Melvin
Melvin
Min granne och vän har en liten Melvin.... Han är inte så bra på att sova och mamman är trött... De har även en 3-årig tjej som sover bättre än brorsan, men vaknar gärna vid 4 och vill ha sällskap. Pappan reser mycket så hon är ofta själv med barnen på nätterna. Hon har fått låna min "sova-hela-natten-bok" och jag har berättat om hur bra det är! Hon tror mig, men ORKAR inte ta tag i det. Jag önskar att jag kunde ta lilla Melvin och lära upp honom under några nätter, men jag tror inte att jag klarar av det.
Jag vill att familjen ska må bra och få sova som vi sover... Jag unnar det alla förstås, och jag vet ju att det går.
HUR ska jag peppa, och hur kan jag hjälpa?
Jag vill att familjen ska må bra och få sova som vi sover... Jag unnar det alla förstås, och jag vet ju att det går.
HUR ska jag peppa, och hur kan jag hjälpa?
Mamma till Jakob f?dd 011102 och David f?dd 051124!
hej Evrok!
Visst är det jobbigt att se ett barn sova dåligt, och man vet att det finns bot
Nu tror ju mamman på shn, så då är ju hälften vunnet! Kanske kan du få henne att hitta hit, till forumet? Och så finns möjligheten att kontakta en kurare nära er, som kan coacha personligen!
Tur har hon i vilket fall, som har dig till granne
Lycka till!
Kram Mia
Visst är det jobbigt att se ett barn sova dåligt, och man vet att det finns bot
Tur har hon i vilket fall, som har dig till granne
Lycka till!
Kram Mia
Melvin kan nu räknas till den stora skara barn som får hjälp av Anna Wahlgren och sova hela natten
Melvin är igång \:D/
Mamman kom och lämnade 3-åringen hos mig (för transport till dagis) i går morse. Hon var TRÖTT med glad över att vara igång med kuren. Jag trodde inte hon skulle komma igång än på ett tag. Hon pratade om "till semestern kanske" och så förut, men de är igång =D>
Mamman var redan lite rädd för bakslag
, men det kommer att gå bra. Hon skulle behöva in här för att få råd, stöd och peppning som jag fick
, men jag tror inte hon kommer hit, så jag rapporterar lite.
Han hade vaknat sex-sju gånger sa mamman, men somnat om efter lite buff och ramsa. Hon fick väcka honom på morgonen, men då var han så glad
När de var och fikade hos oss på eftermiddagen sa hon att han varit grinig hela dagen (visst är de ofta ÄNNU tröttare i början, jag har glömt
), men hos oss var han som ett litet solsken
Jag kommer rapportera vidare hur det går för lilla "Melle", för jag behöver pepp för att kunna peppa. Jag ska höra vilket schema de har, för att kanske få hjälp med justeringar, men just nu hoppas jag på att natten är lugn för familjen. Den får gärna vara lugn här på jobbet också
Melvin är igång \:D/
Mamman kom och lämnade 3-åringen hos mig (för transport till dagis) i går morse. Hon var TRÖTT med glad över att vara igång med kuren. Jag trodde inte hon skulle komma igång än på ett tag. Hon pratade om "till semestern kanske" och så förut, men de är igång =D>
Mamman var redan lite rädd för bakslag
Han hade vaknat sex-sju gånger sa mamman, men somnat om efter lite buff och ramsa. Hon fick väcka honom på morgonen, men då var han så glad
När de var och fikade hos oss på eftermiddagen sa hon att han varit grinig hela dagen (visst är de ofta ÄNNU tröttare i början, jag har glömt
Jag kommer rapportera vidare hur det går för lilla "Melle", för jag behöver pepp för att kunna peppa. Jag ska höra vilket schema de har, för att kanske få hjälp med justeringar, men just nu hoppas jag på att natten är lugn för familjen. Den får gärna vara lugn här på jobbet också
Bättre med storasyster. Där är insomningen lite av ett problem. Hon ligger gärna vaken LÄNGE, men alldeles tyst. Sen kommer hon uppsmygande och säger att hon inte kan sova.... Inte varje natt, men då och då. Men då lägger mamman bara tillbaka i sängen, sen sover hon alltsom oftast hela natten.
En lite rolig grej var att lillasyster hade frågat vad "buffning" var. Hon hade hört föräldrarna prata om det, så mamman visade på lilla tjejen. Hon tyckte det var jätteskönt och somnade nästan
Så mycket för att inte buffa stora barn
Hon blev tre år för några veckor sedan.
Nu ska jag gå på nästa familj på dagis. De har en liten Emila som gärna är vaken till halvtio på kvällarna, äter superdåligt och inte sover middag utan att någon ligger bredvid en halvtimme eller så
Tidigare har min arbetskamrat och trebarnsfar fått låna boken och jag söker ständigt nya familjer att hjälpa härikring!
En lite rolig grej var att lillasyster hade frågat vad "buffning" var. Hon hade hört föräldrarna prata om det, så mamman visade på lilla tjejen. Hon tyckte det var jätteskönt och somnade nästan
Nu ska jag gå på nästa familj på dagis. De har en liten Emila som gärna är vaken till halvtio på kvällarna, äter superdåligt och inte sover middag utan att någon ligger bredvid en halvtimme eller så
Tidigare har min arbetskamrat och trebarnsfar fått låna boken och jag söker ständigt nya familjer att hjälpa härikring!
Hej!
Sitter här och ler lite för mig själv. Jag tror mig faktiskt veta vem denne lille Melvin är!
Tror jag träffade honom och hans mamma på midsommarafton!!
Kan vara rätt. Jag vet att hon nyligen har börjat med sova hela natten och bor i Eskilstuna så. =)
Hälsa henne från Freddy´s Mamma om du träffar henne!
Tror jag träffade honom och hans mamma på midsommarafton!!
Kan vara rätt. Jag vet att hon nyligen har börjat med sova hela natten och bor i Eskilstuna så. =)
Hälsa henne från Freddy´s Mamma om du träffar henne!