Min ledsna 3 månaders
-
Fjällfolket
Har ni, och viktigast Jakob, orken att vänta tills efter dopet...?
I så fall. Tills dess:
Håll mattiderna, och fortsätt fylla på... Han ska bli tokmätt!
Hjälp honom i ro/hjälp honom över sömnskarvarna så att dagsömnpassen ökas på...
Börja där så ses vi på fredag. Det ska bli så kul att träffa er!
Du har kommit så långt =D>
Storkramen!
/Fjällmor
I så fall. Tills dess:
Börja där så ses vi på fredag. Det ska bli så kul att träffa er!
Du har kommit så långt =D>
Storkramen!
/Fjällmor
-
Fjällfolket
en liten fundering... OM ni vill:Vårbebis skrev:![]()
Ja först har vi våra bästa vänners dop på lördag och sedan är vårt nästa lördag dvs 19/8.
Hoppa över vännernas dop. Då kan du kura från onsdag (kvällen efter läkarbesöket om jag minns rätt...?) och ha en Färdigkurad Lillprins på hans egen stora dag
Då kan jag ha telefonjour om du vill, dygnet runt
Jag tror du skulle klara det
Fundera på saken... :-k 8-[ :-$
Kram!
/Fjällmor
-
Fjällfolket
tjingeling!
Stötte på en historia som jag tror är något för dig:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7740
Kram!
Stötte på en historia som jag tror är något för dig:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7740
Kram!
-
Fjällfolket
ja, det kan jag förstå.. men en så stor händelse som ett dop, full med intryck, mitt i kuren är nog inte att rekommendera.. :-k ..som du själv redan skrivit (kloka du!)Vårbebis skrev:Hej.
Jo jag har också tänkt på det där och önskat vi hade startat så han var färdig kurad till dopet. Men tyvärr kan jag bara inte med att hoppa över vännernas dop. Det är våra allra bästa vänner. Han som ska döpas är 3 veckor äldre än Jakob och vi är gudföräldrar till deras barn......dålig tajming
Kram!
Ja det var en peppande historia
Hoppas det går lika bra för min lille skatt.
Men eftersom det inte är möjligt för oss att hoppa över dopet i helgen så får det bli kurning efter Jakobs dop då antar jag. fram tills dess får vi vässa vårt dagsschema och kämpa gärnet för att han ska sova bättre dagtid.
Och jag får läsa på ännu mer så jag blir mer säker på min sak.
Men eftersom det inte är möjligt för oss att hoppa över dopet i helgen så får det bli kurning efter Jakobs dop då antar jag. fram tills dess får vi vässa vårt dagsschema och kämpa gärnet för att han ska sova bättre dagtid.
Och jag får läsa på ännu mer så jag blir mer säker på min sak.
-
Fjällfolket
-
Fjällfolket
snabbt svar nu (på väg i säng):
Naturliga sömnrytmpass (sömnskarvarna) då barnet sover ytligt (eller vaknar till lätt och kan somna om) går att klockas
Om du vet när prinsen somnat, kan du ha koll på:
5 min, 20 min, 45 min, 1,5 timme 2 timmar och 3 timmar
Dessa tider är lätta att väcka vid (på kortare lurar) ELLER förklaringen till uppvak mitt i långlur (då kan du hjälpa i ro, för vidare sömn)
nattnatt
/Fjällmor
Naturliga sömnrytmpass (sömnskarvarna) då barnet sover ytligt (eller vaknar till lätt och kan somna om) går att klockas
Om du vet när prinsen somnat, kan du ha koll på:
5 min, 20 min, 45 min, 1,5 timme 2 timmar och 3 timmar
Dessa tider är lätta att väcka vid (på kortare lurar) ELLER förklaringen till uppvak mitt i långlur (då kan du hjälpa i ro, för vidare sömn)
nattnatt
/Fjällmor
Idag vaknade Jakob kvart i 4 och ville helst inte somna om. Han somnade om kl 5 till 7.
Sen har han sovit 40 minuer på hela dagen
Jag har verkligen försökt tro mig men...åhh..
Börjar bli lätt orolig och panikslagen då jag läst att dom växer och utvecklas som mest då som sover....
Brukar dagssömnen ordna till sig bätttre efter dom blivit kurade?
Sen har han sovit 40 minuer på hela dagen
Börjar bli lätt orolig och panikslagen då jag läst att dom växer och utvecklas som mest då som sover....
Brukar dagssömnen ordna till sig bätttre efter dom blivit kurade?