Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Här leker livet och jag är bara glad. Tänk vad härliga barnen är. Tore är nu snart ett år och inne i den där härliga åldern när allt bara skrattas åt och man kan sitta en timme i blomrabatten och djupt koncentrerad plocka bort kronblad efter kronblad på diverse blommor. För att sedan titta upp och avfyra världens skönaste leende :heart: . Hugo har nu börjat lugna sig i sin sexårstrotts och det är ett helt fantastiskt barn som kommer ut på andra sidan. :heart:

Men jag får lite huvudbry. :-s Trodde att 4-åringen skulle vara inne i en lugn period. men icke sa nicke. Här stampas det i golvet och morras ända nere från magen. Häromdagen gjorde jag misstaget att inte hålla mig för skratt (hon ser ju för söt ut när hon blir så arg) :heart: . Stackarn hon blev ju helt förstörd. Mamma tog ju inte hennes känslor på allvar :roll:

kiki, fy för magsjuka och begravningar. Hoppas Mio blir frisk snart. :heart:

gotlandsmamman, synd att vi inte fick till någon träff. Hoppas det kan bli lite senare i sommar. Annars får väl jag ta båten över till Gotland och hälsa på dig :wink: Hoppas du, kiki och ms Sophie får en bra avslutning på kursen.

kajsaIE, lova att du berättar här i kackeltråden så fort du kan vad det nu är som du är så glad över. Jag är ju väldig nyfiken av mig så jag håller ju på och spricka redan :wink:

Tinis, vad roligt att höra ifrån dig. Hoppas att bygget inte drar ut allt för mycket på tiden. Och visst är det tur att Gotlandsmamman stannade kvar hos oss :heart:

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Roligt TINIS att du tittar till oss här lite, så vi inte gör ngt dumt :lol:

Kram på er alla!!!
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

just det ida: jag ska berätta när jag känner att jag KAN det...ledsen för att ni fick höra A och inte B.. :oops:

Kram
kiki

Inlägg av kiki »

KajsaIE, jag spricker också snart, lova att berätta.

Mio är frisk :lol: den röda rumpan är över, bajset är normalt, och hon är go o glad :lol: :lol:

Jag har fått någon pollen allergi :cry: nyser och nyser

Min syster har varit här :lol:

Imorrn är det kurs, sen blir det middag med MsSophie och Gottis.

Tinis, vi längtar efter dig :lol:

Nu måste jag gå och sova för jag är så jätte trött.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Åh vad kul, intressant och säkert intensivt det ska bli med kursandet i morgon. Sen så ser jag fram emot middagen med Gottis och kiki!
Kan tänka mig att det blir kackel på hög nivå :wink:
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: oj oj vilken dag.

Min dag började redan en timme efter jag gått och lagt mig igår :cry: jag fick Mios magonda och var uppe till kvart i 2, lite trött när kl ringde halv sju :cry: Men jag tog mig till kursen :lol: och det var tur, för vilka insikter jag har fått idag. Vi pratade kommunikation, jag har mycket att jobba på.

Jag kände efter, efter kursen och hoppade av middagen :cry: och det var bra, jag var hemma kl 18 stupade i säng och sov till kl 20 när Mio och Erik kom hem från fest, jag har ont i hela kroppen, nackspärr och hjärnan är som en gröt.

Tack Petra för en otroligt givande kurs.
Tack MsSophie, Gottis och mf :lol:

Imorgon hoppas jag att jag är piggare så jag kan utöva aktiv kommunikation med min man, min son och min dotter :lol:

Kramar Kristina

Social delaktighet
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Tack själv hörru!
Det har varit så himla fantastiskt, härligt, jobbigt, utmanande, tankeväckande att gå denna kurs!
Och vilken härlig sak att få dela med dig och Gottis :D

Jag förstår dig fullt och fast, även om jag precis just efter kursen blev besviken att vi inte "gick vidare". Men jag var själv, när jag fick landa lite, uttömd på ork och energi. Sov gott på bussen från Södertälje till Vagnhärad...

