En REN viktväktartråd....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det är så kul att följa er, och ni är SÅ superduktiga. Jag gillar din inställning Miar70! Helt rätt.

Ett hett motivationstips: När motivationen sviker och man står och stampar brukar det vara topp att gå tillbaka till att skriva ner ALLA points ett tag/en vecka. Då brukar det rasa ett kilo eller två av bara farten och man får sig en snabb uppbackning på banan igen.

/Sara- som har delat lägenhet och lagat mat dagligen med en viktväktare. -25 kg på 9 månader. Numer är hon en slank och skitsnygg polis!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack, Sara :D
WOW - dig skulle man ju ha haft som kock härhemma! Kan man leasa dig :lol: :?:
/Mia - som gärna skulle vara -25 på nio månader och bli en slank morsa :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:lol: det vore ju också en inkomst... Men jag har funderat på det, matlagningskurser med olika inriktningar: VV-mat, barnmat osv... :-k
duggan

Inlägg av duggan »

Åååh Gablex vad duktig du är! Toppen toppen. Hörrni tjejjer tar ni och kollar igenom siffrorna så dom stämmer så jag inte vart och tjabblat till det...får för mig jag kan ha gjort det :oops:

Gablex:

Vägdag: onsdag
Kvar till målvikt: -12,8 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: -1kg
Sammanlagd viktnedgång: -6,2 kg
Start datum: 25 april -07

Duggan:

Vägdag: måndag
Kvar till målvikt: -18,2 kg
Måltidpunkt nyår: -07
Viktnedgång denna vecka: -0.9 kg
Sammanlagd viktnedgång: -15,4 kg
Startdatum: 11:e feb: -07

Lua:

Vägdag: söndag eller måndag
Kvar till målvikt: -3,5 kg
Måltidpunkt: 16 juli -07
Viktnedgång denna vecka: -1,8 kg
Sammanlagd viktnedgång: -9,0 kg

Miar70:

Vägdag: torsdag
Målvikt: -24,7 kilo
Målvikttidpunkt: Jul -07, Första 10% till i juli!
Viktnedgång denna vecka: -0,6 kg
Sammanlagd viktnedgång
: -4,8 kg
Startdatum: 10/5

Total viktnedgång denna vecka: -4,3 kg!!!
Total sammanlagd viktnedgång: -35,4 kg!!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gablex

Inlägg av Gablex »

:thumbsup: Helt rätt uppfattat på mig iaf!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Mitt stämemr också :D
Ser ju bra ut det där - vad duktiga vi är =D>
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

Så bra! :thumbsup:
Gablex

Inlägg av Gablex »

OK tjejer - nu skall vi inte vara nöjda här [-X , även om vi är jätteduktiga! =D> \:D/

Dags att formulera nästa mål!

Jag har 1,8 kg kvar till att ha gått ner mina 10 % och få nyckelringen.

:arrow: Mitt mål är att ha gått ner det till nästa onsdag (det blir 1,8 kg på två veckor och boooooorde gå).
:arrow: Jag tänker göra det genom att fylla i checklistan slaviskt, inte småäta något på kvällarna, cykla till jobbet och ta åtminstone två ordentliga motionspass i veckan.
:arrow: Min belöning blir en dag helt för mig själv, som jag tänker tillbringa någonstans på Österlen!

Hänger ni på? Mål, metod & belöning, tack!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Jag är med! Eftersom jag denna vecka stått helt still +-0kg så är jag beredd att ta till extra kraftansträngningar, jag ska promenera 30 min per dag, plus att jag ska träna minst 1 dag i veckan på gymmet och minst ett cykelpass. Och jag ska sluta hoppa över det jag inte vill skriva ner..typ en riskaka, ett rån med mjukost...många beckar små, slaviskt bokskrivning! och sen börja med sit-ups så dallret går ihop nån gång!, jag har 4,6kg kvar till -20kg och DET kommer att vara en stor milstolpe, jag sattsar på att vara där om 5 veckor, så nu blir det HÅRD träning!!!

Gablex, du kommer som en räddare i nöden, precis när min attityd tryter (efter mötet med vågen i morse) så kommer du och jag känner mig nu helpepp! :heart:

Ska vi köra en grönsaks/frukt utmaning igen!? :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jepp - jag är med på grönsaks- & fruktutmaningen, men du glömde en sak [-X : Vad blir din belöning när du gått ner dina 5 kg??

Denna vecka väljer jag sötpotatis :roll: och mango =P~

Kom igen nu Duggan, tänk så smal & snygg du kommer att vara efter sommaren! Du får fixa lite morotsstavar att ha istället för dina rån med mjukost :wink: :!:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Gablex skrev: Vad blir din belöning när du gått ner dina 5 kg??
Förlåt, 4,6 kg skulle det ju vara! Let's not overdo things here! :wink: :lol:
duggan

Inlägg av duggan »

Jo hädanefter får Hugo behålla sina rån själv :wink:

Jo jag ska bli snygg och smal nu tusan!!

okey, jag ska ge roccula sallad en chans, har hittat ett recept som låter gott men jag har smaken roccula tidigare och är skeptisk, men nya tag nu! och hmm, jag ska sattsa på grape :P
duggan

Inlägg av duggan »

När jag gått ner mina sammanlagd 20kg så ska jag...hmmm...tusan åka själv till IKEA oc njuta! Och shoppa (ligger 13 mil bort) så en heldag för mig själv och shoppa i lugn och ro... :D
Lua

Inlägg av Lua »

TACK :!: :heart: :heart:

I morse när jag vaknade bestämde jag mig för att ta sommarlov från Viktväktarna. Midsommarhelgen kändes som en smärre katastrof! Vi bodde i husvagn och jag hade inga checklistor med mig. Jag skötte mig ändå hyfsat.

Så gick jag in här och läste Gablex peppande inlägg och ändrade mig. Jag gick dit och hade gått ner 0,8 kg!! Klang och jubel!! Dessutom var det ett jättebra möte med massor av inspirerande berättelser och tips inför sommaren. Nu tar VV här sommaruppehåll så jag kör på själv... eller inte helt själv - jag har ju ER! Kära ni, vad glad jag är över det :heart: :!:

Storstorkramen från Lua. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

HEJA Lua :D
DET var bra viktminskning midsommarveckan :!:
Hur gör vi nu under sommaruppehåll?
Väger ni er?
Eller brejkar vi?
Jag har ju vägning hemma, jag :roll:
/Mia
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"