Min ledsna 3 månaders

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

Jag tror vi måste vänta med att genomföra tills hans dop har varit för annars hamnar det mitt i uppföljningsveckan och det kanske inte är så klurigt :?: :)
Världens vackraste son
Bild
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

JO! :lol: Här haglar insikterna vill jag lova....go girl! \:D/ :lol: :thumbsup:

När är dopet :?:
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

:D

Ja först har vi våra bästa vänners dop på lördag och sedan är vårt nästa lördag dvs 19/8.
Världens vackraste son
Bild
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Har ni, och viktigast Jakob, orken att vänta tills efter dopet...?

I så fall. Tills dess:
:arrow: Håll mattiderna, och fortsätt fylla på... Han ska bli tokmätt! :D
:arrow: Hjälp honom i ro/hjälp honom över sömnskarvarna så att dagsömnpassen ökas på... :sleep:
Börja där så ses vi på fredag. Det ska bli så kul att träffa er! :heart:
Du har kommit så långt =D>

Storkramen!
/Fjällmor
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

Nej helst av allt skulle jjag vilja börja så snart som möjligt och inte vänta tills efter dopet men skulle det gå ändå? Tänkte att det skulle bli mycket för honom under uppföljningsveckan eller skulle det fungera ändå?
Världens vackraste son
Bild
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

Dagslurarna är katastrof :(
40 min högst sedan vaknar han och gör det riktigt klart att han inte tänker sova mer.
Kan man samtidigt som man kör kuren börja ha honom i spjälsängen och buffa även på dagen eller blir det för mycket för stackars skatten att ta in :?:
Världens vackraste son
Bild
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vårbebis skrev::D

Ja först har vi våra bästa vänners dop på lördag och sedan är vårt nästa lördag dvs 19/8.
en liten fundering... OM ni vill:
Hoppa över vännernas dop. Då kan du kura från onsdag (kvällen efter läkarbesöket om jag minns rätt...?) och ha en Färdigkurad Lillprins på hans egen stora dag :!: :wink:
Då kan jag ha telefonjour om du vill, dygnet runt :heart: och så finns ju alla kloka forumister! (och självklart kommer jag på fredag!)
Jag tror du skulle klara det :!: Det du skrivit i våra pm tyder på att du är rejält påläst nu :thumbsup: annars skriver man inte så kloka funderingar! :lol:
Fundera på saken... :-k 8-[ :-$ :lol:

Kram!
/Fjällmor
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

Hej.

Jo jag har också tänkt på det där och önskat vi hade startat så han var färdig kurad till dopet. Men tyvärr kan jag bara inte med att hoppa över vännernas dop. Det är våra allra bästa vänner. Han som ska döpas är 3 veckor äldre än Jakob och vi är gudföräldrar till deras barn......dålig tajming :(
Världens vackraste son
Bild
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tjingeling!
Stötte på en historia som jag tror är något för dig:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7740

Kram!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vårbebis skrev:Hej.

Jo jag har också tänkt på det där och önskat vi hade startat så han var färdig kurad till dopet. Men tyvärr kan jag bara inte med att hoppa över vännernas dop. Det är våra allra bästa vänner. Han som ska döpas är 3 veckor äldre än Jakob och vi är gudföräldrar till deras barn......dålig tajming :(
ja, det kan jag förstå.. men en så stor händelse som ett dop, full med intryck, mitt i kuren är nog inte att rekommendera.. :-k ..som du själv redan skrivit (kloka du!) :D

Kram! :heart:
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

Ja det var en peppande historia :) Hoppas det går lika bra för min lille skatt.

Men eftersom det inte är möjligt för oss att hoppa över dopet i helgen så får det bli kurning efter Jakobs dop då antar jag. fram tills dess får vi vässa vårt dagsschema och kämpa gärnet för att han ska sova bättre dagtid.
Och jag får läsa på ännu mer så jag blir mer säker på min sak.
Världens vackraste son
Bild
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fy bubblan va bra du är! =D> =D> =D>
Det var beslutsamhet som heter duga.

en hjälp på vägen kan vara att ha koll på "sömnskarvarna" då VET du varför han vaknar :wink:

Och på fredag vässar vi vagningsteknik och buffning :!: under kaffetåren :thumbsup:
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

Får jag fråga en sån dum fråga som: vad menas med sömnskarvar?
Världens vackraste son
Bild
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

snabbt svar nu (på väg i säng):
Naturliga sömnrytmpass (sömnskarvarna) då barnet sover ytligt (eller vaknar till lätt och kan somna om) går att klockas :wink:
Om du vet när prinsen somnat, kan du ha koll på:
5 min, 20 min, 45 min, 1,5 timme 2 timmar och 3 timmar

Dessa tider är lätta att väcka vid (på kortare lurar) ELLER förklaringen till uppvak mitt i långlur (då kan du hjälpa i ro, för vidare sömn)

nattnatt
/Fjällmor
Vårbebis
Kontakt:

Inlägg av Vårbebis »

Idag vaknade Jakob kvart i 4 och ville helst inte somna om. Han somnade om kl 5 till 7.
Sen har han sovit 40 minuer på hela dagen :cry: Jag har verkligen försökt tro mig men...åhh.. :cry:
Börjar bli lätt orolig och panikslagen då jag läst att dom växer och utvecklas som mest då som sover....
Brukar dagssömnen ordna till sig bätttre efter dom blivit kurade?
Världens vackraste son
Bild
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"