Hjälp mig!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mymy

Hjälp mig!

Inlägg av Mymy »

Nu är det ca 3 veckor sen jag började med SHN.
Jag VET att lillkillen får i sig tillräkligt med mat.
Han äter ca 300 ml ( :shock: ) 6 månaders välling precis vid läggdags.
Men sen blir han jäääätte ledsen och VILL inte sova!
Han brukar strula med det en del mitt på dagen när det är sovdags också.
Jag och hans Pappa buffar och lugnar och tillslut så sommnar han då.
Han somnar ca 8:00 och sen runt 3-3:30 rajjar han igång igen. Då får man gå upp oftast bara en gång men ibland hela tiden (ca var 10:de minut) tills det är dags att gå upp!
Dom gångerna han "bara" vaknar för att sen somna om vaknar han ca 5:30 och är jätte pigg och vill verkligen gå upp!
Det går verkligen inte att få honom att somna om.
JAg brukar då vagna för fulla muggar för att han åtminstånde ska ligga kvar till det är dags.
Jag har tänkt att 11 timmar räcker.

Nu som senaste dagarna har lillkillen (som förrästen är snart 5 månader) blivit hysterisk när jag har försökt att vagna eller buffa honom på morgonkvisten så jag har tillslut gett upp efter 10 h natt och han har fått gå upp.

Vad gör jag för fel?!
Jag förstår verkligen inte! Och det här fungerar bara inte! Vi är helt slut jag och min man!

Har någon nått förslag?
Jag ska tala om också att jag har följt barnaboken till punkt och prick enda sen Freddy föddes.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är absolut ingen erfaren kurare, men det som slog mig var - backa! Låter som att ni fastnat lite på första - andra kurnatten och slutat backa där? Han vet inte att det går bra att vakna, konstatera att det är natt fortfarande och SOMNA OM - utan mammas eller pappas hjälp! Tycker ni ska börja om från andra kurnatten och fortsätta backa, spring inte in med vargen mellan benen. Har ni ramsan? Använd den alt inför den genast!
Har ni riktigt mörkt? Kolsvart?
Jag tror det här kommer gå fint! :)
Mymy

Det GÅR inte!

Inlägg av Mymy »

Jag vet inte alls vad jag ska göra. Som jag skrivit tidigare fungerar inte kurandet alls.
Och jag vet inte om jag förstått ramsandet ordentligt?

Kan någon själ där ute förstå vad jag gör för fel?
Vi springer uppe hela jäkla nätterna tycker jag.

När Freddy skulle sova över nattmål första gången var det inga som hellst problem. Det tog 6 dagar sen satt det som klister även efter sjukhusbesök där det blev bristande rutiner och väckningar.
Det är kolsvart i rummet och det enda sättet att få honom att sova är att buffa. Har märkt att han sover bättre i sängen än i vagnen.

Vet någon någonting man kan göra?

/Trötta Mamman My
duggan

Inlägg av duggan »

Kan någon själ där ute förstå vad jag gör för fel?
Vi springer uppe hela jäkla nätterna tycker jag.
det enda sättet att få honom att sova är att buffa.
Alltså detta är felet, det är inte meningen att ni ska springa uppe hela natten, om ni kurade för 3 veckor sen ska ramsan räcka vid det här laget..MEN ni har inte backade för att lilla pojken ska kunna ta framsteg...Så nu säger jag bara backa, backa och åter backa..Ni ska inte gå in i rummet, ingen trafik på natten..hur ska man då kunna ge budskapet att på NATTEN HÄNDER INGENTING...Så nu får ni börja jobba in ramsan, och har ni inte jobbat in den så föreslår jag att ni backar bak och börjar med kurnatt 2 nu, det är där ramsan ska få ta över! Läs på igen och kolla gärna i lathunden på kur natt två och jobba därefter.

Komihåg ni ska bara buffa tills han är lugn, inte tills han sover...

Så läs på igen och backa lite mer så kommer det att gå som en dans!!! :thumbsup:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"