägg av lumima »

mumintrollet skrev:Hej!

Jag tycker att det låter ganska tidigt att bara gå över till en lur vid 10 mån.. Funkar 20 min på förmiddagen? Är hon trött/ svårväckt på den?
Kanske kan du justera schemat lite o få långa luren lite senare ett tag?? Ge en extra banan eller sängfösande mjölk innan vilan ifall den hamnar för långt ifrån lunchen.

De flesta går över till en lur kring ett år ungefär..
Tack! :)
Ja, en lur per dag är nog för lite för henne, har insett det...
Oftast så somnar hon bara 5, max 10 minuter när jag lägger henne på förmiddagen, hon skriker och gråter oftast mkt när vi lägger henne.
Men hon får ligga max i 10 minuter totalt, och sen är det upp och hoppa :wink:

Jag tror att hon behöver den pyttelilla stunden på förmiddagen för att Power-nappa men om hon skulle få sova 20 min så somnar hon aldrig sen mitt på dagen. Skulle hon vara utan den så skulle hon inte orka fram tills nästa lur. Så vi kör på det här 5 minuters sovandet och det känns bra just nu!

Sen, hör och häpna, lilla damen har äntligen börjat sova hela nätter och inte vakna för tidigt varje dag!! =D> =D>
WOW! Inte en dag för tidigt säger jag bara!!
Det är inte varje dag, men majoriteten av dagarna och det känns som att det äntligen börjar vända!
Det var efter 10 månader som ngn så fint skrev här på forumet som det gav sig! puh...

Ok, vi har inte varit lika strikta med henne som storebror men det känns bra ändå och att våra rutiner sitter i henne.

Sen har hon inte varit sjuk (förkyld) på över två månader nu!!! =D> =D>
Dubbel-WOW!
Det har ju varit det konstant jobbigaste sen hon föddes, dessa sjukdomar.. Men det hör väl ihop kanske, att hon är friskare = sover bättre!

Ville bara dela med mig av dessa goda nyheter!
Nu fortsätter vi med våra rutiner och vår glada tjej :heart:

kram till alla! :heart:
:heart: Elliott född 2 mars 2010, kurad vid 5½ månader :heart:

:heart: Adele född 27 juli 2013 :heart:
Manfred10

Re: SM-hjälp för en 5veckors tjej!

Inlägg av Manfred10 »

=D> :mrgreen: :D

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903