Födelsedagsflicka i midsommartid

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Nancy

Födelsedagsflicka i midsommartid

Inlägg av Nancy »

:heart: Älskade lillebus :heart:

:idea: För två år sedan vägde du 1676 gr och var 40,5 cm lång. Chockade över din tidiga födsel var vi men lyckliga över att du mådde bra och kunde andas på egen hand.

:D Idag fyller du två år. Du väger 12,8 kg och är 85 cm lång (fast mamma tror på 86 cm eftersom du inte sträckte på dig ordentligt :wink: )

:sleep: Ännu ligger du i din kära spjälsäng, djupt sovandes och omedveten om att pappa och jag kommer att väcka dig med sång och presenter :-({|=

:heart: Älskade Leia, jag kan inte i ord beskriva vad du betyder för oss. Du är vårt gull, vårt hjärtas fröjd och glädje, det bästa som hänt oss och vår finaste skatt.

:arrow: Du:
- är den som håller ordning på oss och ser ex. till att inga kisseblöjor ligger skräpandes (du bär bort dem till slaskhinken i köket)
- älskar att rita/måla och sitter timtals vid köksbordet varje dag
- försöker att med "handen om handen" få nallen din att hjälpa dig att städa upp kritorna du slängt på golvet
- vill varje dag se på Bamse men accepterar fortfarande att han behöver sova ibland
- sopar rent på altanen om mormor skall komma på besök
- hjälper pappa att damma huset och gnor frenetiskt med kökstrasan
- plockar ur diskmaskinen och vet precis var och hur alla besticken skall ligga
- bär in den rena tvätten och sorterar familjens underkläder i byråns olika lådor
- älskar vatten och skulle kunna duscha dagen lång
- klättrar nyduschad och blöt upp som en liten apunge i mammas famn (skyller sen storskrattandes på pappa och pekar att det är han som blött ner mammas kläder)
- bråkar fortfarande vid blöjbyte men lägger dig ibland storsint i soffan och visar hur det går till…
- pratar inte mycket men kommer långt med ”jo”, ”nehe”, ”mamma” och ”bye bye”.
- förstår nästan allt man säger
- har stor portion humor och kan medvetet skoja och luras bara för att det är så roligt
- kan alla färger (röd, blå, grön, gul, svart, vit, lila, rosa, orange, brun, silver)
- vet inte bara färg på sina småbilar utan även vilket märke det är
- älskar Duplo och förvånar mamma varje dag med sin finmotoriska förmåga
- tränar just nu på att gå baklänges och i sidled
- klättrar numera själv upp i trip trapstolen för att måla
- inleder dagen med att vi ligger i soffan och läser Totte innan det är dags för välling en halvtimma senare
- tycker mycket om Nalle Puh och i synnerhet den stora sagobok som pappa köpte
- tycker om att sova vidare en stund i mammas famn efter middagsluren
- sover mycket djupt då du väl somnat och vi kan tända lampan, resolut byta blöja och samtidigt småprata/skratta med varandra utan att du vaknar
- älskar din ”gosis” (snuttefilt från Ullared) och vill ha den med till vällingen och då det är dags att sova. Gosisen är även perfekt att leka spöke och ”var är Leia” med
- är våran ”sång- och dansbebis” och dansar i takt med musik på radio och skiva
- kör egen kundvagn på Ica Maxi och är ansvarig för att plocka i varor och även se till att de kommer upp på rullbandet (borde även avlönas eftersom du hjälper personalen att städa varor som fallit från hyllorna)

:heart: Leia, vårt älskade barn. Vi älskar dig så det värker i våra hjärtan. Du är den sötaste, raraste, roligaste och klokaste lilla person vi någonsin träffat.

:heart: Med kärlek från mamma och pappa :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Grattis! Hela familjen! Föräldrarna för det underbara barnet! Barnet för den goda smaken att välja de bästa föräldrarna! 8)

("view more emoticons" fungerar tyvärr inte, så jag kan inte infoga några röda hjärtan eller serenader, men du vet att de finns där..!")
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Stort Grattis till lilla-stora Leia :heart:

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart:
Vilken vacker kärleksförklaring till lilla Leia - som snart ska bli storasyster :D
Vilket underbart liv :!:
Grattiskramar från Mia :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack kära vänner :heart:

Morgonens firande är nu avklarat :wink: Sången uppskattades väl sådär :? (fel sång vid fel tidpunkt) men presenterna däremot... :wink: :lol:
-målarbok
-Autobörsen
-småbil Mazerati
-Nalle Puh-pussel

Ensamleken har nu förgyllts med de nya sakerna.