Men jag och Gottis har bestämt att i sommar ska vi ses på Gotland! Så då slipper du mig inte :wink:
Och så ha barn och respektive med oss som får roa sig när vi kacklar på :lol:

kram på er
kiki

Inlägg av kiki »

Å vad kul MsSophie :lol: när kommer ni :?:

Social delaktighet
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Så långt har vi inte kommit i planeringen än, bara ATT det ska ske. Men när, det vet vi inte!
kiki

Inlägg av kiki »

Roligt blir det i allafall, vi är där från midsommar tillochmed V30, sen måste maken jobba hemma :cry: Jag skulle kunna vara där många många fler veckor, men jag får nöja mig med 5 :lol: Mio har ju fått en egen lekplats :lol: med gungor, sandlåda och egen utemöbel :lol: det finns ju inga andra barn i närheten och ingen stans att ta vägen. Kossor har vi blivit lovade i sommar och förhoppningsvis kommer det hästar till granngården. Vi får ropa på Miar70 [-o< [-o< [-o< som också hade planer på Gotland i sommar. Så kan vi ha en AW-träff :lol:

kramis

Social delaktighet
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Wohooo... hur kul lät inte det där för både vuxna och barn?!
Tintin har förresten passat på att skaffa sig en "bästis" när jag var borta idag!
En flicka, ett år äldre, som bor på "andra sidan" i området. De fann varandra och har lekt både ute och inne idag :D
Så Tintin och Mio lär nog ha kul, eller rättare sagt så lär Tintin "ta hand om" Mio som är så liten (i Tintins ögon)... :lol: :wink:

när ska miar70 ner? Skulle ju vara kul att sammanstråla allihopa!
Har blivit lovade sovplats hos Gottis som det verkar och det är ju toppen! Jag har semester lite upphackat. Och maken och jag synkar vecka 27-30 och sedan vecka 32.
Så någon gång då?! Fast inte vecka... hm... mitt i juli (kusinen gifter sig 20:e juli) då det är bröllop och även besök hos annan kompis.

Jösses... det blev verkligen kackel av det här..
kiki

Inlägg av kiki »

Mio älskar att bli omhändertagen :lol: lika mycket som hon älskar att ta hand om, bebisar :lol: puss och kram hon är så försiktig :lol: gulleunge.

Idag är det morsdag :lol: Mio och Erik köpte en jättefin blomma till mig :lol: :heart: :heart: :heart: :heart:

Gottis, hur gick hemresan, fick du trevligt sällskap i hytten :?: Mello var ju inte mycke att se iallafall :cry:

Jag har fortfarande ont i magen :cry:

Nu ska jag laga lunch till familjen, sen ska jag umgås lite med sonen och kolla hans match kl 13.

kram Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Varje gång jag kommit hem från kursen och Sthlm så är maken skör som en blomma, har tagit på krafterna att ha haft eget ansvar, men det är ju så det ska vara, o det är BRA! Men jag låter honom pula lite i garaget o vara lite i fred. Ska snart göra mig JAVA så klart!

Gotland är soligt o vackert o jag ser verkligen fram emot besök från Sophi, Tintin och pappa. Tjo ho, jag blir så in i bängen glad när någon vill komma till kobben. Nu lär vi väl inte få respons från Mia, hon är väl på rygginst...eller var det den 27 maj, dan innan födelsedagen, om jag inte minns fel.

Jag fick sällskap av 2 tjattrande tjejer i hytten, mina öron värkte totalt. Melodifestivalen kändes som ett stort skämt...den ene sämre än den andra...underhållning var det ju med clowner o bilar på scen, men musikaliskt??

Tack Pea o ni andra för en kalaskurs. I sep pratade Pea om att ha ny kurs. Haka på ni som vill utvecklas inom föräldraskapet, på ett spännande sätt!

Stor ö-kram 8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla :heart:

Smiter in från solen en stund, inte för att det är nån supervärme direkt, men det är åtminstone inte storm och regn :D ! Vi har ju fått hem våran sommarhäst, så ni kan tro att barnen har fullt upp i stallet - det ska borstas, mockas, pysslas och idag har det ridits första gången också!

ms Sophie skrev:när ska miar70 ner? Skulle ju vara kul att sammanstråla allihopa!
Vad gulligt av dig, ms Sophie, att tänka på lilla mig :lol: ! Tyvärr blir det inget Gotland för oss, mest pga ovan nämnda pålle, jag siktar på Gastsjö kurarläger i augusti och hoppas få se er då istället!
Men ni kan väl lova att skriva här och berätta hur trevligt ni har det, eller hur?
Och Gotlandsmamma, du har så rätt i att jag sticker på tisdag på ryggis (vilket MINNE du har!!!) och är rädd att jag kommer att drabbas av svår forumabstinens! HUR klarar sig Tinis en hel månad :shock: :?:

Nej, nu ska vi grilla lite fisk och hamburgare, och äta ute för första gången i år!

Kram på er alla :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Här kommer en stor ö-kram från mig till er goa å glada!

Har cyklat massor idag och promenerat med en god vän, ätit middag med henne och myyyyyyyyyst. Sånt värmer hjärtat, goda vänner är ljuvligt.

Nu är jag jättetrött och ska ta mig en dusch och krypa ner!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"