Jag tror att korta emluren kan vara en bra grej, men visst kan du ju även korta fm luren till 45 min, men det kan ju vara skönt att ha två långa pass?
Men snart tror jag inte att gossen vill ha så långt pass på em, det brukar märkas ganska tydligt mellan 7-8 månader.
Bättre är nog att korta em luren då... eftersom vi ganska just bestämt tidigare morgon och därmed längre fmpass. Om vi skulle korta där så skulle han inte orka fram till middagsluren...
VI får väl försöka köra 20min emlur... Hoppas bara han orkar fram till nattningen då! Han e SÅÅ trött av sej dock inte på mårnarna
Inget roligt nu... Känns som vi BARA gör baksteg och jag ränner in i rummet hans HELA tiden och vänder på honom. Har läst på vändningscirkus att man antingen kan låta dem reda upp det själv och lära sej sova på rygg.. eller sen gå in 1x/uppvak och vända. JAg har alltså gått in. Men nu känns det som om vi fastnat i detta eviga vändande från rygg till mage. Inatt vaknade han visserligen först kl.5 men efter det var det inte mycket sömn förrän morgon kl.6.30.
VAD göra? Jag e SÅÅ ledsen när han gråter och skriker i rummet sitt. Går sönder...
Öva på dagen som en tok på att vända från rygg till mage så brukar det gå över på en vecka ungefär. För att bryts på morgonsidan så gå in när han verkligen ber om hjälp. Vänd blixtsnabbt och ramsa ut. Seda nskulle jag göra betryggande husljud utanför.
Ok. Ska försöka träna. Denna vändningscirkus har hållt på gaaanska många veckor. Han liksom tippar till rygg fast han inte menar det. Det är inte underhållning han håller på med liksom.. Han har dock flera gånger somnat på rygg oxå. Men jag brukar vilja vända honom för jag tänker att han sover djupast på mage ändå och kanske vaknar tidigare om jag lämnar honom att sova på rygg.
Imårse när jag satt och gav välling åt honom så spydde han upp typ ALL välling. Det bara sprutade ur honom :S hoppas det inte är nån magsjuka på gång. Men han verkar helt som vanligt iallafall.
Om det är magsjuka.. Hur ska jag då göra på natten om han vaknar och är olycklig??
Hej! Här händer ibland att stora killen gör precis så, bara kräks utan anledning och sen händer inget mer. Ingen aning om varför! Men just nu är det mer än så, vi vaknade igår natt av att han hade kräkts ner hela sängen. Då gjorde vi helt enkelt så att vi bytte på honom och torkade av honom med blöta handdukar. Allt går att göra i sängen och han sa inte ett pip, ville bara somna om. Sen hade vi dörren lite på glänt och vi vaknade varje gång han kräktes, gjorde då bara om proceduren.
Tack för svar. Då ska jag göra på samma sätt OM det blir magsjuka här. Men OM det är så att han skulle vara jätte olycklig efter att han spytt.. Ska man då bara ramsa som vanligt efter att man bytt allt och gå ut ??
Det var tydligen inte magsjuka heller det som hände igår. Han mådde fintfint och har inte spytt fler gånger på samma sätt. Skönt!