Jo, glömde ju att berätta en sak om Leia. Hon är mycket empatisk och tröstar den som behöver. Nu imorse fick hon inte sitta lutad mot min mage eftersom det gjorde ont då. Istället för att klaga satte hon sig upp och klappade försiktigt på magen :heart: Åh min lilla gulletös, mamma är ordentligt gråtmild och sentimental idag på din tvårsdag :cry: :wink: :heart:

Tack från Nancy

ps. Mia, det underbara livet med barn har vi mycket att tacka Anna, Barnaboken och alla på forumet för. Maken och jag har tack vare Er alla lärt oss att se barn som möjligheter istället för hinder. Vår tacksamhet för denna insikt kommer att sträcka sig hela livet. ds.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Åååååhhhh.... Vilken vacker födelsedagspresent. Spara den till henne så hon kan få denna när hon blir stor också.

:D :cry: :heart: :cry: :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nancy skrev: Sången uppskattades väl sådär :? (fel sång vid fel tidpunkt)
:lol: När min storebror fyllde två år, för sisådär 31 år sedan, så grät han förtvivlat när de kom in och sjöng. "Jaje kliva UPP!!, Jaje kliva UPP!" Sång på sängkanten får man ju vid nattning...
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh jisses... :cry: :heart: :heart: :heart:

detta var mer än mina gravidhormoner klarar av, jag storgråter ju vackra Nancy!!! :wink: :lol: :cry: :lol:

Stooor varm kram, till hela familjen från mig på ER dag!
:heart: *snyft, snörvel* :heart:

/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Stort tack kära ni :heart:

Fin idé TorsMamma :thumbsup: Kan ju kopiera över till word och sen klistra in i hennes dagbok.

Tack för skratt Torpsara :wink: :lol:

Tack för kramar indränkta i gravidhormoner käraste fjällmor :wink: :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Har inga gravidhormoner att skylla på, men tårarna forsar ändå :cry: :heart:!
Stort grattis hela dagen lång till Leia \:D/ :-({|=
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack Ewa :D

Är mycket rörd och tacksam över alla fina hälsningar :D :heart: Skall spara även dem såklart och visa Leia när hon blir större.

Idag är det ju midsommar men det kommer liksom i skymundan för maken och mig idag. Vi tänker bara på lillbusan vår och den där soliga junidagen då hon 02.31 föddes vilket i journalen antecknades som "fin flicka föds" :heart:

Jag tyckte först att det var underligt att personalen bedömde barnens utseende på det sättet men förstod senare att det på deras språk betydde "frisk och välbehållen" (eller nåt sånt). Fast vi har ju alltid skojat om att vi har världens finaste lilla tjej såklart. Visst känner man så inför sitt barn, precis i sin ordning tror jag :heart: :lol:

Stor och varm kram från Nancy
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jag gråter också!
Kram till stora lilla fina flickan!
Och till föräldrarna som skriver så vackert.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack kattklo för din fina hälsning, blir jätteglad :heart: :D

Lägger till lite Leia-info för egen del, inspirerad av er uppmuntran till att dokumentera och spara :wink:

-är frikostig med pussar och kramar (särskilt till pappa)
-är starkt medveten om felaktigt beteende (så länge det rör andra i alla fall) och blir mycket upprörd ex då Katten Jansson sopar smutsen under mattan eller in till Husmusens bo... Sen har vi ju Vargen som fångar Lille Skutt i en säck eller rånar gottaffären... För att inte tala om när Totte sätter vantarna på fötterna eller trär båda fötterna i samma byxben... :roll: :wink:

Stort tack alla för era fina hälsningar :heart: :D Det var mycket roligt att få fira Leias födelsedag tillsammans med er :heart:

Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"