Tack för ditt svar Anna
Japp hon är 13 månader om två veckor. Skulle också kunna tro att det är frustration om det inte var så att det kom 1 dag in i nya schemat plus att hon är så trött att hon kan sitta och bara stirra ut i luften (helt borta i tanken- blick) och är jätte hängig under ögonen och gnuggar sig trött i ögonen (som hin brukar göra innan vilan, så det är inte allergi

) Hon är så där nyfiken och jätteaktiv som hon var innan vi började kura henne (övertrött)
Vi måste inte ha två vilor, jag hade velat ha en, men hon verkar inte klara av att hålla sig igång hela dagen på en vila

Själv tycker jag att 11.5+2 eller 12+1.5 verkar bra. Hur ser ert schema ut? Vi har diskuterar fram och tillbaka här hemma idag (sambon jobbar hemma idag) och jag velar medan han säger "det är väl bara att ta två vilor ett tag till och gå upp 6.30" (11.5+20+1,5 blir det då)...
Allt började ju strula ett tag innan hon var sjuk (då hon fyllde 1år) och när hon var sjuk fick sova mer på dagarna (som ställde till det ännu mer

). När hon blev frisk åt hon dåligt (drack jätte lite välling på kvällen) och vaknade tidigare på morgonen (runt 06). Sen dess har hon vaknat tidigare och jag har tänkt att hon behöver mindre sömn... men jag kanske har haft fel. Det kanske bara berodde på vällingen

Nä, jag fattar inget och vet inte hur vi ska göra. Och jag vet att vi MÅSTE bestämma oss och bara köra på det!!! Det här schemat med en vila kl 12.15 funkar inte... men hur ska vi göra istället?
Tror inte det beror på utevistelse eller delaktighet för vi är ute mycket, efter frukost, innan och efter lunch och på eftermiddagen. Delaktighet får hon också mycket av disk, tvätt, matlagning... Det enda vi inte har är ensamlek
Ja, hur ser ert schema ut Anna? Jag är också fundersam på varför det är så jätte svårt att väcka henne efter 20 minuter? Och varför hon tar tid på sig att somna, speciellt runt kl 12.30 (det var det som stulade innan hon blev sjuk. Då la vi henne 12.30 och hon somnade inte förrens 13 på andra vilan.)
Fortfarande jätte jätte tacksam för alla tankar och åsiker [-o<
/Bellan