En REN viktväktartråd....
Jag viktväktar inte men har tips om att göra mos på palsternacka och kålrot. Jättegott! Bara koka tillsammans tills det är mjukt och purea, gärna med mixerstav. Det funkar ju bra med mixerstav när man inte har potatis med. Jag brukar ha lite smör också men det kan man ju utesluta... Tänk på att göra mindre bitar av kålroten eftersom den tar längre tid att koka än palsternackan.
Jag brukar också rätt ofta göra rotfrukter i ugn. Kålrot är helt ok där tycker jag men kan ibland bli lite träig, beror på kålroten! Palsternacka, lök, morot och ibland sötpotatis brukar det också bli. Stora bitar av lök, lite mindre av palsternacka och minst skurna bitar av morot och kålrot tycker jag blir bäst.
Jag brukar också rätt ofta göra rotfrukter i ugn. Kålrot är helt ok där tycker jag men kan ibland bli lite träig, beror på kålroten! Palsternacka, lök, morot och ibland sötpotatis brukar det också bli. Stora bitar av lök, lite mindre av palsternacka och minst skurna bitar av morot och kålrot tycker jag blir bäst.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Mmmmmmmm! Det låter supergott! Jag tror jag hoppar på granatäpplet jag också!TorpSara skrev: Granatäpple! Klyv längs ekvatorn och bakna ur fröna med en sked. Vår bästa vintersallad består av tunnt skivad fänkål, röd lök, några smulor fårost och drivor av granatäppelkärnor på. En dressing på citronsaft, lite olivolja, svartpeppar och honung till.
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Åter en vecka som har förflutit..tiden går så fort!!
Nåja denna vecka visade vågen - 0,9kg, totalt efter 13 veckor är 12,9kg...bara jag har gått ner 15 kg till midsommar så..
Fast egentligen så är målet - 20 till midsommar men få se 7, 1 kg på 6 veckor är ju inte omöjligt...jag ska verkligen sattsa!!!
Jag måste ju efterlysa lite folk här...jag tycker det var ett tag sen vi fick in rapport från några stycken..Är ni fortfarande med?
Jag måste erkänna att denna vecka vart jag positivt överaskad över både sötpotatis och granatäpple, så nu ska jag ta mig i kragen även denna vecka och välja ut en ny frukt och grönsak..
Som grönsak blir det fänkål..hmm och som frukt blir det passionsfrukten..Jag älskar passions frukt-smak på läsk i bakelser...men frukten smakar ju inte alls så ju..
Så nu ska jag anstränga mig för att använda den rätt
Allt från mig denna vecka!!!
Nåja denna vecka visade vågen - 0,9kg, totalt efter 13 veckor är 12,9kg...bara jag har gått ner 15 kg till midsommar så..
Jag måste ju efterlysa lite folk här...jag tycker det var ett tag sen vi fick in rapport från några stycken..Är ni fortfarande med?
Jag måste erkänna att denna vecka vart jag positivt överaskad över både sötpotatis och granatäpple, så nu ska jag ta mig i kragen även denna vecka och välja ut en ny frukt och grönsak..
Som grönsak blir det fänkål..hmm och som frukt blir det passionsfrukten..Jag älskar passions frukt-smak på läsk i bakelser...men frukten smakar ju inte alls så ju..
Allt från mig denna vecka!!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Jag är med - men har min vägdag på torsdag morgon! Men det går jättebra - tre första dagarna var lite jobbiga, med huvudvärk och gottasug, men nu går det fint! Har tagit till mig råden om lunchen, försöker variera, och även spara middagsmaten från föregående dag!duggan skrev: Jag måste ju efterlysa lite folk här...jag tycker det var ett tag sen vi fick in rapport från några stycken..Är ni fortfarande med?![]()
Liiite jobbigt var det i helgen när Paula stod och bakade fudge - hade nog kunnat slukat hela satsen
Och BRA jobbat, duggan, du har gått ner tre-fyra nyfödda bebisar, har du tänkt på det
Kram Mia
jo tänk att det har man gått omkring och burit på bara för skojskull..
Nä tusan jag längtar tills jag är mitt vanliga jag..liiite tunnare då..
Jag veeet att du väger dig på Torsdagar..jag håller koll på sånnt
Mini-orförande eller nått...själv utnämd tror jag..hihi
Nää tänkte att jag inte hört av nått från några på ett par veckor nu..hoppas dom bara glömmt rapporter
Kämpa på nu alla!
Jag veeet att du väger dig på Torsdagar..jag håller koll på sånnt
Nää tänkte att jag inte hört av nått från några på ett par veckor nu..hoppas dom bara glömmt rapporter
Kämpa på nu alla!
-
Lua
Hej alla
Länge sedan! Ja, vad kul med miniordförande och grejer
Vägdag: söndag eller måndag. (Vi är ett gäng som åker 6 mil för att väga oss och vi kan välja sön eller mån.)
Målvikt: -6,5 kg
Måltidpunkt: diffus... Inte så bråttom, faktiskt. Jag sätter 9 veckor fram: Alltså 16 juli.
Viktnedgång denna vecka: -0,6 kg
Sammanlagd viktnedgång: 6 kg
Det har varit mycket här men jag har läst och inspirerats
Veckans grönsak: sötpotatis. Veckans frukt: äppelpäron.
Har gått ner 0,6 kg, helt okej! 3,5 kg till 10% och sen ytterligare 3 kg till målvikt. Nääääära, faktiskt
Bibbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
som vår kära Anna, skulle ha sagt! Hur går det
Kram Lua.
Länge sedan! Ja, vad kul med miniordförande och grejer
Vägdag: söndag eller måndag. (Vi är ett gäng som åker 6 mil för att väga oss och vi kan välja sön eller mån.)
Målvikt: -6,5 kg
Måltidpunkt: diffus... Inte så bråttom, faktiskt. Jag sätter 9 veckor fram: Alltså 16 juli.
Viktnedgång denna vecka: -0,6 kg
Sammanlagd viktnedgång: 6 kg
Det har varit mycket här men jag har läst och inspirerats
Har gått ner 0,6 kg, helt okej! 3,5 kg till 10% och sen ytterligare 3 kg till målvikt. Nääääära, faktiskt
Kram Lua.
...om jag hade gått tillbaka lite i tråden så hade jag sett att det var -19 från början, för du hade ju gjort en avräkning efter första veckan
Sommar, Bibban, Miar70: är ni gulliga och skickar in erat info..
(om ni vill faståssss)
Lillamolntuss: Hur går det, kommer motivationen till dig?
Sommar, Bibban, Miar70: är ni gulliga och skickar in erat info..
Lillamolntuss: Hur går det, kommer motivationen till dig?
Lite inspiration: en nät-kompis till mig har en jättefin hemsida om sin viktminskning på http://56kilo.se . Jag brukar gå in och läsa där och blir alltid enormt sporrad.
I eftermiddag har jag något av en utmaning framför mig - ett socialt event tillsammans med maken och han har hotat med att det kommer att serveras landgång.... HUR skall jag kunna undvika äta det???
I eftermiddag har jag något av en utmaning framför mig - ett socialt event tillsammans med maken och han har hotat med att det kommer att serveras landgång.... HUR skall jag kunna undvika äta det???
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!